V
vielä jaksan
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tiuhtinen:Olin opiskeluaikoina työharjoittelussa yhdessä päiväkodissa ja sen harjoittelun jälkeen sanoin, etten ikinä mene töihin päiväkotiin. Minusta oli järkyttävää (silloin 19 vuotiaana) katsella kuinka lapset vietiin nukkumaan tasan kello 12 ja tasan kello 14 herätettiin. Jos ei nukkunut, makasi koko kaksi tuntia sängyssään ihan hipihiljaa. Ja jos nukkui vielä silloin klo 14, nostettiin lattialle niin että varmasti heräs. Liian sotilaallista oli minusta meno siinä pk:ssa. Onneks en ole sen jälkeen vastaavaan törmännyt...
OT oli nyt vähän, mutta tuli pk:sta ja päiväunista mieleen...
No meillä ei mennä mihinkään tasan jotain vaan sen mukaan mitä kukin on hommannut. Kuitenkin kaikki aloittavat ruokailun samaan aikaan joten aika porrastetusti menevät nukkumaan. Lähes kaikki nukkuvat 11.30 mennessä ja se joka heräilee ennemmin makoilee sinne 13.30 asti hipihiljaa. He ovat tottuneet siihen ja tosiaan eivät pyydä pois tai nouse sängystä. Aletaan hiljalleen 13.30 herätellä, mutta saa nukkua kahteenkin asti, jos nukuttaa ja sehän on vain siksi, että ehtii välipalalle, että jälleen keittiötyöntekijä ehtii saada hommat loppuun ennen kuin lähtee töistä eli kaikilla asioilla on jokin syy ja seuraus.