te joiden lapset ovat päivähoidossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitaja

Vieras
millainen vanhempi olet, miten käyttäydyt hoitohenkilökuntaa kohtaan?

mä en pysty ymmärtämään että meidän lapsiryhmän lapsilla viidellä on sellainen äiti, joka keksii tikusta valitettavaa, yksi on jopa uhkaillut ja toinen haistatellut, he eivät käsitä, että lapsiryhmässä on muitakin kun heidän kullannuppunsa.
tänään tuli haukut siitä kun 4v tyttö kaatui pihalla ja polvi auki, toki puhdistin sen ja laitettiin laastari ja sillä sipuli. no, kun äiti tuli, niin kerroin mitä tapahtui ja äiti sanoi, että "on se aika käsittämätöntä, että tällaista pääsee tapahtumaan, pistää miettimään missä te hoitohenkilökunta olette olleet kun tämä on tapahtunut.... olisi todella ikävä vaihtaa hoitopaikkaa tällaisen huolimattomuuden takia........" ööö, oltiin siinä vieressä.
tällaista ja tämän tyylistä palautetta tulee pitkin viikkoa, todella raskasta...

onhan toki "huonojakin" hoitopaikkoja tai ainakin huonoja kokemuksia hoitopaikoista, mutta ihan käsi sydämellä voin sanoa, että meillä ainakin lapset hoidetaan todella hyvin, haavereita nyt vain sattuu kun vauhtia piisaa. emme juorua pihalla ringissä niin ettemme näkisi mitä lapset tekevät, mutta kaikkea ei vaan voi estää vaikka olisi kädessä kiinni.

kiinnitäthän vanhempi huomiota miten kohtelet lapsesi hoitajia, ihmisiä hekin ovat ja tekevät arvokasta työtä. kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä sanon asiasta

ja pitääkin sanoa, ammattilainen osaa ottaa kritiikinkin vastaan, mutta on monia tapoja miten sen ilmaisee.
mä olen kaikille vanhemmille sanonut, että heti jios joku painaa mieltä, sen saa sanoa ja mikään kysymys ei ole tyhmä.
mutta se haistattelu ja tuollainen ihmeellinen "lyttääminen" on mun mielestä aivan turhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja pitääkin sanoa, ammattilainen osaa ottaa kritiikinkin vastaan, mutta on monia tapoja miten sen ilmaisee.
mä olen kaikille vanhemmille sanonut, että heti jios joku painaa mieltä, sen saa sanoa ja mikään kysymys ei ole tyhmä.
mutta se haistattelu ja tuollainen ihmeellinen "lyttääminen" on mun mielestä aivan turhaa.

Samaa mieltä; pitää osata sanoa asiallisesti.

Kerran olen tarkoituksella unohtanut asiallisuuden ja ollut todella vihainen. Mutta en turhaan, sillä myös johtaja ja lto olivat puolellani.

Just. Aivan kuin se lapsi ei voisi kotona kaatua ja saada haavaa! Tuohan nyt on aivan normaalia, että sattuu ja tapahtuu kun leikitään yms.

Mä olen ainakin ihan asiallinen. Kysyn jos on jotakin kysyttävää jne.

Mua ärsyttää vieläkin että olin lapselle ensimmäisen päiväkotipäivän kunniaksi laittanut siisteimmät collegehousut jalkaan ja antanut ulkohousut että ne vaihdetaan kun mennään ulos.

Ja mitäpä sitten tulin hakemaan? Puhkimenneet housut, ne siisteimmät, ja lapsella niin järkyttävät haavat polvissa että eipä tule koskaan ensimmäinen päiväkotipäivä unohtumaan, sellaiset arvet jäi.

Ja kaikki vaan sen takia, että lapset päästetään päiväkodissa sisävaatteissa ulos.

Ei, en ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää:
Mua ärsyttää vieläkin että olin lapselle ensimmäisen päiväkotipäivän kunniaksi laittanut siisteimmät collegehousut jalkaan ja antanut ulkohousut että ne vaihdetaan kun mennään ulos.

Ja mitäpä sitten tulin hakemaan? Puhkimenneet housut, ne siisteimmät, ja lapsella niin järkyttävät haavat polvissa että eipä tule koskaan ensimmäinen päiväkotipäivä unohtumaan, sellaiset arvet jäi.

Ja kaikki vaan sen takia, että lapset päästetään päiväkodissa sisävaatteissa ulos.

Ei, en ymmärrä.

