Te, joiden lapset ovat aina muualla kyläilemässä toisten perheiden riesana, eikö hävetä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Malka omasta silmästä;24259027:
Sen arvaa että jos kieltää lapsia tulemasta niin vanhemmat pitävät ilkeänä ja itsekkäänä.

Jotkut vanhemmat ehkä. Mä uskon, että normaaliälykkyydellä siunatut vanhemmat tajuaa homman toimivan "vuoroin vieraissa"- periaatteella, ja tajuavat myös sen että ihmiset tahtoo joskus omaa rauhaa, tai on muuten tilanteita ettei sovi tulla silloin kyläilemään.

Ja jos taas joku on niin pöljä, että pitää ilkeänä ja itsekkäänä sellaista ihmistä joka ei halua uhrata kaikkea vapaa-aikansa vahtiakseen ja viihdyttääkseen hänen lastaan, niin sellaista seuraa ei ympärille kyllä kaivatkaan, eikä sellaisen ihmisen mielipide mitään merkitse. Ainakaan mulle :)

Meille saa tulla kylään, välillä tarjotaan syötävääkin ja välillä käydään retkillä tai tehdään yhdessä muuta kivaa. Mutta osaan myös sanoa naapurin lapsille, että nyt ei tarjoilua tai tänään halutaan olla oman perheen kesken. Mun mielestä on aikuisen vastuulla kertoa lapsille, mitä haluaa. Selkeästi kun kertoo, ymmärtävät kyllä. Lapsille kiukkuiluun ei saa osrtua vain siksi, ettei jaksa tai kehtaa kieltää. Meillä on kuusi lapsiperhettä naapurustossa. Kaikilla kutakuinkin samanikäisiä lapsia. Kahdessa paikassa lapset käyvät. Aniharvoin leikkivät edes muiden pihoilla, sisällä ei juuri koskaan. Silti mä pidän hyvänä asiana, että uskaltavat käydä meillä ja isommat jo juttelevat murheitaan. Eikä me lapsia mitenkään erikoisesti kohdella. Tervehditään, jutellaan jos ehditään ja puuhaillaan omiamme. Mies joskus ottaa rakennuspuuhiin pari poikaa mukaan ja mua on joskus autettu siivoamisessa, pyykin viikkaamisessa ja leipomisessa <3 Välillä toki vilske väsyttääkin :D

Yleinen mielipide... :D

Paljon noilla on kavereita, kaverit soittelee ja hakevat ulos, kavereiden vanhemmat kutsuvat kylään ja reissuille mukaan, tulee synttärikutsuja tasaiseen tahtiin, yms. Eli kai nuo ihan pidettyä seuraa ovat.

Ja samaan tapaan meillä käy heidän kavereitaan, mä otan heidän ystäviään mukaan jos mennään jonnekin, jne. Ihan normaalia sosiaalista toimintaa ainakin mun mittapuussa.

Juu helvetin suosittuja kuten sinäkin. Uskoo ken tahtoo.

Tiedän tunteen, tääläkin noita riesoja piisaa, heti aamusta ovat oven takana, heidän pihaan ei ole asiaa kellään ulkopuolisella saatika sisään.
Kakarat ovat röyhkeitä, uteliaita ja ovat muilla kun kotonaan tästä on vastavuoroisuus kaukana.
Moneen pihaan heillä onkin jo porttikielto.