V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No mutta silti...aikamoinen määrä pyykkiä ja tiskiä!
Meillä on 2 aikuista, 3 lasta (4. tulossa ja hänen pyykkiäänkin pestään jo) ja liuta elukoita (mm. koiria). Mutta ei meillä kyllä MITENKÄÄN tule neljää tai edes kolmea koneellista tiskiä päivässä...ja meilläkin on miestä lukuunottamatta melko usein tapana juoda joka kerta uudesta lasista jne. Tiskiä tulee 1-2 koneellista päivässä. Saisimme varmaan supistettua siihen yhteen koneelliseen, mikäli opettaisin lapset (ja itseni) siihen yhden mukin taktiikkaan, per päivä.
Ja sitten se pyykki...siis meillä on ehkä sunnuntaisin (pyykkipäivä, halvempi sähkö) se 5 koneellista (yleensä ei kyllä niin montaa, tänään arviolta 3), mutta muutoin kone pyörii 0-2 koneellista päivässä. Ja meilläkin vaihdetaan joka päivä vaatteet, joskus sen kaksikin kertaa. Mutta ei 4v:n kesävaatekerta (joko hellemekko tai tunika ja legginssit) kovinkaan paljoa tilaa sieltä koneesta vie...meinaan, että ei se teidän pyykkimäärä tunnu ihan silläkään selittyvän, että teillä on 2-4 vaatekertaa enempi käytössä päivän aikaan, kuin mitä meillä.
En väitä, että valehtelet, mutta ihmettelen kyllä hyvin syvästi.
No nuo selittääkin paljon, itse pesaisen yleensä kaikki isommat kulhot, vuoat ja kattilat käsin (en tiedä miksi, olen vain oppinut tekemään niin lapsuudenkodissa), ja pyykkikone vetää reilusti enemmän kuin 5 kiloa, en kyllä muista mikä kilomäärä siinä oli.
Onneksi pesukoneiden täyttäminen ja tyhjääminen on sen verran nopeaa puuhaa, ettei siihen mene koko päivää vaikka joutuisikin tekemään usein. Mun yksi sukulainen on niin pihi sähkönkulutuksesta, että se lämmittää puilla veden, kantaa sisälle ja tiskaa käsin, ja kesäisin pesee joskus pyykkiä järvessä... Ja valittaa sitten kun on niin kamalasti tekemistä![]()
Jep, ihan samaa olin tulossa sanomaan...siis että kaikki kulhot, kattilat jne. pesen käsin. Lasivuoat kyllä pyöritän koneessa, kun tulee siellä helpommin puhtaaksi.
Ja pyykkikonekin on isompi, kuin sen 5kg.