Tatuonni ottaminen raskausaikana?

Mulle sanoi yksi tuttu tatuoija että siihen liittyy muitakin riskejä kuin vain tuo tulehdus (siis tatuoinnin ottoon), eli ei ole esim. tutkittu miten tatuointi muste vaikuttaa sikiöön läpäistessään istukan. Musteestahan imeytyy aina jotain myös verenkiertoon. Ja hän ainakaan ei itse ala tekemäänkään raskaana oleville ja tietää monia muitakin jotka eivät halua tehdä, juuri sen takia että niitä aineita ei ole tutkittu tarpeeksi. Itsellä myös useampi tatuointi ja lävistys, mutta en ole harrastanut näitä raskaus-aikana ihan varulta kun ei voi tietää... Peesaan Adeaa, lyhyt aika odottaa kuitenkin jos tatuoinnin haluaa.
 
mä otin tammikuussa tatskan kuun loppu puolella ja kuun vika pvä tein positiivisen raskaus testin...en tietnny sillon et olen raskaana kun tatuoinnin otin...ja jos olisin tienny että raskaana olen nii ei olis menny ottamaan sitä tatuointia vaan siirtäny sen ottoa
nyt rv 21+0
 
FPI
Peesaan muita eli just tosta musteen verenkiertoon imeytymis-seikasta johtuen ei varmaan suositella, koska saman asian takia ei epiduralia ainakaan kaikissa sairaaloissa anneta, siis jos tatska alaselässä, mihin epiduraali siis laitetaan. Itsellä monta tatskaa ja kova tatska kuume, mutta täytyy odotella...ja saa nähdä tuon epiduraalin kanssa, kun on just tuossa alaselässä isohko tatska...Onnimanni84, tuo sun tatskan otto ei varmasti haitannut sikiötä, koska otit sen jo ennen kun tiesitkään raskaudesta, pikku sikiöllä ja sulle ei tossa vaiheessa ole ollut edes yhteistä verenkiertoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FPI:
Peesaan muita eli just tosta musteen verenkiertoon imeytymis-seikasta johtuen ei varmaan suositella, koska saman asian takia ei epiduralia ainakaan kaikissa sairaaloissa anneta, siis jos tatska alaselässä, mihin epiduraali siis laitetaan. Itsellä monta tatskaa ja kova tatska kuume, mutta täytyy odotella...ja saa nähdä tuon epiduraalin kanssa, kun on just tuossa alaselässä isohko tatska...Onnimanni84, tuo sun tatskan otto ei varmasti haitannut sikiötä, koska otit sen jo ennen kun tiesitkään raskaudesta, pikku sikiöllä ja sulle ei tossa vaiheessa ole ollut edes yhteistä verenkiertoa.
Itelläni on kans tuolla alaselässä se tatska pitänee muistaakki kysyy huomenna neuvolassa et miten tuolla i lojo on menetelmä sen epiduraalin ja tatskan suhteen kun siis on toi paikka alaselässä....
 

Yhteistyössä