Te, joilla on lapsia enemmän kuin 3 ja koti silti aina siisti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hemmo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hemmo"

Vieras
KUINKA sen teette?

Siivoatteko tauotta vai onko lapsilla kenties armeijakuri?

Itse ajattelen, että käytän aikani mieluummin lasten kanssa olemiseen ja teemmekin kaikkea hullua aina...mut koti kärsii, eikä ihan vähänkään...:ashamed:
Ei tämä kaatopaikka ole, mut kaaosta riittää silti.
Väliin otan spurtin ja koitan saada paikkoja kuntoon ja saankin...mutta sitten taas menee päiviä, että teen vain ihan pakollisimmat ja olen muut ajat lasten kanssa jossain muurahaismättäässä...

:ashamed:

No meillä on lapsia se tasan 3kpl ja kämppä ei todellakaan ole tiptop. Se oli vielä kahden kanssa mutta vaativainen kuopus sekoitti pakan. ja todella, mäkin vietän mieluummin aikaa lasten kanssa kuin siivousrätin kanssa. Meillä on perussiistiä mutta leluja, vaatteita ja tavaroita on ajoittain hujan hajan. Joskus saattaa olla myös tiskit pitkin pöytiä kuten nyt on kun tänään lähdettiin rannalle lasten kanssa sen sijaan että oisin hiki päässä puurtanu tiskien kanssa.

Mulla on muutama kaveri jolla on 3-4 lasta ja silti supersiistiä. Mutta se johtuu siitä että osa lapsista on jo isompia ja osallistuvat siivoukseen, samoin mies osallistuu paljonkin siivoukseen. Lisäksi heillä on tiukka kuri, esim lasten lelut ei saa olla hujan hajan vaan kaikki pitää kerätä heti kun leikki loppuu ja leluja ei saa tuoda lastenhuoneesta mihinkään. Itse en suosi tuota tapaa, koska tuolloin lapset ei voi jatkaa ehkä kesken jäänyttä leikkiä, enkä myöskään halua kahlita heitä lastenhuoneeseen leikkimään vaan saavat leikkiä myös olkkarissa ja tuoda sinne leluja.

Meillä on neljä lasta ja päivisin kotona ei ole ketään. Asunto on kahdessa kerroksessa ja alakerta missä on keittiö, olohuone ja santa + wc on aina siisti joten vieraita voi tulla milloin vaan. Yläkerrassa taas on makuuhuoneet ja kylppäri ja siellä lapset enemmän oleskelevat joten voi olla joskus sekaista. Yleensä mulla on tapana järjestää illalla tavarat paikoilleen. Samoin sängyt meillä on aina pedattuina. Keittiö on aina tiptop. Ne tekee jo paljon. Kyllä meiltäkin villakoiria ovien takaa löytyy.

Meilläkin ykköseteinen (jota emme itse käytä koskaan), wc, olkkari ja keittiö on aina kunnossa. Lisäksi yläkerran aula ja meidän makkari on myös siivossa, lasten huoneet ovat sitten useinkin sekaisia.

Yhteistyössä