te, joilla kuukautiset tulleet, vaikka raskaus alkanutkin

"vieras"
moro,
täällä kanssa mietitään että mitähän nyt ... menkat alkoi 4 pvää etuajassa tuhru vuodolla jota kesti sen 4 pvää,sitten 3 pvää verinen vuoto ja sitten taas tuhrua(yleensä menkat säännölliset) ja nyt kun menkat alkaa olla ohi alkoi etova olo... enkä siis toivo olevani raskaana, vaikka se mahdolllista onkin.
Ihmettelen vaan et mistähän voi johtua kun ennen ei ole menkat olleet noin omituiset :) Syitä tietenki on muitakin kuin raskaus.
 
"tähti"
Mulla alko menkat 12 päivää etuajassa, mikä on todella outoa. Kierto on mulla ollut 45 päivää..
Haluan vauvaa niin paljon, että varmaan koko keho temppuilee ihan vaan sen takia.

Olen ollut ilman pillereitä jo 7 kuukautta, ja mitään ei tunnu tapahtuvan. Lopetin tupakoimisenkin tuossa pari kuukautta sitten sen takia, että paremmin tulisin raskaaksi.

Mulla on kahden viikon ajan ollut todella outo olo; pissittänyt entistä enemmän, tissit, erityisesti nännit ollut tosi kosketusarat, ja vatsassa on ollut menkkamaisia kipua myöskin koko tän kahden viikon ajan, niin väsynyt että voisin nukahtaa pystyvilteen (tosin kova stressi työssä). Mutta nyt alkoi sitten tänään ihan yks kaks yllättäen menkat, ja 12 päivää myöhässä. Tuntuu vain siltä, että ei sitä ikinä tuu raskaaksi. Alkaa tulla luovutusvaihde päälle kohta :(

Ja nyt kun oli tällaisia "raskausoireita" niin sitten alko menkat! Mutta monelta olen tässä jo kyllä lukenut, että voi olla mahdollista saada menkat vaikka onkin raskaana. Mutta tuskinpa vain tässä tapauksessa..
 
ceevee
Aloin etsiskellä tietoa aiheesta, kun se on itsellä juuri ajankohtainen. Eli toissapäivänä ja eilen tein testin ja se oli positiivinen. Eilen kuitenkin alkoi menkat ja aattelin heti, että no joo, keskenmeno ihan varmasti. Mulla on lapsia ennestään, enkä muista, että olis ennen ollut menkkoja.

Näitä tekstejä lukiessani alan kyllä uskoa, että menkat voi tosiaan olla vaikka on raskaana ja kuulemma jopa kolmasosalla naisista näin on! Lohduttaa kyllä. Silti pelottaa.. Ja nää on tosiaan sellaisia asioita, joiden ei vain voi antaa olla! Kyseessä on kuitenkin niin suuret asia ja oma kroppa.

Nyt vaan odotellaan, että voin tehdä toisen testin, joka kyllä kaikesta huolimatta näyttää plussaa jonkin aikaa.. siitäkin on kokemusta. Mutta toivon tietenkin, että nää menkat loppuis pian, eikä tulis kauheesti vuotoa. Nyt sitä on kuitenkin tänään tullut hieman enemmän kuin eilen..
 
ceevee
Aloin etsiskellä tietoa aiheesta, kun se on itsellä juuri ajankohtainen. Eli toissapäivänä ja eilen tein testin ja se oli positiivinen. Eilen kuitenkin alkoi menkat ja aattelin heti, että no joo, keskenmeno ihan varmasti. Mulla on lapsia ennestään, enkä muista, että olis ennen ollut menkkoja.

Näitä tekstejä lukiessani alan kyllä uskoa, että menkat voi tosiaan olla vaikka on raskaana ja kuulemma jopa kolmasosalla naisista näin on! Lohduttaa kyllä. Silti pelottaa.. Ja nää on tosiaan sellaisia asioita, joiden ei vain voi antaa olla! Kyseessä on kuitenkin niin suuret asia ja oma kroppa.

