Te, joilla 3 tai enemmän lapsia!!

...minkälaisella ikäerolla lapsenne on syntyneet??

Meillä lapset nyt 3v9kk ja 2v5kk ja kauhee vauvakuume on iskenyt!!! Päätettiin jo kyllä ettei enää lapsia meille ainakin MELKO VARMASTI...nyt kuitenkin on jo monta kuukautta vähän väliä putkahtanut päähän ajatuksia vauvasta ja nyt ihan oikeesti haluaisin sen kolmannen tuhnuttajan tähän perheeseen...

Lähinnä mietityttää toi ikäero, kun nää kaks on niin pienellä ikäerolla, että jos vielä yksi saatais niin "jäiskö se yksinäiseks" kun sisarukset olis jo niin paljon isompia??

Ja jos jollakulla on kokemuksia hormoonikierukan jälkeen raskaaksi tulosta, niin kuuntelisin mieluusti kuinka nopeesti raskaus on onnistunu kierukan poiston jälkeen?
 
Meillä kaksi ekaa 1 v 10,5 kk ikäerolla ja nuorin on keskimmäistä 4,5 v nuorempi ja välillä vähän jää yksinäiseksi mutta nyt jo osaa paremmin osallistua eikä hirveästi isompien seuraa kaipaakkaan, tykkää olla paljon myös itekseen, ihan erilainen on kuin isommat noinniinku luonteeltaan ja käyttäytymiseltäänkin. Vanhemmat hyvin samanlaisia kun ovat koko ajan olleet yhdessä.
 
vieras
Meillä näin
1 ja 2 väli 1v 5kk
2 ja 3 väli 1v 7kk
3 ja 4 väli 2v 1kk
4 ja 5 väli 1v 11kk
5 ja 6 väli 2v 8kk

Ja pääosin hyvin menee. Mies tekee pitkää päivää ja aikalailla yksin huollan tuon sakin.
 
neljä poikaa
Meillä on isot pojat 11 ja 10, pienemmät 1v3kk ja 2kk. Kahdessa erässä ovat, että on kaveria (tappelukavereita lähinnä...) toisilleen. Hormonikierukan poiston jälkeen tuli yhdet menkat ja seuraavasta kierrosta olin raskaana ja odotin tuota kolmosta.
 
kolmen äiti
Ekalla ja tokalla pieni ikäero 1v 3 viikkoa, ja keskarilla ja kuopuksella 4v 4kk. Esikoinen aloitti eskarin silloin kun kuopus syntyi. Meille ei pitänyt tulla enää kolmatta....mutta onneksi tuli, koska tuo isompi ikäero oli aivan ihana!!!!!! Superluksusta verrattuna tohon vuoden ikäeroon!!
Ihanaa oli hoitaa yhtä vaippaikäistä ja nauttia vauvasta kun esikoinen oli eskarissa ja keskimmäinen kerhossa. Mä en suoraan sanottuna tajua miten ihmiset jaksaa monta lasta pienellä ikäerolla, ei ollut mun juttu....olin koko ajan väsynyt ja kaikki energia meni lasten perushoitoon.
 
Ihmemaan Liisa
Meillä on aika tasaisesti: 1. ja kakkonen 2,5 vuotta, kakkonen ja kolmonen 2v8kk. Just meille passelit ikäerot ja hyvin onnistuu leikit yhdessä eri kokoonpanoissa, tai välillä yksinäänkin. Kukaan ei tunnu jäävän syrjään tai ulkopuoliseksi, tarvittaessa löytyy tappelukaverikin ;) Nyt on jo tosi helppoa kun lapset on 7-, 5-, ja 2-vuotiaat :)
 
nelikko
Meillä on lapset tavallaan kahden sarjoissa. Ensimmäisen ja toisen ikäero on viikkoa vaille 2 vuotta. Kakkosen ja kolmosen välillä 4 vuotta ja kolmosen ja nelosen välillä ikäeroa on 1v 9kk.
 
vieras
meillä ikäerot 1v5kk ekasta tokaan ja tokasta kolmanteen. ja nyt luultavasti olen raskaana kierukan poiston jälkeen, yhdet menkat ehti tulla poiston jälkeen, tosin tämän vuodon perusteella veikkailen et menee kesken.
 

Yhteistyössä