Te joilla kamala kaipuu ulkomaille!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maamikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maamikki

Vieras
Onko muita jotka käy säännöllisesti reissussa ja mieli halajaa koko ajan jonnekin reissaamaan?

Itse olen käynyt Italiassa, Turkissa ja kahdesti kanarialla.
Kanarian reissut ollaan tehty pienten lasten kanssa.
Viimeksi oltiin helmikuussa Teneriffalla ja taas mieli tekisi lähteä.
Rahaa vaan ei ole jemmassa tarpeeksi, siitähän se aina kiinni on.

Onko teillä muilla reissuja suunniteltuna, minne olette menossa?

Minä haluaisin seuraavaksi välimerelle, et olisi vähän lyhyempi se lento.

Me käydään parisen kertaa vuodessa. Mies kävisi useamminkin, jos aika ja raha riittäisi :D Rantalomien ohella meillä käydään kaupunkilomilla ja jokunen eksoottisempikin kohde on sekä käytyjen että toivematkojen listalla. AP:lle voin suositella Kreikkaa. Kaunis, hyvää ruokaa ja mukavia ihmisiä. Historiaakin sopivasti. Samoin Madeira on tosi kaunis, mutta sää saattaa olla tuulinen. Ja Istanbul on ihana. Tosin kaupunkikohde.

Mulla on kamala hinku jonnekin Eurooppaan kaupunkilomalle. Yksin. Ilman perhettä, ilman kavereita. Näin yhtenä yönä unta, jossa istuin jossain katukahvilassa Kööpenhaminassa viinilasi pöydällä ja rööki kädessä. Enkä minä edes polta :) Mutta mieli kai alkaa vähän lähetellä kapinasignaaleja tähän perhearkikuvioon.

Oltiin viimeks lokakuussa miehen kanssa kaksin Turkin belekissä ja varattiin nyt heti jo ensi syysloman ajaksi matka samaan paikkaan lasten kanssa (3kpl)

Oli niin ihana hotelli ja palvelu (all inclusive) että halutaan viedä lapsetkin sinne :)

Juu pari kertaa vuodessa menisin jos voisin,lasten kans käyty Teneriffalla 2kertaa,Gran canarialla 2kertaa ja portugalissa,tänä vuonna huhtikuussa ja marraskuussa.Ensi vuonna haluisin kreikkaan pariksi viikoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me käydään parisen kertaa vuodessa. Mies kävisi useamminkin, jos aika ja raha riittäisi :D Rantalomien ohella meillä käydään kaupunkilomilla ja jokunen eksoottisempikin kohde on sekä käytyjen että toivematkojen listalla. AP:lle voin suositella Kreikkaa. Kaunis, hyvää ruokaa ja mukavia ihmisiä. Historiaakin sopivasti. Samoin Madeira on tosi kaunis, mutta sää saattaa olla tuulinen. Ja Istanbul on ihana. Tosin kaupunkikohde.

Kiitti vinkistä, Kreikka tosiaan voisi olla meidän seuraava kohde.
Meille toistaiseksi tärkeintä hyvä allasalue ja hyvätasoinen hotelli kun lapset on pieniä. Ne uivat aina sen 8h päivässä :)Kaupunkikohde ei oikein vielä nappaa noille.

Mä en voi sietää aurinkorantoja, joten Kanarialle mua ei saa kukaan. Häämatka taitaa olla sitten ainoa poikkeus, mutta se onkin Aruballe suuntautuva matka. Thaimaat sun muut trendikohteet ei myöskään nappaa, juurikaan sen takia että ne on niin must juuri nyt :x

Tykkään kaupungeista eniten. Keski-Eurooppaan ei kai voi kyllästyä ikinä?

Tänä vuonna oltiin Kroatiassa ja sen naapurimaissa. Seuraavasta matkasta en tiedä, varmaan viikonloppumatka jonnekin lähemmäksi. Pienen kanssa ei matkustaminen innosta, ainakaan kaupunkikohteissa. Tosin vaikka Norjan vuonot olisi kiva käydä katsomassa, samoin jäämeri. Sinnehän voisi mennä autolla, varata paljon aikaa ja hermoja, ja ottaa pikkuinenkin mukaan.

Thaimaahan on aina ikävä! Ja krooninen matkakuume muutenkin. Kerran vuodessa käydään yleensä rantalomalla ja pari kertaa miehen kanssa kahdestaan kaukolomalla. Syksyllä oltiin pari viikkoa Turkissa, ja se oli varmaan viimeinen turkinreissu.

Meillä on nyt sellanen proggis meneillään, että taistellaan kaukokaipuuta vastaan, ollaan matkustamatta ja laitetaan kaikki liikenevä raha syrjään. Ja sitten just ennen kuin lapset menee kouluun, niin lähdettäisiin ainakin puoleksi vuodeksi Jonnekin. Etelä-Amerikka voisi olla mielenkiintoisin vaihtoehto.

Lapset on nyt 3v, että pianhan voi alkaa suunnittelemaan. B)

Yhteistyössä