Nyt vaan odotellaan, että voin tehdä toisen testin, joka kyllä kaikesta huolimatta näyttää plussaa jonkin aikaa.. siitäkin on kokemusta. Mutta toivon tietenkin, että nää menkat loppuis pian, eikä tulis kauheesti vuotoa. Nyt sitä on kuitenkin tänään tullut hieman enemmän kuin eilen..
Keskenmenohan se sitten oli, varmistettiin uä-tutkimuksella. Enkä sitä enää ihmetellytkään kun vuotoa tuli niin paljon 6 päivää ja mukana paljon hyytymiä. :-(
 
"Tansku"
Minulla on ollut jo pari viikkoa raskauden oireita. Kävin yhtenä päivänä e-pillereiden takia gynekologisessa tutkimuksessa ja siellä huomattiin, että kohdunsuu vuotaa hieman. (epäili virtsatien tulehdusta) mutta en ole voinut käydä vielä pissakokeessa, koska kuukautiset alkoi, tai voiko niitä edes kuukautisiksi sanoa, koska alussa vuoti hieman ja sitten ei oikeastaan yhtään ja nyt taas vähän, mikä on todella epätavallista koska normaalisti minulla on runsas vuoto. Uskaltaisinkohan mennä sinne kokeeseen, vai kannattaisiko odottaa että nämä kuukautiset loppuvat?
 
"sera"
Voi "ceevee", otan osaa. :( Jaksamista henkisesti ja fyysisesti sulle!

Aloin lukemaan tätä ketjua, kun etsiskelin tietoa, että mitä kaikkea naiset ovat kokeneet raskauden aivan alussa. Me olemme mieheni kanssa tarkoituksella ajoittaneet sänkypuuhia tiettyyn ajankohtaan jo useamman kuukauden, mutta mitään ei olla saatu aikaan. :D Nyt kuitenkin mulla on tässä kierrossa ollut hieman erilainen olo kuin normaalisti, nännit oli tosi kipeenä ja mua yökötti melkein viikon verran pitkin päivää aina tuon tuosta. Menkat alkoi eilen ihan ajallaan mutta mukana tuli järkyttävä päänkipu. Nyt en siis tiedä, että onko mussa pöpö vai mikä, mutta ajattelin tehdä testin tänään ja ainakin sulkea pois sitten raskauden, jos niin on. Siinä kun alettiin yrittämään lasta, niin sitä kuunteli kroppaansa aivan liian tarkasti ja melkeinpä kuvitteli erilaisia tuntemuksia. Nyt ei oo kyllä ollut kuvitelmaa, mutta toki syy näille oireille voi olla muu kuin raskaus. Jänniä aikoja, kunpa vaan tärppäisikin jossain välissä!

Tsemppiä paljon kaikille muillekin yrittäjille! :)
 
t4t
Löysinpäs minäkin tämän ketjun kun etsin tietoa poikkeavista kuukautisista.
Minulla alkoi menkat viikon etuajassa ja ovat kestäneet melkein 2 vko. Ovat olleet hyvin niukat normaaliin verrattuna. Mietin, että missä viva vai onko tavallista, että näin sekoilee. Voisi sulkea raskauden pois tekemällä testin.. Tosin johan nämä ovat loppumaisillaan, ehkä odotan millaiset seuraavat menkat on. Tai menen lääkäriin jolleivat nämä ota loppuakseen.
 
lemone
hei,
mulla oli menkat 2 vk myöhässä joten sunnuntai iltana tein testin joka näytti positiivista. Maanantaina kuitenkin alkoi menkat, tosin erilaisina kun ennen. Vuotoa ollut todella niukasti eikä kipuja ole ollut ollenkaan ( yleensä joudun syömään särkylääkkeitä kipuun ) vielä ei ole vuodon mukana tullut mitään `möykkyjä `, pelkästään normaalia vuotoa. väsymys painaa eikä oiken töissä jaksaisi olla. rinnat kipeänä ja mielihaluja ollut vaikka minkälaisia. yksi raskaus päättyi jo keskenmenoon viime vuonna ja pelkään samaa myös nyt. vähän lohduttaa kuitenkin lukea että osalla on ollut kuukautiset ja silti ollut raskaana. neuvolasta vaan neuvottiin tekemään testi kuukautisten jälkeen.
toivottavasti nyt olisinkin raskaana. mitä mieltä muut on tästä tilanteesta ?
 
"mirame"
hei, mulla taas oli kuukautiset noin viikon myöhässä, alkoi kp.39, mutta kestivät lyhyempään "normaaleina" (kuitenkin normaalia niukempina), jonka jälkeen ruskeaa tuhrua on tullut ja tulee edelleen. Eli tähän mennessä kuukautiset ovat kestäneet 9 päivää, normaalisti 6. tänään kävin labrassa raskaustestissä..saapa nähä mitä näyttää. tämän lisäksi alavatsakipuja on ilmaantunut, palelee ja väsyttää. Mielialat vaihtelevat myös.

vaikuttaa siltä, että kaikki jotka ovat raskaana kuukautisista huolimatta heillä on alkanut kuukautiset etuajassa. onko siis edes mahdollista olla raskaana?
 
