te joilla ollut PIENEN BUDJETIN häät, millaisia summia on mennyt ja mitä ootte saaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja asda:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä meni noin 100 000e. Hyvä pitopalvelu oli, Tuomiokirkko varattu ja Klippanilla juhlat. 200 vierasta.

rahalla ei vissiin saa lukihäiriöö poistettua? kun tässä oli nyt kyse PIENEN BUDJETIN HÄISTÄ.

Hajottaako? Köyhä.

ei hajota :) mä olen hyvin onnellinen näin :) viestisi vaan oli hyvin turha tähän ketjuun =)

100 000e voi olla pieni budejetti, että stfu. Onneks ei tarvii häitä järjestää jossain lähiön juottolassa.

No ei tarttenut pitää missään juottolassa :laugh:
Meidän hääjuhla oli tuolla Villa Kaarinassa http://www.kiviranta.eu/index.php
Ei tarvittu pitopelvelua niin hinta oli huokeampi.

Kaunis paikka hääjuhlille! =)

kyseleppä esimerkiks paikkakuntasi martoilta tai erämajoilta astioita ja pöytäliinoja.
meillä häät oli metsästysmajalla.väkee mahtu 100 henkee ja astioita oli sama määrä.(lautasen,ruokailuvälineet jnejne).paikka maksoin (viime kesänä) 100? perjantaista maanantai aamuun.kaikki oli tolla hinnalla käytettävissä.ja paikka oli todella kaunis!!

kyseleppä esimerkiks paikkakuntasi martoilta tai erämajoilta astioita ja pöytäliinoja.
meillä häät oli metsästysmajalla.väkee mahtu 100 henkee ja astioita oli sama määrä.(lautasen,ruokailuvälineet jnejne).paikka maksoin (viime kesänä) 100? perjantaista maanantai aamuun.kaikki oli tolla hinnalla käytettävissä.ja paikka oli todella kaunis!!

Täällä vaan voivotellaan,kun rahaa saatiin vierailta vain näin vähän jne....Ei ole vieraiden tehtävä kustantaa teidän häitä! Jos ei ole varaa niin maistraatissa sitten naimisiin!
Paljonkohan se teidän mielestä on se TYYDYTTÄVÄ SUMMA häätilille jonka per aikuinen maksaa??????????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
meillä vissiin sit TOSI pienen budjetin häät =)
20 vierasta, äiti teki ruokatarjoilut ja kahvin kans tarjottavat pikkuleivät yms. sisko teki hääkakun ja itse väsäsin hääkimpun.

itselle mekko, miehelle kauluspaita, pojalle kauluspaita ja tytölle mekko, yhteensä noin 50e

kampauksen tein itse, samoin meikin.

sormus teetettiin hopeasta, maksoi 75e

koristelut, liinat ja kukkaset yhteensä noin 100e ( sisältää myös pihan koristelut ku siellä vihittiin )

astiat vuokrattiin kyläyhdistykseltä parilla kympillä

kuohujuomat toi appiukko

kutsukortit tein itse maksoi noin 25e

kiitoskortit kuvineen 10e

hmm. yhteensä omaa lompakkoa tarvitsi siis käyttää noin vajaat 300e ja kauniit intiimit häät oli :heart:

Tällaista hyvin pienimuotoista tilaisuutta me ollaan kaavailtu! Ihan senkin takia, kun ei kumpikaan olla oikein sellaisia "huomion keskipiste"-ihmisiä. Ei vaan oikein ole mitään paikkaa missä juhlat pidettäisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Heli:
Täällä vaan voivotellaan,kun rahaa saatiin vierailta vain näin vähän jne....Ei ole vieraiden tehtävä kustantaa teidän häitä! Jos ei ole varaa niin maistraatissa sitten naimisiin!
Paljonkohan se teidän mielestä on se TYYDYTTÄVÄ SUMMA häätilille jonka per aikuinen maksaa??????????????????????

En mä huomannut että kukaan olisi voivotellut? :o

Eipä taida kuulua tähän ketjuun.

Alkuperäinen kirjoittaja get real:
Meillä meni noin 100 000e. Hyvä pitopalvelu oli, Tuomiokirkko varattu ja Klippanilla juhlat. 200 vierasta.

rahalla ei vissiin saa lukihäiriöö poistettua? kun tässä oli nyt kyse PIENEN BUDJETIN HÄISTÄ.

