Taysin asiakkaat ***

Heipsan ultravioletti! Kyllä täällä varmasti on Taysilaisia! Nostan ketjua sinulle. =) Itsekin plussasin Taysin asiakkaana ja olen nyt rv 10+5. Odottelehan vain, kunhan kaikki palailevat kesälaitumilta, niin saat varmasti väkeä mukaan!
 
:wave: Täällä kans yksi TAYS:ilainen!!
Hoidossa olen ollut jo 08/06 asti. Takana kolme inssiä, yksi IVF josta tuoresiirrossa plus mut meni kesken heti. Sit siitä tais tulla yksi PAS joka oli nega. Sit tehtiin IVF/ICSI josta taas tuoresiirto plussaa mut kesken taas heti. Siitä yksi PAS ja nyt odotellaan toista PAS:ia. Pakkasessa olis vielä viisi alkioo. Oli hoidoista taukoa muutama kuukausi kun aloitin Glucophaget ja tulinkin luomusti raskaaksi mutta se meni kesken jotain viikolla 6 ja jotain. Nyt odottelen menkkoja. Keskenmenosta on jo viitisen viikkoa. Joudun odottamaan vielä toisetkin menkat ennen kun pääsen siirtoa yrittämään. Saisi jo menkat alkaa! Inhottavaa tämä odottaminen!!

Kiva muuten tämä pino meille Taysilaisille :D
 
Hei Angelina :wave: jospa tännekin saatas jonkinmoinen porukka kasaan! Plajon olet joutunu jo kokemaan :hug: :hug: Meillä on tosiaan vasta alkamassa kaikki härdellit nytte enskuussa.. (glups!) :$ =)

ultravioletti..........y 04/06............mm. endo...........1.iui syyskuussa?
Angelina..............h 08/06.......................................2.ivf/icsi, 2.pas
 
Moikka!

Täällä yksi Taysilainen lisää. Toka IVF lyhyellä kaavalla tulossa nyt elokuun lopussa. Hoidoissa olen käynyt 01/2007 lähtien. 4 x inssi, 1 IVF ja yks PAS takana. Tosi rivakkaan tahtiin olen saanut hoitoja sen jälkeen, kun pääsimme jonottamasta hoitoihin. Metformiineja vetelen 2000 mg/päivä, tietääkö kukaan, että mitä muuta apua niistä pitäisi olla, kuin laihduttava vaikutus? Ikää ja ylipainoa minulla piisaa, mutta elimellisesti kaikki reilassa sekä miehellä riittävän vikkeliä simppoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ultravioletti:
ultravioletti..........y 04/06............mm. endo...........1.iui syyskuussa?
Angelina..............h 08/06.......................................2.ivf/icsi, 2.pas
Kaarina69............h 01/07.......................................2.ivf

:wave: Kaarina69, helpottava kuulla että jopa koeputkihoidot edistyy nopeeseen tahtiin sit kun aletaan tekeen! Jossain kuulema jos yks ivf menee mettään, joutuu jonon hännille!? :eek: :$
 
Sama täällä noiden hoitojen tahdin suhteen. Eli kun hoidot aloitettiin niin mentiin tosi kovaa vauhtia eteenpäin. Inssit, IVF...hoitaja sanoikin mulle että pitää sanoa jos vauhti on liian kova. Välillä vähän tuntuikin että vauhti on aika kova mut toisaalta ihan hyväkin, jos vaan pää kestää.

Mä syön kans metformiinia 2000mg päivässä. Mitäs kaikkea se lääkäri sanoi kun kyselin lääkkeestä...jotain hormoneja se pitää tasapainossa...JOS on liikaa testosteronia, sitä se hillitsee. Sit se laihdutusvaikutus ja joku verensokerijuttu oli.
 
Kauan teillä meni jonottaessa ekaan ivf.än? Laitettiinko jonoon jo ennen inssejä vai vasta niiden jälkeen? Aattelin että koittasin pyytää laittaa jo jonoon kun iui on kuitenki melko tehoton jollei endolle tehä mitään.. Tällähetkellä ainakin tuntuu että voisin mennä hoitoon vaikka joka kuukausi jos tarvii/pääsee! :kieh: no, kai siinä täytyy välillä jotain lepokiertojaki pitää..
 