"mari"
mä oon aina kritisoinut näitä palstoja mutta nyt oon täällä ite! :) Raskautta siis olis toiveissa mutta en tiedä voinko jo iloita. Mulla tuli tuhruvuotoa viikko oletetusta oviksesta, kesti muutaman päivän ajan. Menkat alkoivat melkein viikon myöhässä ja itkuhan siitä tuli, negatiivisen raskaustestin olin tehny samana aamuna. Nyt nää "menkat" on kestänyt 3päivää pelkkänä tuhruna! Pelkään että oon kuvitellut oireita, mutta mulla on ollut turvonnut olo, väsymys, ärsytys kaikkeen, herkkusyöppöys ja itkun tihrustuksia jo jonkin aikaa. Vatsaa on nipistellyt mutta menkkakivut puuttuu. Nyt pohdin milloin tekisin toisen testin jotta saisin sen näyttämään positiivista. :) Kertokaahan kokeneemmat elätänkö toiveita vai en? Mitäs luulette?! Nyt siis menossa kp 42/36 testin tein siis 39/36
 
"martsu"
Olen itse miettinyt olenko raskaana vai en. Menkat minulla on meinaan ollut aivan normaalisti muutaman kerran, mutta olo ei ole paras mahdollinen ja koko ajan on välynyt olo. Jos tekisin raskaustestin onko sillä mitään väliä milloin sen tekee jos menkkoja on ollu koko ajan normisti..?
 
"mari"
[QUOTE="mari";25171026]mä oon aina kritisoinut näitä palstoja mutta nyt oon täällä ite! :) Raskautta siis olis toiveissa mutta en tiedä voinko jo iloita. Mulla tuli tuhruvuotoa viikko oletetusta oviksesta, kesti muutaman päivän ajan. Menkat alkoivat melkein viikon myöhässä ja itkuhan siitä tuli, negatiivisen raskaustestin olin tehny samana aamuna. Nyt nää "menkat" on kestänyt 3päivää pelkkänä tuhruna! Pelkään että oon kuvitellut oireita, mutta mulla on ollut turvonnut olo, väsymys, ärsytys kaikkeen, herkkusyöppöys ja itkun tihrustuksia jo jonkin aikaa. Vatsaa on nipistellyt mutta menkkakivut puuttuu. Nyt pohdin milloin tekisin toisen testin jotta saisin sen näyttämään positiivista. :) Kertokaahan kokeneemmat elätänkö toiveita vai en? Mitäs luulette?! Nyt siis menossa kp 42/36 testin tein siis 39/36[/QUOTE]

tähän lisäkseni ne tuhruvuodot ei ole koskaan ollut mun juttu. Aina on tullut menkat kerta rysäyksellä. Just vessassa käydessäni huomasin että tuhrukin on loppunut! Mitä ihmettä tää oikee on?!? Tiedän että lääkäriltä voi kysyä, mutta nyt haluan vastausta teiltä!:D
 
_ansku_
Olemme yrittäneet lasta n vuoden ja nyt minulla menkat 8 pv myöhässä (ovat normaalisti tosi säännölliset), on jäänyt vain ruskeampaa tuhrua paperiin muutamana päivänä. Muita oireita mitä minulla ei ikinä ole: rinnat tosi kipeät, vatsassa nipistelee, aiemmin on ollut voimakkaita alaselkäkipuja, jotka säteilivät lantioon, sekä yöllävatsassa on "pulputtanut" mikä on myös aivan ihmellinen uusi tuttavuus. Raskaustesti näytti negatiivista kun menkat oli 5 pv myöhässä.

Tänään aamulla oli tullut vähän veristä vuotoa pikkuhousunsuojaan, sitten koko päivänä ei mitään, ja nyt iltapäivällä paperiin jäi isompi "klöntti" ja nyt pelkäänkin, että olin raskaana ja sain keskenmenon. Verta ei kuitenkaan ole tullut tuon aamun vähäisen vuodon jälkeen ollenkaan. Voiko siis tommonen verihyytymä meinata keskenmenoa, vaikka ei tule vertakaan?? Kuka tietää?
 
