te joiden lapset ovat päivähoidossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en pidä kuopuksen nykyisistä hoitajista, mutta silti olen heille aina ystävällinen ja jos jotain sanottavaa on, niin sanon nätisti. Ei tulis mieleenkään käydä räyhäämään.

Minä olen ystävällinen ja asiallinen. Minusta se ei ole päiväkodin vika, jos 4-vuotiaalla menee vaatteet kaatuessa rikki. Itse olen ollut vain itselleni harmissaan, kun olen antanut 4-vuotiaani lähteä päiväkotiin sellaisissa mekoissa, joiden osalta pysyvät tahrat haittaavat enemmän. Lapsen pitää saada olla ilman huolia ja murheita vaatteiden suhteen ja päiväkodin henkilökunnan tehtävä ei ole varjella meidän arvomekkoja :D

Kerran olen joutunut sanomaan mutta senkin asian esitin hyvin varovasti ja tunnustellen. Lapsi siis oli kotona valitellut pitkään, että yksi toinen lapsi toistuvasti haukkuu rumilla nimillä. Kerroin, että näin lapsi on kotona kertonut mutta olisi mukava kuulla, ovatko hoitajat huomanneet mitään vai onko lapseni reagoinut herkästi (sitäkin nimittäin tapahtuu).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä oli selitys asialle, että lapsi jätetty ilman välipalaa?

Poika oli ollut vallaton (näin hoitaja sanoi) kun siirryttiin pihalta sisälle ennen lounasta. Oli siis pelleillyt jonossa, kun tulivat sisälle. Asia oli selvitetty siinä, poika oli pistetty jonon perälle aikuisen pariksi tms. Sälli oli sitten nopeasti rauhoittunut ja riisunut nätisti ulkovaatteet, pessyt nätisti kädet, mennyt nätisti ruokapöytään, syönyt lounaan nätisti, vienyt astiat pois nätisti, käynyt pissalla nätisti, mennyt päivälevolle nätisti, levännyt nätisti, noussut päivälevolta nätisti...ja kun oli sitten mennyt välipalapöytään niin hoitaja oli yhtäkkiä päättänyt, ettei poika saakaan välipalaa koska pelleili sisälle tullessa (kello 11 jälkeen...välipala on klo 14:30). Ja kyse 3-vuotiaasta.

Hoitaja itse kertoi asian näin, ja samaa kuulin pojalta & toiselta hoitajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
ei minullekaan ole töissäni epäasiallisesti kukaan vanhemmista mitään sanonu .....
itse ihmettelin kun pojallani oli kurkunpääntulehduksia ja vein sitten hänelle päiväkotiin ilta venttolinet valmiiksi ruiskuun vedettynä että vois otaa iltaruualla kun olin 20.30 tulossa vasta hakemaan mutta siellä olivat ruiskussa eikä sana ollut yhtään kulkenut iltahoitajalle....siitä vähän sanoin - mielestäni asiallisesti vaikka aikas raskaasti tympi kun ei olis ollu jaksamassa valvoa yöllä tai lähteä ambulanssikeikalle täysin tukossa olevan lapsosen kanssa mutta aina sitä tapahtuu tällaisia tiedonkulun katkoksia

Ventoline ei auta kurkunpääntulehduksessa. Se on astmalääke ja laajentaa vain keuhkoputkia eikä turvonnutta kurkunpäätä millään lailla supista. Ihmeellistä, että olette tuota saaneet kurkunpääntulehdukseen. Akuutissa tilanteessa auttaa vain spiralla hengitetty adrenaliini.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Poika oli ollut vallaton (näin hoitaja sanoi) kun siirryttiin pihalta sisälle ennen lounasta. Oli siis pelleillyt jonossa, kun tulivat sisälle. Asia oli selvitetty siinä, poika oli pistetty jonon perälle aikuisen pariksi tms. Sälli oli sitten nopeasti rauhoittunut ja riisunut nätisti ulkovaatteet, pessyt nätisti kädet, mennyt nätisti ruokapöytään, syönyt lounaan nätisti, vienyt astiat pois nätisti, käynyt pissalla nätisti, mennyt päivälevolle nätisti, levännyt nätisti, noussut päivälevolta nätisti...ja kun oli sitten mennyt välipalapöytään niin hoitaja oli yhtäkkiä päättänyt, ettei poika saakaan välipalaa koska pelleili sisälle tullessa (kello 11 jälkeen...välipala on klo 14:30). Ja kyse 3-vuotiaasta.

''

Epäasialliselta kyllä kuulostaa hoitajan käytös :/

Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Ventoline ei auta kurkunpääntulehduksessa. Se on astmalääke ja laajentaa vain keuhkoputkia eikä turvonnutta kurkunpäätä millään lailla supista. Ihmeellistä, että olette tuota saaneet kurkunpääntulehdukseen. Akuutissa tilanteessa auttaa vain spiralla hengitetty adrenaliini.

Juuh, totta...
T: lastensa kanssa tuhannesti päivystyksessä kurkunpääntulehduksen takia käynyt

Epäasialliselta kyllä kuulostaa hoitajan käytös :/

Taisi olla ihan lopussa...taustalla pidempiä sairauspoissaoloja, ja tuon jälkeen jäikin miltei heti pois työelämästä.
Mutta eipä sekään oikeuta kohdistamaan vihaansa pieneen lapseen.

Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
ei minullekaan ole töissäni epäasiallisesti kukaan vanhemmista mitään sanonu .....
itse ihmettelin kun pojallani oli kurkunpääntulehduksia ja vein sitten hänelle päiväkotiin ilta venttolinet valmiiksi ruiskuun vedettynä että vois otaa iltaruualla kun olin 20.30 tulossa vasta hakemaan mutta siellä olivat ruiskussa eikä sana ollut yhtään kulkenut iltahoitajalle....siitä vähän sanoin - mielestäni asiallisesti vaikka aikas raskaasti tympi kun ei olis ollu jaksamassa valvoa yöllä tai lähteä ambulanssikeikalle täysin tukossa olevan lapsosen kanssa mutta aina sitä tapahtuu tällaisia tiedonkulun katkoksia

Usein sitä näytetään kuitenkin määrättävän, varsinkin ihan pikkulapsille juurikin erilaisiin flunssasairauksiin jotka hankaloittavat hengittämistä.

Sanon mieltä askarruttavista asioista ihan rähjäämättä, en nyt tiedä voiko sanoa ystävällisesti, koska uitenkin mielestäni vakavista asioista kyse. Sanon melko helposti, tosin harvoin mitään sanottavaa on tullut.
Olen päiväkodissa myös itse töissä ja parina viime vuotena on ollut sellaisia vanhempia, jotka eivät sano tai valita oikeastaan mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää:
Mua ärsyttää vieläkin että olin lapselle ensimmäisen päiväkotipäivän kunniaksi laittanut siisteimmät collegehousut jalkaan ja antanut ulkohousut että ne vaihdetaan kun mennään ulos.

Ja mitäpä sitten tulin hakemaan? Puhkimenneet housut, ne siisteimmät, ja lapsella niin järkyttävät haavat polvissa että eipä tule koskaan ensimmäinen päiväkotipäivä unohtumaan, sellaiset arvet jäi.

Ja kaikki vaan sen takia, että lapset päästetään päiväkodissa sisävaatteissa ulos.

Ei, en ymmärrä.

voi luoja! nää on just näitä jotka eivät ole koskaan hoitaneet lasta, vaikka heillä on lapsia. äitiysloman jälkeen ehkä laitetaan joskus ruoka omalle kakaralle, siinä se.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

mä en kyllä ihmettele että ylilyöntejä sattuu. se on helppoa kotona kun vaan 1 pelleilee, tai maksimissaan 2. mutta kun niitä hemmoteltuja on 15, jotka pelleilevät koko ajan jos ei saa olla keskipiste tai koko ajan tädin kädessä kiinni, uupuu varmasti tosi helposti. ja näiden pirulaisten vanhemmat sitten kotona tenttaavat, saitko niin paljon ruokaa, mitä täti teki, oliko ne vaatteett jne... sairasta että jotkut jaksavat sillä palkalla.

niin kauan kun tyttö tyytyväinen pk:ssa, olen minäkin. Tähän mennessä siis aina :) Muista kiittää aika ajoin koko henk.kuntaa herkuin tms. :) Tytsillä alkaa syksyllä jo eskari, että vikaa kautta sitten viedään . Ollut siellä 2 vuotiaasta asti . :) ARvostan suuuresti hoitajien työtä .

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
millainen vanhempi olet, miten käyttäydyt hoitohenkilökuntaa kohtaan?

mä en pysty ymmärtämään että meidän lapsiryhmän lapsilla viidellä on sellainen äiti, joka keksii tikusta valitettavaa, yksi on jopa uhkaillut ja toinen haistatellut, he eivät käsitä, että lapsiryhmässä on muitakin kun heidän kullannuppunsa.
tänään tuli haukut siitä kun 4v tyttö kaatui pihalla ja polvi auki, toki puhdistin sen ja laitettiin laastari ja sillä sipuli. no, kun äiti tuli, niin kerroin mitä tapahtui ja äiti sanoi, että "on se aika käsittämätöntä, että tällaista pääsee tapahtumaan, pistää miettimään missä te hoitohenkilökunta olette olleet kun tämä on tapahtunut.... olisi todella ikävä vaihtaa hoitopaikkaa tällaisen huolimattomuuden takia........" ööö, oltiin siinä vieressä.
tällaista ja tämän tyylistä palautetta tulee pitkin viikkoa, todella raskasta...

onhan toki "huonojakin" hoitopaikkoja tai ainakin huonoja kokemuksia hoitopaikoista, mutta ihan käsi sydämellä voin sanoa, että meillä ainakin lapset hoidetaan todella hyvin, haavereita nyt vain sattuu kun vauhtia piisaa. emme juorua pihalla ringissä niin ettemme näkisi mitä lapset tekevät, mutta kaikkea ei vaan voi estää vaikka olisi kädessä kiinni.

kiinnitäthän vanhempi huomiota miten kohtelet lapsesi hoitajia, ihmisiä hekin ovat ja tekevät arvokasta työtä. kiitos.

Mutta kun sama tapahtuu kotona, ollaankin jo riistämässä lapsi huoostaanottoon, ilman tämän kummempaa syytä.

Yhteistyössä