Hajottaako? Köyhä.

ei hajota :) mä olen hyvin onnellinen näin :) viestisi vaan oli hyvin turha tähän ketjuun =)

100 000e voi olla pieni budejetti, että stfu. Onneks ei tarvii häitä järjestää jossain lähiön juottolassa.

Hahaa! Luuletko että joku oikeesti uskoo sun 100 000? budjettiin...

ÄLKÄÄ NYT TARTTUKO PROVOON! huoh, provoilijat lopettaa kun niitä ei huomioi.

Alkuperäinen kirjoittaja BJ:
20 vierasta, äiti teki ruokatarjoilut ja kahvin kans tarjottavat pikkuleivät yms. sisko teki hääkakun ja itse väsäsin hääkimpun.

itselle mekko, miehelle kauluspaita, pojalle kauluspaita ja tytölle mekko, yhteensä noin 50e

koristelut, liinat ja kukkaset yhteensä noin 100e ( sisältää myös pihan koristelut ku siellä vihittiin )

kuohujuomat toi appiukko

hmm. yhteensä omaa lompakkoa tarvitsi siis käyttää noin vajaat 300e ja kauniit intiimit häät oli :heart:

Tällaista hyvin pienimuotoista tilaisuutta me ollaan kaavailtu! Ihan senkin takia, kun ei kumpikaan olla oikein sellaisia "huomion keskipiste"-ihmisiä. Ei vaan oikein ole mitään paikkaa missä juhlat pidettäisiin...

juu siis samasta syystä mekin pienesti vaan juhlittiin =)
Meillä onneks saatiin kotiin mahtumaan tuo määrä ihmisiä ja sää oli suosiollinen niin ulkona onnistui vihkiminen.

alkuperäisestä tekstistä unohtui maininta mitä me saatiin niin me saatiin se mitä toivottiin eli lahjakortti ja euroja sen verran, että nukutaan seuraavat vuodet makeasti uudessa ihanassa sängyssä :D
+ pari muuta pientä lahjaa joista jää kans kiva muisto.

Meidän häistä on aikaa jo reilut viisi vuotta, mutta meillä edettiin pienellä budjetilla.

Hääpaikkana oli seurakunnan leirikeskus, jonka hinta oli 150 ?. Siellä oli huoneita, joita hääväki sai vuokrata, jos halusi majoittua.
Kaikki ruoat tehtiin itse, minä etunenässä ja auttamassa muutamia läheisiä naisia. Tarjolla olevat lihat tuli suoraan lihatukusta ja veljeni ne maksoi meille. Ne olisi maksaneet varmaan noin 150-200 ?.
Muihin ruokiin meni varmaankin noin 500 ?.

Puvun teetin edullisella ompelijalla ja sen hinnaksi tuli noin 170 ?. Alushameen vuokrasin ja miehelle ostettiin musta puku ja vuokrattiin paita, liivi ja solmio. En muista hintaa. :ashamed:

Hääauto saatiin lahjaksi ystäviltä.
Kuvaus maksoi noin 150 ? ja meidät kuvattiin sekä ulkona että studiossa. Kuvat siihen päälle ja kiitoskortit askarreltiin itse joihin kuvatkin teetettiin.

Niin ja kutsutkin askartelin itse, hintaa oisko tullut 50 ?.

Alkoholia meillä ei tarjoiltu, onnittelumaljana oli Louhisaarenjuomaa, maksoi noin 30 ?, kun tuttavat teki.

Sormuksen hintaa en muista, ehkä 200 ?.

Kuvauksen kirkossa ja juhlissa hoiti ystävän mies, maksoimme hänelle 100 ?. Ystävä lauloi kirkossa, mutta ei ottanut siitä maksua.

Mitähän muuta, lisään kun muistan.
:)

Niin vieraita oli 120 henkeä ja häämatkalla oltiin Egyptissä. Sen hintaa ne muista.

Muoks. Kampaajalle meni 45 ? koekampauksineen ja meikkajalle muistaakseni noin 60 ?.

Kahden miehen bändi oli meille kallis, oisko ollut 400-500 ?.
Kaikki kukat noin 130 ?, joista anoppi maksoi pöytä tulppaanit.