äet82
tein raskaustestin jouluaattona ja positiivista näytti. Ilolla varaamaan aikaa äitiysneuvolaan, kaksi lasta synnyttäneenä sanoin etten tarvii labroja kun kotitestit riitti edellisiinkin... noh, nyt sitten loppiaisena alkoi verenvuoto, runsas ja kivualias, jatkunut nyt siis 5päivää eikä loppua näy, äsken hölähti niin runsaasti että tuli siteestäkin läpi, ja muutama klönttikin tuli. Edellisen raskauden alussa hölähti kerran ja tuhruuhti sitten päivän tai pari, säikäytti silloinkin mutta tervepoikalapsihan siitä syntyi ja raskaus sujui hyvin.
Ekan raskauden alussa tuli hyvin vähän alussa verta. Onko tämä nyt niin että kerta toisensa jälkeen vuoto on runsaampaa ja kivuliaampaa, mutta ei keskenmeno? vai jokohan loppui "tuuri" ja meni kesken.... vuodon loppumista odotellessa olo on tosi epävarma ja itkuinen, koitin soittaa äsken neuvolaan, että voisinko tehä jotain tai osaisivatko sanoa jotain tai tai tai...eivät osaa vastata puhelimeen...
Siis mun vastaus alkuperäiseen kysymykseen on että kyllä menkat voi tulla vaikka onkin raskaana, jos tietää olevansa raskaana se säikäyttää, tai ainakin minut säikäytti turhaan kerroilla yks ja kaks, mut tää kolmas tuntuu paljon pahemmalta ja oon melko satavarma et tää meni kesken, mut toivo viel elää...
 
toivonsa menettänyt
Jätimme mieheni kanssa pillerit pois 2010 syyskuussa...joka hemmetin kuukausi keho on huijannut minua milloin milläkin oireella...nyt olin niin varma et nyt on tärpännyt kun rinnat suureni ihan älyttömästi ja nännit kipeät kuin mitkä.Muutenkin väsynyt ja itkuinen. Sitten alkoikin menkat kolme päivää liian aikaisin...menkat on vaan ollu aika erikoiset..aikaisemmin vessanpönttöön hulahtaa aina tumma möykky ja vuoto myös tummaa..nyt vuoto vaalean veren ja valkovuodon sekaista, vähän punertavia riekaleita. Vetistäkin välillä. Ei hurjia kipuja mitä aikaisemmin aina, mutta rinnat muuttuivat suhkot normaaleiksi. Raskaustesti negatiivinen taas...mielikuvitus taas temppuilee ei se varmaan muuta...antaa itselleen aina pientä toivoa kun käy lukemassa tätä sivustoa.. :(
 
Irmaliisa
Lopetin pillerit vuosisitten keväällä. Puoleen vuoteen ei menkkoja kuulunut ja menin lääkäriin. (Normaalit kk teininä ennen pillereitä) Aloittivat keltarauhashormoonilääkityksen ja menkat tuli. No ne jäi siihen yhteen kertaan. Menin sitten taas lääkärille ja aloitettiin pidempi kuuri primoluttia. No söin sitä pari kuukautiskierrosta kun menkat muuttu. Oltiin oviksen aikaan yhdynnässä ja menkat tuli niinkuin piti. Mutta ei ollut niin kivuliaat mihin oon tottunut ja normi vuoto kesti päivän. Pari päivää tuli rusehtavaa vuotoa. Normaalisti runsaat, kivuliaat ja pitkät menkat. Nyt väsyttää jatkuvasti, tekee pahaa ja rinnat oli tosi arat kk aikaan. Nyt normaalimmat. Myös vatsalla on tuntunut ihme tuntemuksia, vaikka menkat on jo ohi. Tulin myös tosi pahaan flunssaan kk aikaan. Väsymys voi johtua myös siittä, mutta kun se jatkuu vaikka flunssa on jo ohi. (meinasin nukahtaa hammaslääkäriin vaikka poraukset oli kesken, ja pelkään hammaslääkärillä käyntiä!) En ole uskaltanut tehdä vielä testiä, koska pelkään miinusta. Kävin hakemassa flunssan takia saikkua ja terkkari sai minut oikeastaan ajattelemaan näin että olisin raskaana, kun hän kysyi suoraan, kun kerroin jatkuvasta pahoinvoinnista. Raskaus olisi toivottu, ainakin minun puolelta. Mies ei vielä lapsia välttämättä tahtoisi, mutta on kyllä puhunut lapsista.
 
"sia"
Onko mahdollista, että olisin raskaana kun menkat oli myöhässä joku kolme päivää ja harrastimme seksiä lauantaina ja kuukautiset alkoivat yhtäkkiä sunnnuntaina? eikä kuukautiskipuja ollut ollenkaan vaikka yleensä on kovat kivut?
 
