te joilla ollut PIENEN BUDJETIN häät, millaisia summia on mennyt ja mitä ootte saaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meidän häihin (n.80hlöä ) kaikki ruoka tehdään talkooporukalla itse, astiat tarvis kyllä vuokrata.
juomat toki pitää ostaa, mutta alkoholit varmaan haettais virosta.
puvut tulis maksamaan, sekä juhlapaikka, kampaus, meikki jne, mut ei muu?
hääautona oma auto..
mitä mä en nyt huomioi?
lapsille vois tietty palkata jonkun mll-hoitajan viihdyttämään ja hankkia vaikka värityskirjoja, hyppynaruja yms mut niihin nyt ei suurta rahaa mene :)

millaisia summia teillä on mennyt? =)

Meillä oli n. 30 henkeä vieraana ja rahaa taisi olla varattu n. 1000e. juhlapaikka oli halpa (mutta ihana!) ja astiasto kuului vuokran hintaan. sisko teki ruoat. Ja meillä ei ollut alkoholi tarjoilua ollenkaan. ja lapsi vieraitakin oli vain yksi.

niin no saisin kyllä yhden kaverin laittaan mun hiukset ja tekemään meikin, sille riittäis varmaan perinteitä kunnioittaen maksuksi viinipullo :D ja osaa hommansa. hääpaikkaa ei kyllä mitenkään saa ilmaiseksi... kuitenkin 80vierasta ja suomen kelit huomioon ottaen ei ikinä tiedä sataako vai paistaako :D

Alkuperäinen kirjoittaja asda:
Meillä meni noin 100 000e. Hyvä pitopalvelu oli, Tuomiokirkko varattu ja Klippanilla juhlat. 200 vierasta.

rahalla ei vissiin saa lukihäiriöö poistettua? kun tässä oli nyt kyse PIENEN BUDJETIN HÄISTÄ.

Meillä 40 vierasta. Alkudrinksut, hyvät ruoat, kakku, tila, astiat, siivous etc. (kaikki kuului hintaan) Rahnaa meni 1500 euroa. Saatiin häälahjaksi rahaa 3000 euroa, eli jäikin vielä.
Vieraat maksoivat ravintolassa omat juomansa.

Meillä oli tuon verran porukkaa vähän aikaa sitte. Viinat haettiin laivalta. Voin suositella Viking Linen ennakkotilaus systeemiä, ei vois helpompaa olla eikä tullu juurikaan kalliimmaks kuin hakea Virosta maista. Viinoihin meni n. 1000 euroa mutta niitä jäi kyllä yllin kyllin häistä.. Pukuun meiltä ei menny penniäkään kun ompelija löytyy suvusta ja kankaat haluttiin kustantaa meille. Kampaukseen ja meikkiin meni n.200 euroa mutta siinä oli myös kaason kampaus ja meikki. Kukkiin meni 130 sisältäen mun kimpun ja 3 viehettä ja muutama nippu ruusuja juhlatilaan. Suurin menoerä meillä oli juhlapaikka ja pitopalvelu. Juhlapaikka oli 700 euroa ja pitopalvelu maksoi reilu 3000 euroa.

MLL:n hoitajat tulee yllättävän kalliiks kun ne laskevat ne lapset niin että 4 lasta / hoitaja joten joudut ottamaan sinne useamman. Huomioithan myös että yksi perhe ei saa palkata enempää kuin yhden hoitajan joten jos teillä on enemmän kuin 4 kaitsettavaa lasta niin joku muu perhe joutuu palkkaamaan ne muut hoitajat. Lisäksi MLL haluaa tiedot kaikista lapsista ja maksat myös niiden osalta jotka ovat ehkä liian pieniä uskaltautuakseen leikkihuoneeseen tai liian isoja että heitä se enää kiinnostaisi.

kiinnostuin tost "PIENEN" budjetin häät- artikkelista.. MUT mua ainakin kiinnostais oikeeti pienen budjetin häät.. (koska mä en ainakaan sanois et 10 tuhatta euroa ois pieni budjetti.) :D siis ihan tulevaisuudessa mietin.. mies alkanu pehmetä pikkuhiljaa.. :laugh: :laugh:

Jos ei tarvi olla liian virallista, kertakäyttö/muoviastiat on käteviä.
Niitä löytyy ihan hienoja. Astiavuokraus on kallista ja lisäksi ERITTÄIN työlästä, painaa hitosti ja pitää kanniskella ja pestä vielä.. Kokemusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä meni noin 100 000e. Hyvä pitopalvelu oli, Tuomiokirkko varattu ja Klippanilla juhlat. 200 vierasta.

rahalla ei vissiin saa lukihäiriöö poistettua? kun tässä oli nyt kyse PIENEN BUDJETIN HÄISTÄ.

Hajottaako? Köyhä.

ei hajota :) mä olen hyvin onnellinen näin :) viestisi vaan oli hyvin turha tähän ketjuun =)

100 000e voi olla pieni budejetti, että stfu. Onneks ei tarvii häitä järjestää jossain lähiön juottolassa.

