Te joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mikä teillä on tsh?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siis viimeisin arvo kun on otettu verikokeita. Entä mikä on teidän tietojen mukaan viitearvon yläraja?

Täällä luki tk:n lapussa, että yläraja on 5. Joku täällä palstalla kirjootti, että yleensä ylärajana pidetään 4 vaikka sen pitääs oikiasti olla 2,5. Tutkiin asiaa netistä ja löysin kyllä mäkin tietoa, että pitääs olla tuon 2,5.

Mulla oli viimeksi tsh 6,55 ja tuskin on vielä laskenut tarpeeksi alas. Ja mietin, että laskeeko edes tarpeeksi kun lääkkeen annostusta nostettiin vain puoli tablettia viikkoa kohti.

Lapsettomuustutkimusten yhteydessä minulta on otettu kilpirauhaskoe ja siinä yläraja on 5,0. Itselläni oli juuri tuo 2,5 ja se oli lääkärin mukaan normaali.

Viitearvo riippuu labrasta, yleensä se on 4,5. Tutkimuksissa on todettu, että ylärajaa pitäisi laskea 2,5:een (mm. Ruotsissa on jo laskettukin). TSH 6,55 on kovin korkea, toivottavasti annosnosto alkaa purra, vaikka tosi pieneltä nostolta kuulostaakin. Riippuu tietysti nykyisestä annostuksestasi. Itselläni jo vuosia lääkitys, ja TSH 1,5 paikkella. Sekin mulle hiukan turhan korkea, mutta menettelee.

Viitearvo riippuu labrasta, yleensä se on 4,5. Tutkimuksissa on todettu, että ylärajaa pitäisi laskea 2,5:een (mm. Ruotsissa on jo laskettukin). TSH 6,55 on kovin korkea, toivottavasti annosnosto alkaa purra, vaikka tosi pieneltä nostolta kuulostaakin. Riippuu tietysti nykyisestä annostuksestasi. Itselläni jo vuosia lääkitys, ja TSH 1,5 paikkella. Sekin mulle hiukan turhan korkea, mutta menettelee.

Menen muutaman viikon päästä verikokeisiin uudestaan vaikka kontrolli määrättiin kolmen kuukauden päähän.

Mulla on lääkkeen vahvuus 0,1mg. Neljänä päivä kokonaanen ja kolmena puolikas.

Mulla on tsh ollut ylärajoilla tai viimeeksi hieman yli. Tk lääkärit ei haluais nostaa annosta koska pelkäävät, että menee liian matalaksi. Nyt viimeeksi vaadin, että annosta nostetaan. Mulla muutenkin pieni annos, tabletit 25 mikrogramman vahvuisia, päiväannos 75 mikrog ( 4 pv) tai 50 mikrog ( 3pv). Lab kontrolliin menen parin vk:n kuluttua. toivoisin, että tsh olis edes alle 3.

labran lapuissa lukee että viitearvojen yläraja TSH 4,5. minulla arvo oli juuri 4,5. vaadin lääkityksen vaikka lääkäri pokkana sanoi että kontrollli vuoden-parin päästä.
aloittelen 25mg annoksella 1tbl/pvä.

Huhtikuus 2010 tsh 1.8 ja viitearvot on 5. jotain. Vähän päälle 5 kuitenkin. Pitäis taas käydä tarkistamas arvot mut en ikinä kerkee soittaa sinne ajanvaraukseen.

Hei osaako joku sanoa, kun mulla se Tsh oli: 5,46. Olisiko tarvetta lääkitykselle? Lääkäri sanoi että ei.

no todellakin on! johan toi menee sen nelosenki yli komeesti. ylärajana pitäs pitää 2,5, vajislaisilla mieluummin siellä yhen kantturoissa. mee sellaselle endokrinologille kuka asiasta oikeesti tietää niin saat lääkkeet ja olo paranee.

Uusimmat

Yhteistyössä