Te äidit, minä p.kodissa hoitajana, jeesatkaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä jaksan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä ajattelin aikanaan, että päiväkoti toimii omalla rytmillään. Ei meidän kodin rytmillä.

Koetin sitten olla mahdollisimman paljon arkivapailla, ja hoitelin ja nukuttelin omaan tahtiin.

Päiväkodista ei ole kuin ihania muistoja, päiväunineen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettäkö kahvitaukoakaan ei saisi pitää tarhantädit ??? Voi jestas, no toivottavasti teitä tyydyttää ajatus siitä, että meillä töissä ei ole erillistä kahvihuonetta joten kahvit juomme samoissa tiloissa missä ne lapset jotka eivät nukkuneet touhuavat ja meidän kahvitaukokin on sitä kun ojentelemme kyniä, pyyhimme neniä, autamme milloin missäkin asiassa.

Hmm tässä ei varmasti ollut missään vaiheessa kyse siitä ettei tarhantädit saa pitää kahvitaukoa, joka muuten nimenomaan on tauko ei tunti. Kyllä osastolla jokainen täti saa kahvitauon pitää jos homma vaan organisoidaan hyvin ja jopa ihan rauhassa kahvihuoneessa. Ei missään muuallakaan ole mitään kahden tunnin taukoa välillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja 30+3:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Samaa ihmettelen minäkin. Mikä on niin kauhee siinä, jos lapsi ei nukahda heti klo 19-20 aikoihin?

Mä en ainaskaan edes halua laittaa mun syntyvää lastani nukkumaan noin aikaisin. Mielummin nukun aamulla pitkään kuin herään joskus seiskalta...

:laugh: :laugh: jotkut on jo töissä klo 7 :laugh: t. herään 5.30 ja lapset klo 6 jotta ehdin töhin.

mitäs hauskaa tuossa oli? en ole edellinen mutta kun lapseni oli vauva, nukuimme joka päivä 9.00 asti, ja lapsen laitoin nukkumaan 21.00-22.00. en ole ikinä ymmärtänyt miksi pitää herätä niin hemmetin aikasin jos ei ole töitä tai kouluikäisiä lapsia. lapset ehtivät heräillä aikaisin aamulla aika monta kertaa elämänsä aikana, joten kai muutamana ensimmäisenä vuotena saa hieman pidempään nukkua?? saa kait jokainen herätä lapsiensa kanssa vaikka 4.00 jos siltä tuntuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
jankutatte kahvittelusta!? eikö normi työntkijällä ole oikeutta pitää kahvitaukoa? mitä te mammat teette työssä? enpäs usko, että vaan ja ainoastaan työtä... kuin moni teistä polttaa ja juo kahvia?

Mä oon huomannut että kahvitauot on joku ihmeen herjauksen aihe naisvaltaisilla aloilla.
Heti kun "ämmät" istuu kahvilla niin katotaan helvetin pahasti. Töitähän pitäisi tehdä!
Ja nämä naljailijat ovat melkein aina itse naisia, toimihenkilöitä jakkupuvuissaan.
Mikä v*ttu niissä kahvitauoissa voi siepata niin paljon? Kyllä ne tauot kuuluu ihan virallisesti myös lastenhoitajille, lähäreille, laitossiivoojille tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vielä jaksan:
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Päivähoito pitää järjestää siten, että vastaa maksavan asiakkaan tarpeita. Ihan aikuisten oikeasti. Jos päiväunien väliinjättö ei onnistu, silloin on palvelussa vika! Vika tulee toki korjata resurssien lisäyksen kautta, ja siihen vain pitäisi löytyä rahaa jostakin... Puhutaan samanlaisesta ilmiöstä, kuin ettäpitäisikö vanhuksia pitää lääkkeillä niin tainnoksissa, etteivät he osaa kaivata resurssipulan takia mahdottomaksi käyvää säännöllistä ulkoilua...

Miksi hoitajat kuvittelevat voivansa sanella kaikki säännöt hoidon sisällölle? Teille maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta!

