Tätä ei pitäis kysyä täältä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vakkari harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vakkari harmaana"

Vieras
..mutta jos omaa päätäni selvitelläkseni...

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kohta 5 vuotta ja minusta ollaan oltu onnellisia. Päällisin puolin kaikki vaikuttaisi olevan ok ja kuvittelin, että miehenkin mielestä näin olisi. Nyt kuitenkin on tullut ahdistus, minulle.

Suhteemme aivan alussa, luin joskus miehen tekstiviestit ja hän jäi kiinni kirjoittelusta entisen hoitonsa (ilmeisesti pelkkä panokaveri) kanssa. Viesteissä nainen ilmoitti esim.olevansa jälleen posliini ja runkkaavansa itseään kohta johon mies sanoi voivansa auttaa, posliini on ihana jne. Viesteissä myös minua tituleerattiin tytteliksi (olen miestäni 7v nuorempi) ja olin ilmeisesti menossa käymään, koska mies uhosi minua kohta panevansa.

Minä tietenkin nostin kissan pöydälle ja ilmoitin, ettei minun kanssa moinen peli vetele. Mies oli ymmärtävinään asian tuolloin.

No nyt olimme viikonloppuna kaksin ja hän jätti puhelimen lataukseen, koska olen ollut aistivinani jotain, tein syntiä jälleen ja luin viestit. Kuinka ollakaan, saapuneissa oli kaksi viestiä tältä "grand old ladylta". Toisessa oli vaan jotain, kuinka hän on kiireinen, mutta ymmärsin että mies oli ottanut yhteyttä kysyäkseen kuulumisia... Sen jälkeen tulleessa viestissä nainen ehdotteli näkemistä "jos mies haluaa puhua" ja totesi että jos mies ottaa lapset (meillä on kaksi alle 3 v lasta) mukaan, niin he eivät tee mitään "mikä rikkoisi perheemme", koska "olemme vasta niin alussa". Loppuun nainen totesi "hengittävänsä seksin takia".

Lähetetyt viestit oli poistettu, niitä en nähnyt. Lisäksi huomionarvoista on se, että viestit oli lähetetty kun mies oli kyläilemässä lähellä naisen kotipaikkakuntaa. Olen melko varma, etteivät he ole tavanneet koska miehen aikataulu tuolloin oli tiukka ja he vain periaatteessa ohittivat paikkakunnan tuolloin. Viesteistä on aikaa yli kuukausi. Humalassa hän myös on ollut.

Nyt mietinkin, onko nainen tullut vain sattumalta mieleen ja miksi he..etissä, jos on edes pelkoa perheen särkymisestä... Ja etteihän mies OIKEASTI ole viemässä lapsia tapaamaan naista?! Minua v.tuttaa ja haluaisin ottaa asian puheeksi, mutta toisaalta en haluaisi tunnustaa urkkineeni, koska sittenhän on aivan sama pettääkö mies vai ei, kun vaimo epäilee jokatapauksessa...? Huoh.

Min ainut reaktio varmaan tuossa tilanteessa ois kadota jonnekin mietiskelemään. Tarttisin aikaa ja tilaa yksinäni. Kun eihän tuollainen kuulosta pelkältä vanhalta panokaverilta ennen teitin suhdetta, jos vuosien jälkeen yhä yhteydessä ja muksutkin pitäs sinne roudata yms. Ois paha paikka, en tiedä jaksaisinko moista kestää. Voimia sinulle, aapee.

Sanoisin että ota asia puheeksi. Parempi nyt ennen kuin mitään tapahtuu. Joo olet urkkinut, mutta se kertoo välittämisestä. Teille olisi hyvä puhua suhteen tilasta jos mies edes vähän kokee että jossain muualla pitäisi käydä.

Nyt on hyvä toimia ENNEN KUIN suhteeseen tulee kriisi pettämisestä ja joudut vaikeiden valintojen eteen.Tsemppiä!

[QUOTE="meppi";26902149]Sanoisin että ota asia puheeksi. Parempi nyt ennen kuin mitään tapahtuu. Joo olet urkkinut, mutta se kertoo välittämisestä. Teille olisi hyvä puhua suhteen tilasta jos mies edes vähän kokee että jossain muualla pitäisi käydä.

Nyt on hyvä toimia ENNEN KUIN suhteeseen tulee kriisi pettämisestä ja joudut vaikeiden valintojen eteen.Tsemppiä![/QUOTE]

Samaa mietin. Katsoin myös netistä myytäviä asuntoja, jos pahin tulee eteen.
Mies on hyvä isä jne. mutten kyllä osaa nähdä itseäni kynnysmattona, jos jatkuvasti saa epäillä... Äärimmäisen kuluttavaa! Minäkään en haluaisi rikkoa perhettä...

