Tavoitteena 20-25kg painonpudotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laihduttaja"

Vieras
Te, jotka olette pudottaneet painoanne vähintään 20kg, kertokaahan vinkkinne ja ohjeenne kuinka onnistuitte. Missä ajassa puotitte ja minkä verran? Mikä oli lähtöpaino?
Kaikki teito on tervetullutta :)

Hei:) Itse pudotin kesällä 20kg kolmessa kuukaudessa.
Se vaati ensinnä kunnon päätöksen tekemisen. This is it!!
Sitten liikuin päivittäin n 30km joko kävellen, tai pyöräillen, osittain lastenvaunuja työnnellen.Eli 3x 10km lenkki per päivä. Tämänlisäksi olin ensin vähähiilihydraattisella ja sitten vähäkalorisella ruokavaliolla ja nautin runsaasti nesteitä. Eli paljon kasviksia, juureksia, marjoja, kanaa/kalkkunaa/kalaa.Tähän seuraksi n 3 litraa vettä päivittäin! Sillä se lähti..Ja ei herkuttelua! Itse sallin itselleni herkun n kymmenen kilon pudotuksen jalkeen.Eli aika kuiva kesä;) Mutta kaiiki lähtee päätöksestä ja siinä täytyy pidättäytyä.
Paino oli n 95kg ja nyt 75kg..Olen 174cm pitkä ja nyt normipainossa kohtsillään..Vielä tavoitteena oli pudottaa 5kg:)

3 kk, lähti 20, sitä edeltävän puolen vuoden aikan n. 7.

Ekat meni omin nokin, mutta huonolla menestyksellä käytettyyn aikaan nähden. Vauhtia tuli, kun liityin Fitfarmin ohjelmiin. Eka vedin läpi SD:n, sitten liten. Nyt jatkan liteä omin nokin, meinaan puottaa vielä 15-20. :) Mut katotaa meenkö omin nokin vai päätänkö sittenkin liittyä taas ryhmään. Helpompaa pysyä "kurissa", kun on ryhmässä.

[QUOTE="mie";28849245]Hei:) Itse pudotin kesällä 20kg kolmessa kuukaudessa.
Se vaati ensinnä kunnon päätöksen tekemisen. This is it!!
Sitten liikuin päivittäin n 30km joko kävellen, tai pyöräillen, osittain lastenvaunuja työnnellen.Eli 3x 10km lenkki per päivä. Tämänlisäksi olin ensin vähähiilihydraattisella ja sitten vähäkalorisella ruokavaliolla ja nautin runsaasti nesteitä. Eli paljon kasviksia, juureksia, marjoja, kanaa/kalkkunaa/kalaa.Tähän seuraksi n 3 litraa vettä päivittäin! Sillä se lähti..Ja ei herkuttelua! Itse sallin itselleni herkun n kymmenen kilon pudotuksen jalkeen.Eli aika kuiva kesä;) Mutta kaiiki lähtee päätöksestä ja siinä täytyy pidättäytyä.
Paino oli n 95kg ja nyt 75kg..Olen 174cm pitkä ja nyt normipainossa kohtsillään..Vielä tavoitteena oli pudottaa 5kg:)[/QUOTE]

Toi on jo erittäin kova saavutus tiputtaa noin paljon noin lyhyessä ajassa! Kyllä oot liikkunukkin paljon että sen puoleen :)
Itse toivon jotain tuloksia saavan aikaan liikunnan lisäämisellä 1-2h/päivä ja ruokailutottumusten muuttamisella. Aamupalan syönnin opettelu olis heti ensimmäinen haaste, muu tuskin tuottaa isompia ongelmia koska syön muutenkin n.3 kertaa viikossa pelkkää salaattia ja kalaa,kanaa tms päivän aikana, pari leipää lisänä. Sipsit ja pitsa on vaan sellanen heikkous että niistä olisi ihan ehottomasti päästävä eroon...

Vuodessa lähti noin 40kg,

rupesin jumppaamaan joka ilta telkkarin edessä, lisäksi kävelyä, pyöräilyä, portaita, liikkumista satunnaisesti mielen mukaan (mutta mahd usein tietty).

Söin melkolailla samalla tavalla mutta pienensin annoskokoja HUOMATTAVASTI, herkkuja söin välillä vähän kerrallaan (sipsipussi kesti niin monta päivää että rupesi maistumaan pahalle) ja tein valintoja, esim ulkona otinkin salaattia tai kanaa. Jos teki mieli hyvää mietin että kuinka paljon tekee mieli, tarviinko oikeesti, ja usein otin vaan omenan tai banaanin. Huomasin että en kuole nälkään heti, vaikka ei koko ajan olisikaan ruokaa mättämässä. (Taisin välillä olla vähän epäterveellinenkin ja jättää syömisiä väliin jne, mutta en ole missään vaiheessa ruvennut laskemaan kaloreita tai pistämään herkkuja totaalisesti pannaan). Jos oikesti teki mieli jotain hyvää niin ostin vain karkkiaskeja/lakuja... Eli ei isoja pusseja ja säkkejä.

Kun laihduttaa järkevästi siitä tulee helposti elämäntapa.

Yhteistyössä