Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta

Tervetuloa meidän kilpparivikaisten joukkoon! Mulla kyllä ei vielä vajaatoimintaa,mutta tulossa kyllä.Nyt hiljalleen liikatoiminnasta vaihtumassa. Ja mullahan kans fibromyalgia ja struuma kilpirauhasen rinnalla. Kannattaa mennä lueskelemaan www.kilpirauhas.info/foorumi

Mun serkku syntyi ilman kilpirauhasta, isällä aivokasvaimen leikkaus tuhosi aivolisäkkeen ja sen hormonitoiminta pysähtyi kokonaan. Molemmat syövät siis thyroksinia, isä jotain muitakin lääkkeitä siihen päälle. Hyvin ovat pärjänneet jo vuosikymmenet, kyllä sinäkin pärjäät vaikka nyt tuntuukin tuo kovalta palalta kaiken muun lisäksi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun serkku syntyi ilman kilpirauhasta, isällä aivokasvaimen leikkaus tuhosi aivolisäkkeen ja sen hormonitoiminta pysähtyi kokonaan. Molemmat syövät siis thyroksinia, isä jotain muitakin lääkkeitä siihen päälle. Hyvin ovat pärjänneet jo vuosikymmenet, kyllä sinäkin pärjäät vaikka nyt tuntuukin tuo kovalta palalta kaiken muun lisäksi

Kyllä mä sen tiedän, että pärjään mutta ottaa silti päähän. Kaikkea paskaa tulee sen takia, että on saanut syöpään hoitoa.

Vaikka ei ehkä mun elinaikana tapahdu, mutta toivon että joskus keksitään syöpähoidot jotka vaikuttaa vain ja ainoastaan syöpäsoluihin eikä niihin terveisiinkin soluihin.

Mulla on todella paljon tuttuja joilla on joko vajaa- tai liikatoimintaa ja kaikki ovat 80 luvun lapsia ja silloin kävi se pamaus tuolla venäjällä.
Siskollakin oli liika toimintaa, mutta pääsi onneksi lääkkeistä eroon, ainakin vähäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja MInullaMyös:
MInulla myös todettiin kilpirahasen vajaatoiminta vasta. paljon sulla oli se viitearvo??

Mä en oikein ymmärrä noista, tuossa paperissa on kaksi lukua. THS on 5.31 ja S-T4-V on 11.4. Tiedä sitten mitä nuo tarkottaa, mutta eka kuulemma koholla ja toka matalalla.

Voi vitsi, mulla taitaa olla aivan idiootti oma lääkäri.. anteeksi kyseinen termi. Mutta mä en ole saanut ollenkaan tyroksiini lääkitystä vaikka mulla on ollut arvot tänä kesänä, omasta mielestäni ihan selkeää vajaatoimintaa. Kesäkuussa THS 14.6 T4-V 14, Heinäkuussa THS 10.11 T4-V 13.1 ja nyt syyskuun lopussa mulla oli arvot THS 6.12 ja T4- V 11. Ja ohutneulanäytteeseenkään ei olla pistetty kun "kasvaimet" kaulan imusolmukkeissa ja kilpirauhasessa on alle 1 cm (5-8 mm kokoisia löytyy) ja mulla on ihan hirveet vajaatoiminnan oireet (mm. nielemishalvauksia). Kortisoonia ovat vain syöttäneet. Sori vuodatus...

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mulla on todella paljon tuttuja joilla on joko vajaa- tai liikatoimintaa ja kaikki ovat 80 luvun lapsia ja silloin kävi se pamaus tuolla venäjällä.
Siskollakin oli liika toimintaa, mutta pääsi onneksi lääkkeistä eroon, ainakin vähäksi aikaa.

No mä olen miettinyt, että kuinka paljon se pamaus on vaikuttanut mun sairastumiseen... Tuulien takia tänne tuli vähän enemmän sitä säteilyä.

Teuvan cesiumlaskeuma on luokka 4, pahin on 5.

Tuolta voi tarkistaa oman kuntansa laskeuman, vasemmassa reunassa kunnat aakkosittain jaettu ryhmiin.
http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateily_ymparistossa/tshernobyl/cesiumlaskeuma/fi_FI/laskeuma/

Voi vitsi, mulla taitaa olla aivan idiootti oma lääkäri.. anteeksi kyseinen termi. Mutta mä en ole saanut ollenkaan tyroksiini lääkitystä vaikka mulla on ollut arvot tänä kesänä, omasta mielestäni ihan selkeää vajaatoimintaa. Kesäkuussa THS 14.6 T4-V 14, Heinäkuussa THS 10.11 T4-V 13.1 ja nyt syyskuun lopussa mulla oli arvot THS 6.12 ja T4- V 11. Ja ohutneulanäytteeseenkään ei olla pistetty kun "kasvaimet" kaulan imusolmukkeissa ja kilpirauhasessa on alle 1 cm (5-8 mm kokoisia löytyy) ja mulla on ihan hirveet vajaatoiminnan oireet (mm. nielemishalvauksia). Kortisoonia ovat vain syöttäneet. Sori vuodatus...