"sussu"
Ihme oireet alkoi pari viikkoa sitten, tajuton väsymys ja palelu, päänsärky, valkoisia "nyppyjä" nännissä, pieni etova olo
aika-ajoin. Menkat alkoi ihan ajallaan, mutta runsaimpana kuin ikinä, normaalin kuukautisvuodon väristä, mutta
poikkeuksena ettei ainuttakaan hyytymää, joita yleensä menkkojen aikana tulee ihan reipaasti. Menkat alkoi päivälleen
kuten pitikin ja kesti normit neljä päivää. alavatsa "täyden" tuntuinen, etova olo jatkuu, lämpö normaalia kohommalla...
yksikään neljästä raskaudestani ei ole alkanut näin, mutta oireet sanoisivat toisin....ehkäpä mieleni tekee vain tepposet
toivoessani olevani raskaana. oiskohan mahdollista siltin?
 
"Angel"
Mulla on ollu oireita jo 2 viikkoa, alkoi tosi pahalla närästyksellä ja päänsärkyä oli aika monena päivänä. Myös selkä on ollut todella kipeä ja mahaa juilii ja nyt on oksettava olo. Tosi huono. Varsinkin iltaisin on ollut erittäin heikko olo ja väsyttäny ihan mahdottoman paljon... :/ Testasin tiistaina ja negaa näytti. Menkat alkoi nyt perjantaina 4 päivää myöhässä pisimmästä kierrosta ja nyt tosiaan ollu koko päivän olo et oksu vois lentää jos menis vessaan. Tässä työpäivää yritän tehdä loppuun... Nenäkin on ollut tukossa jo sen 2 viikkoa... Tosi toivottu olisi vauva jos olisi tulossa, mutta mitä mieltä olette?? Rintojaki meinaa ns. kutittaa? Toivoisin kovasti olevani raskaana, ja itku meinasi viime yönä päästä ku huomasin et menkat alko... Onko miten normaalia teillä ollut?
 
"maumau"
..mahtaako olla mahdollista, kun tasan viikko sitten mulla oli menkat, jotka kesti 3 päivää (mulla ihan normaali kesto), vuoto oli todella räikyvän punaista ja kirkasta verta. Muistan koska ihmettelin sitä... no nyt tänään oon alkanut miettimään, että mistä tää pahoinvointi johtuu. Oon viikon ajan tuntenut joka päivä sellaista oksetusta ja etoamista, ja pahenee vaan koko ajan. Tuntuu ihan samalta kun menkkakivut, alavatsassa arkuutta ja alaselkä kipeä, oksettaa ja ripulia tulee...tai ainakin monta kertaa päivässä kakkaa...tissejä aristaa. Toissapäivänä luulin että mulla varmaan joku umpisuoli menee kun pisti oikealta alavatsaa.... Tänään jouduin lopettamaan imuroinnin kesken kun kylmä hiki ja oksennus meinas tulla suuhun asti. En helpolla oksenna, enkä ole vielä oksentanutkaan mutta koko ajan on sellainen etova olo..

Ja kun tänne sivuille eksyin ja aloin tätä miettimään, niin tuli mieleen myös että näin viime viikolla unta, että olin raskaana. :D Oon joskus aiemmin nähnyt enneunia paljonkin, esim. mun papan ja mummun kuolemat ja tädin naimisiinmenon yms. Uskokaa mitä tahdotte mutta vanhana taikauskoisena tuli vaan mieleen että "oh no", tää on nähty ennenkin :D Ollaan miehen kanssa käytetty pelkkää kumia ehkäisynä, ei olla havaittu reikiä..mutta niin, kyllä se voi liikkua ja reunalta jotain sinne pulpahtaa jne...

Äh, kaipa se on testi tehtävä! Toisaalta skeptikkona oon epäillyt mahtaisko pahoinvointi olla masennuksen oireita, olen masentunut ja syön lääkkeitä... Olis mukava jos joku kommentoisi onko tuollaiset mitä kuvailin, raskaudelle tyypillisiä vai ei? :)
 
Hämmentynyt..
Hei, mietin tässä että josko joku muu ois viisaampi.. Syön yaz - pillereitä (kun en lasta vielä halua) ja normisti kun otan keskiviikkona viimeisen lääkettä sisältävän tabletin, niin vuoto alkaa perjantai iltana tai lauantaina aamupäivästä. Nyt alko vuoto sit pe- la välisenä yönä. Siinä vaiheessa kaikki okei, olin taas ilonen ettei tarvi mies parkaa säikytellä vielä lapsella kun sitä ei kumpikaan vielä halua, joskus kyllä vielä.. Menkat päätti sit loppua sunnuntain ja maanantain välisenä yönä.. Eli eilinen ja tämä päivä menty ilman. Mitähän ihmettä? Raskaustestin paikka? Vai voiko näin käydä ihan noin muuten vaan? Lääkkeitä en oo unohtanu ottaa, otin ne ajallaan ja nyt käy näin..

Saa siis tosiaan auttaa/heitellä omia luuloja.
 

Yhteistyössä