Meillä meni noin 6000?. Vieraita oli 40. Hinta sisältää kaiken... pitopalvelun, häämekon + muut pakolliset oheistuottee, miehen krakan ja paidan (puku ja kengät oli jo ennestään), kahden lapsen vaatetuksen + kengät, morsiuskimpun + vieheen sekä alttaripöydälle kimpun, valokuvauksen studiossa sekä 1h kuvaamisen hääpaikalla, sormuksen, kampauksen + meikin, jalkojenhoito ja käsiin geelikynnet...
Huomenlahjat teki tuohon päälle vielä 800?.

Hajottaako? Köyhä.

ei hajota :) mä olen hyvin onnellinen näin :) viestisi vaan oli hyvin turha tähän ketjuun =)

100 000e voi olla pieni budejetti, että stfu. Onneks ei tarvii häitä järjestää jossain lähiön juottolassa.

No ei tarttenut pitää missään juottolassa :laugh:
Meidän hääjuhla oli tuolla Villa Kaarinassa http://www.kiviranta.eu/index.php
Ei tarvittu pitopelvelua niin hinta oli huokeampi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meidän häihin (n.80hlöä ) kaikki ruoka tehdään talkooporukalla itse, astiat tarvis kyllä vuokrata.
juomat toki pitää ostaa, mutta alkoholit varmaan haettais virosta.
puvut tulis maksamaan, sekä juhlapaikka, kampaus, meikki jne, mut ei muu?
hääautona oma auto..
mitä mä en nyt huomioi?
lapsille vois tietty palkata jonkun mll-hoitajan viihdyttämään ja hankkia vaikka värityskirjoja, hyppynaruja yms mut niihin nyt ei suurta rahaa mene :)

millaisia summia teillä on mennyt? =)

Lisäksi: sormus, kukat, valokuvaus nyt ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Hajottaako? Köyhä.

HAHAHA just tota tarkotan :D joku mökki keskellä mettää. ONNEA! :D

Alkuperäinen kirjoittaja desert:
Meillä meni noin 6000?. Vieraita oli 40. Hinta sisältää kaiken... pitopalvelun, häämekon + muut pakolliset oheistuottee, miehen krakan ja paidan (puku ja kengät oli jo ennestään), kahden lapsen vaatetuksen + kengät, morsiuskimpun + vieheen sekä alttaripöydälle kimpun, valokuvauksen studiossa sekä 1h kuvaamisen hääpaikalla, sormuksen, kampauksen + meikin, jalkojenhoito ja käsiin geelikynnet...

Onpas ylimitoitetun kuuloiset huomenlahjat tollasen budjetin päälle!

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja desert:

Onpas ylimitoitetun kuuloiset huomenlahjat tollasen budjetin päälle!

No joo, täytyy myöntää!:D
Miehelle ostamani lahja maksoi 200? ja miehen minulle ostama 600?. Hänen ei pitänyt ihan noin hintavaa ostaa mutta kun se oli kuulemma juuri oikeanlainen ja minun näköinen lahja...:D

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Hajottaako? Köyhä.

HAHAHA just tota tarkotan :D joku mökki keskellä mettää. ONNEA! :D

Mökki ja lähiön juottola ei ole synonyymeja keskenään :laugh:

ja kiitos, mä tykkäsin kovin tuosta hääpaikasta, valtavan kaunista luontoa ja kaunis rakenus ja mikä tärkeintä, sain elämäni miehen sinä päivänä omakseni :heart:

meillä vissiin sit TOSI pienen budjetin häät =)
20 vierasta, äiti teki ruokatarjoilut ja kahvin kans tarjottavat pikkuleivät yms. sisko teki hääkakun ja itse väsäsin hääkimpun.

itselle mekko, miehelle kauluspaita, pojalle kauluspaita ja tytölle mekko, yhteensä noin 50e

kampauksen tein itse, samoin meikin.

sormus teetettiin hopeasta, maksoi 75e

koristelut, liinat ja kukkaset yhteensä noin 100e ( sisältää myös pihan koristelut ku siellä vihittiin )

astiat vuokrattiin kyläyhdistykseltä parilla kympillä

kuohujuomat toi appiukko

kutsukortit tein itse maksoi noin 25e

kiitoskortit kuvineen 10e

hmm. yhteensä omaa lompakkoa tarvitsi siis käyttää noin vajaat 300e ja kauniit intiimit häät oli :heart:

Noin 2000? saatiin menemään ja se kattaa ihan kaiken lukuunottamatta pienimuotoista häämatkaviikonloppua. Eli tuolla saatiin molempien puvut ja kengät ja kukat ja kampaus (oli lahja) ja juhlapaikka ja pitopalvelu ja koristelut ja kutsut ja kiitoskortit ja kaikki.

muoks. vieraita oli noin 70.

Yhteistyössä