"siisteimmät collegehousut" :D juhlavaa!

Ei, en ymmärrä.

valitettavaa jos ei henkilökunta kuuntele vanhemman toiveita, sama monessa paikassa myös päiväunien kanssa (esim.oman lapseni kohdalla asiaa väännettiin aika lujastikin kun antoivat toisen posottaa unta tuntitolkulla vaikka mun toive oli et ei antais nukkua kauaa..)

mutta jos on kyse 1 kerrasta että on ollut väärät vaatteet ulkona, niin kyseessä voi olla silkka informaatiokatkoskin tms.
ja itse en laita lapselle mitään ykkösiä hoitoon mukaan, koska itse hoitajana tiedän, että voi tulla informaatiokatkoksia joskus.

miten sanoit asiasta päiväkodissa?

no tuossahan nyt voisi ajatella niitä hoitajia että niillä olisi aikaa katsoa niiden lasten perään ja tehdä muutakin kun vaihtaa vaatteita turhaan. Meillä ainakin kesällä on sellaiset vaatteet että lakki vaan päähän ja pihalle

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
tänään tuli haukut siitä kun 4v tyttö kaatui pihalla ja polvi auki, toki puhdistin sen ja laitettiin laastari ja sillä sipuli. no, kun äiti tuli, niin kerroin mitä tapahtui ja äiti sanoi, että "on se aika käsittämätöntä, että tällaista pääsee tapahtumaan, pistää miettimään missä te hoitohenkilökunta olette olleet kun tämä on tapahtunut.... olisi todella ikävä vaihtaa hoitopaikkaa tällaisen huolimattomuuden takia........" ööö, oltiin siinä vieressä.

:laugh:

Ei, en ymmärrä.

Niin, ulkohousuissa sun lapses ei olis kaatunu ja saanu haavoja polviin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja FBI:

Ei, en ymmärrä.

Niin, ulkohousuissa sun lapses ei olis kaatunu ja saanu haavoja polviin :whistle:

niin ja mitäpä niistä haavoista lapsen polvissa, MUTTA KUN NE SIISTEIMMÄT COLLEGET MENI.

Ei minulle ole kukaan ikinä valittanut esim. siitä, jos lapsi on kaatunut! Isompia haavereita ei ole (onneksi) sattunut, mutta mielestäni pikku haavat ja haaverit kuuluvat lapsen elämään yhtä lailla kuin laastari ;-D Ehkä meillä pph:illa on enemmän aikaa vahtia lapsia pihalla kuin pk:n pihalla, joten ehkä haavereitakin sattuu vähemmän. Mielestäni lapsille enemmän sattuu ja tapahtuu ihan kotosalla.

Alkuperäinen kirjoittaja FBI:

Ei, en ymmärrä.

Ainakin meidän ulkohousujen kankaat ovat sen verran kestäviä että eivät ole tähän mennessä menneet puhki. Toisin kuin esim. collegekankaat.

Samaa mieltä olen että aiheesta pitää ja saa sanoa, mutta mun mielestä ap:n tapaus ei ollut aiheesta sanomista. Lapset kaatuilevat, ei sille mitään voi vaikka kuinka vahtisi.

No huh mitä vanhempia ollu :o Mä olen käsittääkseni keskustellu hyvässä hengessä eikä ole ollu valitettavaa (yhdestä asiasta olen huomauttanut ja siitäkin oltiin hoitajan kans samaa mieltä ) Lapsi on huomioitu hoidossa hyvin (yllätys miten yksilöllisesti lapsia voidaan hoitaa :) ) ja päivästä tulee hoitajat mielellään kertomaan :)

Minä käyttäydyn henkilökuntaa kohtaan kiitollisesti ja ystävällisesti. Kerran oli aihetta valittaa ja silloinkin esitin sen ystävällisesti: pojalla oli joka kerta kakka vaipassa kun haettiin hänet kotiin, jolloin kerroin että pojalla on herkkä iho ja kakkavaipat pitää vaihtaa heti pois.

toivottavasti minua pidetään ystävällisesti ja fiksusti käyttäytyvänä.
jos minulla on sanottavaa, koitan sanoa sen ystävällisesti, asiallisesti en syyttäen. kiitän ja olen kiitollinen päiväkodin joustoista omien muuttuvien työaikojeni johdosta.
yritän olla valittamatta epäolennaisista/tarpeettomista asioista.
ymmärrän että vahinkoja sattuu, sattuuhan niitä kotonakin.
vaatteista en ole koskaan raivonnut, jos on pahoiteltu että vaatteet on likaisia olen vaan todennut että meillä on pesukone sitä varten ja että vaatteet ovat kulutustavaraa

No, yritän olla ystävällinen. ihan jo lapseni takia! Iloisemmalla mielellä työskentelevät työtyytyväisemmät hoitajat jaksavat varmasti lastenkin kanssa paremmin. Luulen, että jos tarhan kaikkien lasten vanhemmat olisivat inäviä nipottajia, ei lastentarhanopettajien työ olisi kovin motivoivaa...

