Kuulostaa minun mieheltäni. Hän on verbaalisesti aivan ylivoimainen - ja tietää sen myös... Samanlailla saan olla varuillani, kotona ja muuallakin. Lomilla hän kiihtyy vieläkin herkemmin... Itse olen todella herkkä luonne ja tätä käytöstä on vaikea ymmärtää.
Kun hän sitten raivostuu (ja se voi olla ihan mistä vain jos on sillä tuulella) saan kuulla olevani paska ämmä, tyhmä idiootti, vääristelen hänen sanomisiaan, liioittelen (kun huomautan esim. nimittelystä, etten siedä sitä), en muista mitään oikein ja "jahtaan" häntä. Mutta lopputulos on AINA se, että minussa on vika - 100%:sti.
Suhteen alku ei siis todellakaan ollut tällainen enkä siis voinut "varautua" siihen. Tämä mieheni käytösmuutos tapahtui noin vuoden seurustelun jälkeen... Sitä ennen kaikki tuntuikin liian hyvältä ollaakseen totta...
Ulospäin hän on ihan toisenlainen ja varmasti peittää oikean persoonansa täydellisesti muilta - kuten minultakin aikanaan.
Nykyään nämä "kohtaukset" ovat vähentyneet, enkä edes jaksa pelätä niitä. Eikä hän julkisesti niin käyttäytyessään tee minusta hävettävää vaan itsestään. Mutta jos oma on jo valmiiksi masentunut / surullinen saatan purskahtaa itkuun (josta hän saa lisää tuulta purjeisiin) - mutta kuten tuolla jo neuvottiin, yritän olla ottamatta tuollaista käytöstä vastaan. Käännän selkäni tai toistelen haukkumanimiä takaisin kohdistaen ne takaisin mieheeni... Riitely jossa riidellään toisen henkilökohtaisista ominaisuuksista eikä itse asiasta on täysin turhaa eikä johda mihinkään.
Eroa en heti lähtisi toteuttamaan jollei oma olo ole liian ahdistunut. Itse olen myös melko vahva persoona joten omalta osaltani olen vielä valmis taistelemaan suhteen puolesta kun sitä rakkautta kuitenkin 95%:sti muuten riittää.
Mutta jos itse tunnet olevasi jo vaarassa, ehkä olisi aika lähteä? Itsehän sen tietää parhaiten sisäistä ääntä on syytä kuunnella.
Minä en nimittäisi tuollaisessa suhteessa tunteita rakkaudeksi. Rakkaus on arvostavaa, hyväksyvää ja tahtoo toiselle hyvää. Ihminen, joka haukkuu kumppaniaan ei ole millään lailla rakkauden arvoinen. Suhteessanne on pahanlainen riippuvuus, rakkaus-sanan käyttäminen on sen häpäisyä. Miksi haluat jopa taistella moisen ala-arvoisen yhteiselämän takia? Opettele rakastamaan itseäsi, niin tajuat, ettei kukaan rakastava ihminen kohtele toista noin törkeästi kuin miehesi.