No ei hoitajat ja opettajat sitä järjestä. Nuo ovat yleisiä ph.sääntöjä, joista voi poiketa, mutta vain hlökunnan tilanteen mukaan.

ei mun mielestä kunnallinen päivähoito ole maksavan asiakkaan tarpeita tyydyttämään tehty vaan se on kunnan järjestämä palvelu. ota tai jätä. palkkaa kotiin hoitaja niin se tanssii sinun pillin mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä jaksan:
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Päivähoito pitää järjestää siten, että vastaa maksavan asiakkaan tarpeita. Ihan aikuisten oikeasti. Jos päiväunien väliinjättö ei onnistu, silloin on palvelussa vika! Vika tulee toki korjata resurssien lisäyksen kautta, ja siihen vain pitäisi löytyä rahaa jostakin... Puhutaan samanlaisesta ilmiöstä, kuin ettäpitäisikö vanhuksia pitää lääkkeillä niin tainnoksissa, etteivät he osaa kaivata resurssipulan takia mahdottomaksi käyvää säännöllistä ulkoilua...

Miksi hoitajat kuvittelevat voivansa sanella kaikki säännöt hoidon sisällölle? Teille maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta!

No ei hoitajat ja opettajat sitä järjestä. Nuo ovat yleisiä ph.sääntöjä, joista voi poiketa, mutta vain hlökunnan tilanteen mukaan.

ei mun mielestä kunnallinen päivähoito ole maksavan asiakkaan tarpeita tyydyttämään tehty vaan se on kunnan järjestämä palvelu. ota tai jätä. palkkaa kotiin hoitaja niin se tanssii sinun pillin mukaan.

Palkattu on. Kunnalinen hoito kyllä ON verorahoilla kustannettua asiakaspalvelua, ihan turha mussuttaa muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä jaksan:
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Päivähoito pitää järjestää siten, että vastaa maksavan asiakkaan tarpeita. Ihan aikuisten oikeasti. Jos päiväunien väliinjättö ei onnistu, silloin on palvelussa vika! Vika tulee toki korjata resurssien lisäyksen kautta, ja siihen vain pitäisi löytyä rahaa jostakin... Puhutaan samanlaisesta ilmiöstä, kuin ettäpitäisikö vanhuksia pitää lääkkeillä niin tainnoksissa, etteivät he osaa kaivata resurssipulan takia mahdottomaksi käyvää säännöllistä ulkoilua...

Miksi hoitajat kuvittelevat voivansa sanella kaikki säännöt hoidon sisällölle? Teille maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta!

No ei hoitajat ja opettajat sitä järjestä. Nuo ovat yleisiä ph.sääntöjä, joista voi poiketa, mutta vain hlökunnan tilanteen mukaan.

ei mun mielestä kunnallinen päivähoito ole maksavan asiakkaan tarpeita tyydyttämään tehty vaan se on kunnan järjestämä palvelu. ota tai jätä. palkkaa kotiin hoitaja niin se tanssii sinun pillin mukaan.

Palkattu on. Kunnalinen hoito kyllä ON verorahoilla kustannettua asiakaspalvelua, ihan turha mussuttaa muuta.

no eipä kovin moni verorahoilla kustannettu palvelu mene niinkuin me halutaisiin.... ja se on kustannettu tietyin säännöin ja sopimuksin. joihin me vain mukaudumme, tai palkkaamme kotiin hoitajan. elämä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä jaksan:
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Päivähoito pitää järjestää siten, että vastaa maksavan asiakkaan tarpeita. Ihan aikuisten oikeasti. Jos päiväunien väliinjättö ei onnistu, silloin on palvelussa vika! Vika tulee toki korjata resurssien lisäyksen kautta, ja siihen vain pitäisi löytyä rahaa jostakin... Puhutaan samanlaisesta ilmiöstä, kuin ettäpitäisikö vanhuksia pitää lääkkeillä niin tainnoksissa, etteivät he osaa kaivata resurssipulan takia mahdottomaksi käyvää säännöllistä ulkoilua...