Meillä meni joku 3000?, vieraita n.100 henkeä.
Ruuat tilattiin ammattikoululta kun oli syksyhäät, maksoi 10?/hlö ja todella hyvät ruuat olikin. Tilana oli kylätalo 100? ja astiat kuului hintaan tai sitten ne maksoi jonkun kympin. Tarjoiluun palkattiin kylän naisia, olisko ollut muutama satanen. Bändi maksoi 700? muistaakseni ja sehän ei nyt välttis ole. Hääkimppu oli muutaman kympin. Hääpuvun kankaat 150?, miehen puku 60? loppuunmyynnistä. Ja viinat virosta.

miten eroaa maistraattihäät tai kirkkohäät toisistaan? noh, onhan siinä se pieni ero mutta....

Alkuperäinen kirjoittaja BJ:

kuohujuomat toi appiukko

samoin! kirkossa vihittäis, mut sit loppu"juhla" olis vaikka kotosalla kaffittelua, en tykkää myöskään istua pöydän päässä kaikkien töllättävänä, ihana olisi kun vielä vihittäis omalla pihalla, mutta sitä ku ei tiedä tuleeko räntää vai vettä vai paistaako :D

niin no saisin kyllä yhden kaverin laittaan mun hiukset ja tekemään meikin, sille riittäis varmaan perinteitä kunnioittaen maksuksi viinipullo :D ja osaa hommansa. hääpaikkaa ei kyllä mitenkään saa ilmaiseksi... kuitenkin 80vierasta ja suomen kelit huomioon ottaen ei ikinä tiedä sataako vai paistaako :D

eik seurakuntatalot, vai mitä ne ny on saa ilmaseks?

kuohujuomat toi appiukko

Tällaiset haluaisin itsellenikin. Mua kiinnostaa toi sormus, millainen siitä tuli jos saan udella...?

Meidän häät maksaa 4000 euroa, vieraita 80. Ei niin halpa kun veljeni häät, mutta aika hyvä musta kuitenkin.

Kannattaa muuten olla tarkkana astioiden vuokrauksessa. Mun sisko laski juuri, että heille tulee halvemmaksi ostaa astiat ikeasta kun maksaa niiden vuokrauksesta.

Meillä ruokailut hoitaa pitopalvelu, koska tuossa kaupungissa seurakunnan keittiössä ei saa tehä ruokaa kuin pitopalveluyrittäjä. Alunperin ruuat piti tehdä itse. Silti aikaa halpaa, 1500 euroa koko porukan sapuskointi.

Koristeina luonnon kukkia, siinä säästää paljon. Ompelin mekkoni äitini kanssa, kankaat ja tarvikkeet mahsoivat ehkä 60 euroa. Mun äiti kysy monta kertaa, että et kai sä nyt pihiyttäsi halunnu ommella itse. Se olis maksanu mulle kyllä puvun. Mulle oli vaan tärkeä juttu saada tehdä se itse.

Mulle on tärkeää, että häät on omannäköiset. Kaikesta ei pihistellä vain pihistelyn vuoksi. Esim. sormusta valittaessa ei katsottu hintaa. (No okei, jos se olis maksanu jotain 5000 euroa niin olis ehkä pitänyt etsiä halvempi...) Sormus maksoi 600. Toinen mistä ei säästetä on musiikki, joka maksaa 700. Ja tuo 4000 euroa sisältää myös meidän hääyön, tai siis kaksi yötä kylpylässä sapuskoineen, reilu 300 euroa.

Meillä oli vieraita noin 200 henkeä. Rahnaa meni noi 2000?.

Minun äidilläni on tosi iso ystäväpiiri josta yksi hoito kaikki koristelut. he tekivät ruuat talkoolla. Oli heidän lahja meille.
Hääpuvun sain kun yksi tuttava teki koulussa päättötyöksi. Miehelle ostettiin puku. Bändille tais mennä 500? ja paikanvuokraan joku 500?. Astiat vuokrattiin martoilta.

Ilman talkota ei oltais ikinä saatu varmaan edes 10000? sellaisia häitä. meillä oli todella komea rokatarjonta ja hyvää oli. Tosi kivat häät oli eikä näkynyt ettää olisi pienellä budjetilla.

Yhteistyössä