Te joilla eka lapsi on ollut syntyessä yli 4kg!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokas

Vieras
Minkä kokoisia muut lapset olivat?Mua on alkanu hirvittään ja pelottamaan synnytys, jos lapsi onkin paljon ensimmäistä isompi. Ultrassa sanovat että n.4kg (Rv 39) mut ekastakin sanovat että 3,5kg ja oli 4,2kg.

No noi painoarviot nyt voi olla mitä sattuu. Itse luulisin, et se pään koko on merkittävin tekijä... muut osat lötkähtää sieltä sitten vaivattomimmin oli vauva sitten 3 tai 5 kiloinen.

Noh, toisaalta, mitäpä minä asiasta tiedän kun sektiolla jouduin synnyttämään.

Juuri tuosta syystä minä sain käynnistyksen vko:lla38+2 Eka oli 4400g ja toinen 3900g
Eka syntyi laskettuna päivänä ja toinen siis käynnistettiin vajaa kaksi viikoa ennen laskettua aikaa

Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas:
Minkä kokoisia muut lapset olivat?Mua on alkanu hirvittään ja pelottamaan synnytys, jos lapsi onkin paljon ensimmäistä isompi. Ultrassa sanovat että n.4kg (Rv 39) mut ekastakin sanovat että 3,5kg ja oli 4,2kg.

No mulle sanottiin ultran mukaan ekasta lapsesta että n.3400g ja neuvolantäti että yli 4kg ja oli 4380g. :D toka lapsi sitten olikin 3500g mutta syntykin 4,5 viikkoa aiemmin kun eka kyllä se siitä :hug:

Toki se päänkoko vaikuttaa, mutta onhan isommalla lapsella leveämmät hartiat, kuin pienellä. (ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna)
Wide: Sullahan on heittänyt painoarvio ihan kunnolla! Syntyikö lapsi kuitenkin alakautta?Tuliko jotain ongelmia?

Esikoinen oli tasan 4 kg, ja kuopus 4 300g. Molemmat "leveäharteisia" ja jumitti hiukan, että piti hartioista hiukan avittaa..
Muuten kyllä synnytykset sujui molemmat aivan mallikkaasti, enkä kokenut että ois olleet mitenkä hirmu kivuliaita.
Elikkäs mene luottavaisin mielin!.Tsemppistä :D

Mulla on pienin ollut 3,2kg ja suurin 4.9kg. Painoarviot heitelleet aika tavalla kans. Kun tuon isoimman synnytin...niin en ois ikinä uskonut, etä oli niin iso...tosi helposti synty.

Mulla ainakin lääkäri wniten pelännyt hartioiden kokoa...ja aina selvitetty sukupuoli etukäteen, kun pojilla on isommat hartiat. Kerran sanoi, että pelkää ettei mahdu ulos...ja oli joutunut soittamaan vuoronsa loputtua synnärille,e ttä syntyikö komplikaattioitta.

Mulla on 8 lasta ;)

Eihän se aina tietenkään mene niin että seuraavat lapset on isompia.
En tiedä mistä tämä pelko tulee, esikoisen syntymä kuitenkin oli "helppo" en revennyt jne. Silloin kätilö sanoi, että mulla on synnyttäjän lantio, ois sopinu isompikin tulemaan. Mutta silti mua hirvittää..

Eihän se aina tietenkään mene niin että seuraavat lapset on isompia.
En tiedä mistä tämä pelko tulee, esikoisen syntymä kuitenkin oli "helppo" en revennyt jne. Silloin kätilö sanoi, että mulla on synnyttäjän lantio, ois sopinu isompikin tulemaan. Mutta silti mua hirvittää..

No rohkeasti vaan :D minulla taas ei lapset tullu ulos vaikka yritin ja eka jäi totaalisen jumiin ja sitten leikattiin kylä se sieltä jos ekakin tuli, ja olihan meinkin toka pienempi :D

Toki se päänkoko vaikuttaa, mutta onhan isommalla lapsella leveämmät hartiat, kuin pienellä. (ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna)
Wide: Sullahan on heittänyt painoarvio ihan kunnolla! Syntyikö lapsi kuitenkin alakautta?Tuliko jotain ongelmia?

Tuli ongelmia,avautumisvaihe pitkittyi(kesti yli 40h.)vaikka olin oksotoniini?tipassaja kalvot puhkaistu.
Pysähtyi sitten loppujen lopuksi 8cm ja lääkäri ultrasi,oli vielä avotarjonnassa..
Siitä 10 min ja poika syntyi sektiolla, haava tehtiin pystyyn että on tilaa mutta jouduttiin hartioille tekemään vielä lisäviilto kun olivat niin suuret!
Eikä ole sokerivauva,vieläkin iso 8v. ja 143cm.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:

Tuli ongelmia,avautumisvaihe pitkittyi(kesti yli 40h.)vaikka olin oksotoniini?tipassaja kalvot puhkaistu.
Pysähtyi sitten loppujen lopuksi 8cm ja lääkäri ultrasi,oli vielä avotarjonnassa..
Siitä 10 min ja poika syntyi sektiolla, haava tehtiin pystyyn että on tilaa mutta jouduttiin hartioille tekemään vielä lisäviilto kun olivat niin suuret!
Eikä ole sokerivauva,vieläkin iso 8v. ja 143cm.

Hui,kamala! Onneksi ultrasivat ja kaikki päätyi lopulta hyvin!
Ihan ku oisin äsken supistus tuntunu..:o Toivottavasti nyt ei synny, ku en oo henkisesti kerenny valmistautua..:D

Yhteistyössä