te joilla noin 200 000 euron laina,

tiina
On joo kauhee maksu-aika, mutta ennen saman verran vuokraa maksaneena en pidä sitä niiiin hirveänä, 30 vuoden kuluttua minulla on velaton asunto-osake, mitä vuokralla-asumisesta jää käteen 30 vuoden maksamisen jälkeen?
 
Laina oli 190 000?,lyhennys korkoineen 850?,laina-aika taisi olla jotain 30 vuoden hujakoilla(2005)
Nyt lainaa on enää 90 000?,lyhennys korkoineen 600?,lainaajasta ei mitään tietoa.
Lyhenee syksyllä taas isomman summan,siksi en juurikaan ole edes miettinyt laina-aikaa jne.
 
Korko
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Lainaa 177 000, lyhennys 905/kk ja laina-aika 30 vuotta.
Paljonko muuten luulet laina-ajan olevan seuraavan korontarkistuksen jälkeen? Huomenna EKP nostaa taas ohjauskorkoaan. Stagflaation vastainen taistelu on alkanut...
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Korko:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Lainaa 177 000, lyhennys 905/kk ja laina-aika 30 vuotta.
Paljonko muuten luulet laina-ajan olevan seuraavan korontarkistuksen jälkeen? Huomenna EKP nostaa taas ohjauskorkoaan. Stagflaation vastainen taistelu on alkanut...
Enpä ihan oikeasti osaa sanoa, kerro sinä minulle jos talousasiat/näkymät ovat sinulla hallussa?
 
vieras
185 000 lainaa ja 960,- lyhenee kuussa. Laina-aika 25.v. Ja ei huolta laina-ajasta, koska seuraava talo rakennetaan viiden vuoden sisään, niin tästä saadulla voitolla lyhennetään lainaa reilummin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja Korko:
Taitaa aika monta mökkiä joutua vasaran alle parin vuoden aikana...

Miks sä tämmösiä kirjottelet? Ois kiva kuulla perustelut.
Voi älä kysy, mä pelkään että tuo on se sama paniikinlietsoja joka taannoin höpötti lainaketjussa just koronnususta ja hoki jotain "muistakaa, teitä on varoitettu", tms. ja sitä jatkui ja jatkui... |o
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja Korko:
Taitaa aika monta mökkiä joutua vasaran alle parin vuoden aikana...

Miks sä tämmösiä kirjottelet? Ois kiva kuulla perustelut.
Voi älä kysy, mä pelkään että tuo on se sama paniikinlietsoja joka taannoin höpötti lainaketjussa just koronnususta ja hoki jotain "muistakaa, teitä on varoitettu", tms. ja sitä jatkui ja jatkui... |o
ja sitte se lopulta sai banniaki...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja Korko:
Taitaa aika monta mökkiä joutua vasaran alle parin vuoden aikana...

Miks sä tämmösiä kirjottelet? Ois kiva kuulla perustelut.
Voi älä kysy, mä pelkään että tuo on se sama paniikinlietsoja joka taannoin höpötti lainaketjussa just koronnususta ja hoki jotain "muistakaa, teitä on varoitettu", tms. ja sitä jatkui ja jatkui... |o
ja sitte se lopulta sai banniaki...
Niinkö? :D Niin pitkään en jaksanut sen höpötyksiä seuratakaan, mut jotenki "vinksahtaneelta" se jo alkoi kuulostaa...
 
korot nousee ja laskee..
Korot nousee, mitä siitä. Lyhennetään lainaa 1400 kuussa. Takaisinmaksukykymme on mitoitettu niin, että vielä 7%:n korollakin pystytään elämään ja korkeammillakin jos alkaa vähän vyötä kiristämään. Tuota 1400 ollaan lyhennetty jopa mun äitiysloman ajan, joten kun menen töihin, pystytään lyhentämään enemmän kaiken järjen mukaan ja näin nopeammassa tahdissa kuin mitä alkuperäinen suunnitelma. Molemmilla vakityöpaikat (toisella valtiolla), joten ihan tuulista ei ole silläkään rintamalla.

Sellaista on elämä. Vähintään yhtä tärkeää on myös se, mitä sillä suurella lainarahalla on ostanut. Onko se vanha jatkuvan rempan tarpeessa oleva talo/asunto (josta voi vielä löytyä vaikka mitä pommeja) vai uusi talo (kuten meillä), jonka arvo on tällä hetkellä pitkälti yli 300 000. Vaikka mikä hintaromahdus tulisi, jäädään voitolle.
 
Korko
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja Korko:
Taitaa aika monta mökkiä joutua vasaran alle parin vuoden aikana...
Miks sä tämmösiä kirjottelet? Ois kiva kuulla perustelut.
Lueppa vaikka Kauppalehteä ja tee omat johtopäätöksesi. Jos todella sitten vielä olet sitä mieltä ettei muun maailman talouden alamäki hetkauta meitä, niin voit aivan hyvin jatkaa eloa haavemaailmassasi.








 
mulla vain puolet pienempi laina... lyhennyksen osuus 500 ? ja päälle tietysti korko. laina-aika 15-18v. välillä, en muista tarkkaan.
tässä keskustelussa moni laittoi lyhennyksin+koron yhteissumman vaikka kysyttiin pelkkää lyhennystä.
 

Yhteistyössä