Vaadi toisen lääkärin lausuntoa ja sano, että oireet on niin selvät.

Mä en tosiaan osaa hahmottaa sitä mikä mulla pitäisi olla oire. Mietin sitä, että onko tuo mun lääkäri sen takia niin asialla, kun on syöpätautienlääkäri ja hoitanut mua jo ekan sairastumisen aikaan. Ja jos mun sairastamisten takia ollaan tarkkoja mun kropan toiminnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja MInullaMyös:
MInulla myös todettiin kilpirahasen vajaatoiminta vasta. paljon sulla oli se viitearvo??

Mä en oikein ymmärrä noista, tuossa paperissa on kaksi lukua. THS on 5.31 ja S-T4-V on 11.4. Tiedä sitten mitä nuo tarkottaa, mutta eka kuulemma koholla ja toka matalalla.

Voi vitsi, mulla taitaa olla aivan idiootti oma lääkäri.. anteeksi kyseinen termi. Mutta mä en ole saanut ollenkaan tyroksiini lääkitystä vaikka mulla on ollut arvot tänä kesänä, omasta mielestäni ihan selkeää vajaatoimintaa. Kesäkuussa THS 14.6 T4-V 14, Heinäkuussa THS 10.11 T4-V 13.1 ja nyt syyskuun lopussa mulla oli arvot THS 6.12 ja T4- V 11. Ja

ohutneulanäytteeseenkään ei olla pistetty kun "kasvaimet" kaulan imusolmukkeissa ja kilpirauhasessa on alle 1 cm (5-8 mm kokoisia löytyy) ja mulla on ihan hirveet vajaatoiminnan oireet (mm. nielemishalvauksia). Kortisoonia ovat vain syöttäneet. Sori vuodatus...

Mitä on nielemishalvaukset?? Ja mitä muita oireita sulla on?

Pitäis kyllä vaatia toista lausuntoa. Mut mä oon niin nörtti etten kehtaa. Mulla on vajaatoiminnassa ollut oireena. Ensin palantunne kaulalla, nielemisvaikeuksia sitte alkas tuleen noita nielemishalvauksia eli kurkku on ihan semmonen tunnoton eikä pysty liikuttamaan lihaksia kaulassa saati niellä, sitte on sydämentykytystä, matala pulssi ja verenpaine, järkyttävä väsy (kesällä nukuin ihan 16 tunnin päiviä), hiukset tippuu päästä ja valtavasti kerty painoa muutamassa kuukaudessa vaikka en syönyt sen kummemmin kuin ennenkään.. niin ja sitte jalat ja naama on jatkuvasti turvoksissa. Musta sais varmaan hyvän esimerkki tapauksen johonkin lääkärinkirjaan :D

No joillakin jotka tuntee jo sivuoireita saattaa mennä puolikin vuotta ennen kuin huomaavat vaikutusta. Sanotaanko että n.2 kk- 12 kk, niin asiat on reilassa.. siis jos lääkitys saadaan kohdalleen.

No joillakin jotka tuntee jo sivuoireita saattaa mennä puolikin vuotta ennen kuin huomaavat vaikutusta. Sanotaanko että n.2 kk- 12 kk, niin asiat on reilassa.. siis jos lääkitys saadaan kohdalleen.

Niin kun ei sitä tosiaan tiedä onko annostus kohdillaan vai joudutaanko sitä muuttamaan.

"THS 14.6"

Ohhoh. Ja lääkäri sanoo kaiken olevan kunnossa? Viitearvo on 0,3-4,5. Eli ei voi olla huomaamatta, että tuo on yli (ellei ykkönen ole väärässä paikassa tai jotain).

Tuli sairaalasta kirje ja resepti thyroxiniin, jota pitää ottaa puoli tablettia päivässä. Kela-korvattuna saan lääkkeen sitten, kun olen saanut uuden Kela-kortin. Nyt kun tulisi vielä se B-todistus Kelaa varten.

Otta aivoon tällainen! |O |O Aivan kuin ei kaikkea muuta jo olisi kropassa vialla ja tulee vielä varmaan esille ja nyt sitten tämän! :headwall: :kieh: :headwall: Niin ja tämä vajaatoiminta on seurausta siitä, että kilpirauhanen on kärsinyt sädehoidoista.

Tuossa lapussa muuten lukee, että pitää soittaa syöpätautienpolille tai mennä terveyskeskukseen jos en pärjää ilman lääkitystä ennen kuin saan sen uuden Kela-kortin. Noh olen mä tähänkin asti pärjännyt enkä mä tiedä minkälainen olo mulla pitäis olla jos en pärjää... :whistle: :o

Millasia oireita sulla oli???

Yhteistyössä