Miksi hoitajat kuvittelevat voivansa sanella kaikki säännöt hoidon sisällölle? Teille maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta!

No ei hoitajat ja opettajat sitä järjestä. Nuo ovat yleisiä ph.sääntöjä, joista voi poiketa, mutta vain hlökunnan tilanteen mukaan.

ei mun mielestä kunnallinen päivähoito ole maksavan asiakkaan tarpeita tyydyttämään tehty vaan se on kunnan järjestämä palvelu. ota tai jätä. palkkaa kotiin hoitaja niin se tanssii sinun pillin mukaan.

Palkattu on. Kunnalinen hoito kyllä ON verorahoilla kustannettua asiakaspalvelua, ihan turha mussuttaa muuta.

no eipä kovin moni verorahoilla kustannettu palvelu mene niinkuin me halutaisiin.... ja se on kustannettu tietyin säännöin ja sopimuksin. joihin me vain mukaudumme, tai palkkaamme kotiin hoitajan. elämä on.

Eli vanhustenkin paska hoito ja lääkehuurussa pitäminen hoitajapulan vuoksi pitää vaan hyväksyä mukisematta, koska elämä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä jaksan:
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Päivähoito pitää järjestää siten, että vastaa maksavan asiakkaan tarpeita. Ihan aikuisten oikeasti. Jos päiväunien väliinjättö ei onnistu, silloin on palvelussa vika! Vika tulee toki korjata resurssien lisäyksen kautta, ja siihen vain pitäisi löytyä rahaa jostakin... Puhutaan samanlaisesta ilmiöstä, kuin ettäpitäisikö vanhuksia pitää lääkkeillä niin tainnoksissa, etteivät he osaa kaivata resurssipulan takia mahdottomaksi käyvää säännöllistä ulkoilua...

Miksi hoitajat kuvittelevat voivansa sanella kaikki säännöt hoidon sisällölle? Teille maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta!

No ei hoitajat ja opettajat sitä järjestä. Nuo ovat yleisiä ph.sääntöjä, joista voi poiketa, mutta vain hlökunnan tilanteen mukaan.

ei mun mielestä kunnallinen päivähoito ole maksavan asiakkaan tarpeita tyydyttämään tehty vaan se on kunnan järjestämä palvelu. ota tai jätä. palkkaa kotiin hoitaja niin se tanssii sinun pillin mukaan.

Palkattu on. Kunnalinen hoito kyllä ON verorahoilla kustannettua asiakaspalvelua, ihan turha mussuttaa muuta.

no eipä kovin moni verorahoilla kustannettu palvelu mene niinkuin me halutaisiin.... ja se on kustannettu tietyin säännöin ja sopimuksin. joihin me vain mukaudumme, tai palkkaamme kotiin hoitajan. elämä on.

Eli vanhustenkin paska hoito ja lääkehuurussa pitäminen hoitajapulan vuoksi pitää vaan hyväksyä mukisematta, koska elämä on?

onko lasten päiväunille laitto paskaa hoitoa? ei mielestäni ihan verrattavissa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Samaa ihmettelen minäkin. Mikä on niin kauhee siinä, jos lapsi ei nukahda heti klo 19-20 aikoihin?

Ei kai tuossa vielä mitään, mutta meillä lapset valvoo tälläkin hetkellä, kiitos päiväkodin päikkäreiden.... Grrrrrr.....

Munkin 4-vuotias poikani menee nykyisin nukkumaan klo 23 maissa ja silti hän saa nukkua päivähoidossa, jos väsyttää. Pakko ei ole. Kotona ei ole nukkunut päikkäreitä varmaan kahteen vuoteen. Mutta hoidossa kuulemma uni usein maittaa niin nukkukoon. Ollaan sovittu hoitotätien kanssa, että poika saa sänkyyn kirjan ja lukee sitten sitä jos ei nukuta. Aamuisin tuo on silti ihan pirteä, vaikka meneekin nukkumaan noin myöhään. Sama kai se on missä välissä ne tarpeelliset tunnit tulevat täyteen, kunhan tulevat.
 

Yhteistyössä