Meikäläinen jotenkin sinisilmäisesti kuvitteli, että hommat hoituu parilla pillerillä eikä IVF hoitoihin tarvitse mennä ollenkaan. Joten en osannut tuota IVF hoitoa kaivata ennenkuin tohtori ehdotti sitä 3. inssin hoitojen yhteydessä. 3. inssi oli marraskuussa 2007 ja eka IVF punktio oli maaliskuulla 2008. Joten muutama kuukausi siinä jonossa turahtaa. Kannattaa tosiaan ehdottaa lääkärille oma-aloitteisesti haluamaansa hoitoa. Ja nyt toka IVF tapahtuu siis elokuussa sen jälkeen, kun kesäkuun PAS ei tuottanut tulosta eli tosi nopeasti pääsin tähän toiseen yrittämään. Ilmeisesti TAYS:ssa ei ole ihan mahdottomia ruuhkia tällä hetkellä. Jos tämä toka IVF ei tuota tulosta, niin ehdottelen vähän pidempää kunnon kohotus ja laihdutus taukoa. Tosin ikää on sen verran, että kovin pitkiä aikoja ei kannattane odotella vaan mun kannattaaa käydä hoidoissa rivakasti.
 
Meillä meni noin puolisen vuotta jonotusta ekaan IVF:ään. Tokaan tais mennä vähän vähemmän aikaa, muutama kuukausi kuitenkin. Jossain vaiheessa jonoja on ollut yli puoli vuotta ja jossakin vaiheessa vähemmän.
Kolme tai neljä inssiä oli ennen ekaa IVF:ää. Sit mentiin jonoon.
 
Moikka!

En kuulu tähän teidän pinoonne, mutta tuli sellainen olo että pitää kertoa omat kokemukset noista jonoista. Meillä tehtiin 3 inssiä ennen IVF:ää. Tosin jo kun tokaa inssiä suunniteltiin laittoin lääkäri meidät IVF jonoon. Joten siis meille ei "luppo aikaa" tullut kuin muutama kuukausi. Meille olisi tehty vielä neljäs inssi IVF:ää odotellessamme, mutta halusimme itse hengähdys tauon ja kropalle aikaa levätä.

Mutta siis jutun pointti on se, että pyytäkää ihmeessä lääkäriä laittamaan teidät IVF jonoon jo aiemmin, tai ainakin keskustelkaa asiasta lääkärin kanssa. Meidän aikaan (reilu vuosi sitten) jonot kun olivat aika lailla tasan puoli vuotta. Joten odotus olisi ollut todella pitkä, jos inssien jälkeen olisi vasta alettu jonottamaan.

Mutta siis toivotan teille kaikille mahdottomasti tsemppiä ja voimia tuleviin koitoksiin! :hug:

Nampula
 
Hei! Täällä TAYS:n asiakas myös. Meidät laitettiin jonoon toukokuussa ensimmäisellä inssikerralla. IVF on syyskuun puolenvälin tienoilla, joten jonotusaika on neljä kuukautta. Muutama viikko siinä oli kesätauko, joka varmastikin hidasti jonoa.
 

ultravioletti..........y 04/06............mm. endo...........1.iui syyskuussa?
Angelina..............h 08/06.......................................2.ivf/icsi, 2.pas
Kaarina69............h 01/07.......................................2.ivf
Ellastiina..............y 12/06 & h 03/08......................1.ivf syyskuussa
 
Hei! Täällä yksi TAYS:lainen myös! Ihka ensimmäisiä hoitoja ollaan aloiteltu. Suunnitelmana tällä hetkellä piikitys+ luomuyritys... Viidettä päivää piikittelen ja tuntuu pinnaa kiristävän tavallista enemmän. Lienee Menopurin ansiota..? Hoitojen taustalla on kraniofaryngeooma, jonka vuoksi oma hormonitoiminta on puutteellista...
 
Hei surppi! :wave: Tää onkin jääny hiljasemmaks pinoks, mutta tuolla Odotuksen Odottajissa on enemmänkin juttua ja moni muistaakseni Tampereella hoidossa, vaikkei julkisella puolella mut kuitenki!
ultravioletti >>> risukasa-

risukasa-.............y 04/06............mm. endo...........1.iui syys-loka?
Angelina..............h 08/06.......................................2.ivf/icsi, 2.pas
Kaarina69............h 01/07.......................................2.ivf
Ellastiina..............y 12/06 & h 03/08......................1.ivf syyskuussa
surppi........................................hormonihäikkää.....menopur

 
josko nyt kellään ois tietoo :)
Kysysin että voidaanko tuolla pakastaa siittiöitä inseminaatioo varten, jos mies ei välttämättä pääsis paikalle oikeeseen aikaan? Homma tuntus olevan nyt siitä kiinni.. en uskalla alkaa piikittään itteeni jollei oo täyttä varmuutta että lastikin on sitten oikeeseen aikaan saatavilla..