Minäkään en todellakaan ole suuttunut likaisista/rikkoontuneista vaatteista, tai siitä jos lapsi on kaatunut. Enkä siitä, jos pojalla oli kakka vaipassa kun hain hänet kotiin pk:n pihasta - eihän sitä huomaa ulkovaatteiden läpi, jos lapsi itse ei sano.

Mutta kun pojalla oli puolet päästä turvoksissa, ja otsassa iso ruhje, eikä kukaan tuntunut tietävän mistä se tuli eikä siitä oltu sanottu sanaakaan hakijalle, niin silloin olin aika tiukkana: heidän pitää tietää (he tiesivätkin sitten, kun sanoin että haluan selityksen) ja heidän pitää uskaltaa & muistaa infota vanhempia vakavammista loukkaantumisista.

Ja kun poika oli täysin syyttä jätetty ilman välipalaa ja pidetty nälässä kello 16:55 asti kunnes hänet hain, niin olin todella vihainen. En sanonut mitään ko. hoitajalle, joka naureskellen kertoi jättäneensä lapsen ruuatta - jos olisin avannut suuni, olisin varmaan käynyt kimppuun tai sanonut todella rumasti, joten katsoin parhaaksi olla hiljaa ja rauhoittua, ja vain halata lastani. Puhuin seuraavana päivänä johtajan ja lto:n kanssa, enkä todellakaan peitellyt raivostumistani asiasta. Se olikin sen hoitajan viimeinen työviikko, liittyi sitten tähän episodiin tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Minäkään en todellakaan ole suuttunut likaisista/rikkoontuneista vaatteista, tai siitä jos lapsi on kaatunut. Enkä siitä, jos pojalla oli kakka vaipassa kun hain hänet kotiin pk:n pihasta - eihän sitä huomaa ulkovaatteiden läpi, jos lapsi itse ei sano.

Mutta kun pojalla oli puolet päästä turvoksissa, ja otsassa iso ruhje, eikä kukaan tuntunut tietävän mistä se tuli eikä siitä oltu sanottu sanaakaan hakijalle, niin silloin olin aika tiukkana: heidän pitää tietää (he tiesivätkin sitten, kun sanoin että haluan selityksen) ja heidän pitää uskaltaa & muistaa infota vanhempia vakavammista loukkaantumisista.

Ja kun poika oli täysin syyttä jätetty ilman välipalaa ja pidetty nälässä kello 16:55 asti kunnes hänet hain, niin olin todella vihainen. En sanonut mitään ko. hoitajalle, joka naureskellen kertoi jättäneensä lapsen ruuatta - jos olisin avannut suuni, olisin varmaan käynyt kimppuun tai sanonut todella rumasti, joten katsoin parhaaksi olla hiljaa ja rauhoittua, ja vain halata lastani. Puhuin seuraavana päivänä johtajan ja lto:n kanssa, enkä todellakaan peitellyt raivostumistani asiasta. Se olikin sen hoitajan viimeinen työviikko, liittyi sitten tähän episodiin tai ei.

Mikä oli selitys asialle, että lapsi jätetty ilman välipalaa?

ei minullekaan ole töissäni epäasiallisesti kukaan vanhemmista mitään sanonu .....
itse ihmettelin kun pojallani oli kurkunpääntulehduksia ja vein sitten hänelle päiväkotiin ilta venttolinet valmiiksi ruiskuun vedettynä että vois ottaa iltaruualla kun olin 20.30 tulossa vasta hakemaan mutta siellä olivat ruiskussa eikä sana ollut yhtään kulkenut iltahoitajalle....siitä vähän sanoin - mielestäni asiallisesti, vaikka aikas raskaasti tympi kun ei olis ollu jaksamassa valvoa yöllä tai lähteä ambulanssikeikalle täysin tukossa olevan lapsosen kanssa mutta aina sitä tapahtuu tällaisia tiedonkulun katkoksia

Yhteistyössä