Taisin kysyä tätä jostain jo aiemmin mutta kellään ei muistaakseni ollu oikein selkeetä tietoo..no voinhan mä vaikka soittaa sinne huomenna ja kysyä, mutta mietin että jos jollain ois vaikka kokemustakin, miten tohon pyyntöön on suhtauduttu.
Yksityisellä nyt ainakin luulis onnistuvan jollei muuten..(paljohan se sit maksaa, ja maksaako se julkisellakin jotain erikseen?)

(m) Soitin sinne, ja kuten arvelin - EI ONNISTU. :(
 
:wave: luin noita teidän tekstejä . vai että muutama kuukausi pitää odottaa, et pääsee seuraavaan ivf :ään :eek: , kun lääkäri sano mulle , et pitää odottaa joka epäonnistuneen hoidon jälkeen 1 . vuosi :ashamed:
 
Tayssissä ollaan hoidossa. Eka IVF-hoito menossa. Eilen oli siirto ja nyt vaan odotellaan kuumeisesti, että 2 viikkoa kuluisi... Seuraavasta hoidosta ei oo ollu vielä puhetta. meillä meni myös 2 top-luokan alkoita pakkaseen eli niiden vuoro on ensin, jos tästä ei tärppää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja risukasa-:
josko nyt kellään ois tietoo :)
Kysysin että voidaanko tuolla pakastaa siittiöitä inseminaatioo varten, jos mies ei välttämättä pääsis paikalle oikeeseen aikaan?
- - -

Yksityisellä nyt ainakin luulis onnistuvan jollei muuten..(paljohan se sit maksaa, ja maksaako se julkisellakin jotain erikseen?)

(m) Soitin sinne, ja kuten arvelin - EI ONNISTU. :(
En kuulu tälle listalle, mutta vastaan tuohon kysymykseen. Meillä on yksyityisellä puolella meneillään olevassa IVF-hoidossa vähän sama tilanne: miehelle tuli yllättävä työmatka suunnitellulle punktioviikolle (jee mikä ajoitus...). Mä olin jo aloittanut pistelyn ja hädissäni sitten kyselin klinikalta onnistuuko hoito kaikesta huolimatta ja lääkärin mukaan miehen sperma voidaan pakastaa jos se on tarpeeksi hyvälaatuista. Eli meillä tullaan näillä näkymin ensi viikon punktion yhteydessä käyttämään pakastettua tavaraa, joka olisi tarkoitus ottaa talteen ennen ko. työmatkaa. Näinhän luovutetuilla siittiöilläkin toimitaan, eli jos tavara on vaan tarpeeksi hyvälaatuista, ei tässä PITÄISI olla ongelmaa. Saa nähdä. Hintaa en ole kysellyt (konkurssi tässä tulee joka tapauksessa...)
 
Meille ei ainakaan tarjottu nukutus vaihtoehtoa punktioon. En kyllä kysynytkään asiasta. Itseäni kanssa jännitti ja sairaanhoitaja kirjoitti paperiehin, että ennen punktioo saan rauhottavaa. Ja punktioon mennessäni kysyttiin heti haluanko rauhottavan pillerin ja tietty otin sellaisen. Lisäksi heti sai panadolia tablettina. Toimenpidehuoneessa sitten kanyylin kautta laitettiin humas-ainetta ja alapää puudutettiin. Itselläni sen verran hankalat paikat, että sain vielä lisäannoksen humas-ainetta. Toimenpiteen jälkeen toipumishuoneessa sain sitten särkylääkettä myös suoraan suoneen. Eihän se silti mukava kokemus ollut, mutta odotin kyllä pahempaa. Mutta uskon kyllä, että jännittää, koska itseänikin jännitti ihan kauheesti :/

Tsemppiä! Koska sinulla on punktio?
 

Yhteistyössä