Mitä sanon, pyydänkö poistamaan naisen tiedot puhelimesta sekä varmuuskopiolta..?

Minäkin kyllä ottaisin asian puheeksi. Kerro, tuo sama mitä kirjoitit tänne. Että on ollut jotenkin omituinen ilmapiiri ja luit sen takia viestit. Mies tietenkin hyökkää siihen kiinni, että olet salaa lukenut viestejä, mutta ohita se ja pysy tuossa asiassa. Sehän tässä on nyt tärkeintä. Minusta sinulla on oikeus tietää, jos suhteenne ei olekaan kunnossa. Miehen olisi pitänyt kertoa se sinulle. Ota kissa pöydälle. Mies luultavasti kieltää kaiken, mutta onpahan asiaa käsitelty. Jos vaan haudot asiaa, niin suhteenne kärsii joka tapauksessa ja on itse asiassa jo mennyt väärille raiteille. Jotain on kuitenkin ilmiselvästi tekeillä ja teidän välillä pielessä, koska vaistosit jotain ja viestit ovat noin räikeitä.

Min ainut reaktio varmaan tuossa tilanteessa ois kadota jonnekin mietiskelemään. Tarttisin aikaa ja tilaa yksinäni. Kun eihän tuollainen kuulosta pelkältä vanhalta panokaverilta ennen teitin suhdetta, jos vuosien jälkeen yhä yhteydessä ja muksutkin pitäs sinne roudata yms. Ois paha paikka, en tiedä jaksaisinko moista kestää. Voimia sinulle, aapee.

...ihan kuin oisin jotenkin huono vaimo...

Kamala tilanne!! Mä en pystyisi vaan olla hiljaa vaan antaisin kuulua ja kovaa. Ja vielä tuo että veisi lapset mukaansa tapaamaan jotain panokaveria. Eihän tossa tilanteessa enää voisi luottaa toiseen vaan aina miettisi että kun lähtee johonkin niin meneekö pettämään.

...ihan kuin oisin jotenkin huono vaimo...

Voithan kysellä häneltä, millaisen hän sinun toivoisi unelmissaan olevan ;) Pilkettä omaan silmäkulmaan, niin ehkä mies antaa rehellisempiä vastauksia, kuin jos kovin vakavana tiukkaat samaa asiaa. Mutta ota miehen toiveet sitten vakavasti, eli jos hän esim. toivoisi sinun olevan seksuaalisesti aktiivisempi ja rennompi, niin yritä muuttua kohti sitä toivetta.
Samoilla tulilla voit sitten myös esittää hänelle omia toiveita vastaavasti.

Parisuhdekin tarvitsee välillä hulluttelua (joka päivä itseasiassa!), pilkettä silmakulmaan ja välillä pusuja ja pepusta puristusta. Huomiota toista kohtaan positiivisella tavalla. Rakastuneita katseita. Arki ei saa olla pelkkää yhdessä puurtamista vakavalla naamalla. Enkä tarkoita, että teillä tällaista olisikaan, mutta näin 25 vuoden suhteen jälkeen tätä tietoutta haluaa jakaa muillekin, että parisuhteet olisivat onnellisia.

Voithan kysellä häneltä, millaisen hän sinun toivoisi unelmissaan olevan ;) Pilkettä omaan silmäkulmaan, niin ehkä mies antaa rehellisempiä vastauksia, kuin jos kovin vakavana tiukkaat samaa asiaa. Mutta ota miehen toiveet sitten vakavasti, eli jos hän esim. toivoisi sinun olevan seksuaalisesti aktiivisempi ja rennompi, niin yritä muuttua kohti sitä toivetta.
Samoilla tulilla voit sitten myös esittää hänelle omia toiveita vastaavasti.

Parisuhdekin tarvitsee välillä hulluttelua (joka päivä itseasiassa!), pilkettä silmakulmaan ja välillä pusuja ja pepusta puristusta. Huomiota toista kohtaan positiivisella tavalla. Rakastuneita katseita. Arki ei saa olla pelkkää yhdessä puurtamista vakavalla naamalla. Enkä tarkoita, että teillä tällaista olisikaan, mutta näin 25 vuoden suhteen jälkeen tätä tietoutta haluaa jakaa muillekin, että parisuhteet olisivat onnellisia.

..sehän siinä onkin, kun tuo ei puhu.. Tuntuu että tunteista puhuminen on äärimmäisen vaikeeta. Miehellä on Alkoholisti äiti, enkä voi sanoa että lapsuuden kotinsa olisi ollut mitenkään lämmin. En ole ikinä nähnyt että vanhempansa tekisivät muuta kuin haukkuisivat toisiaan...

En pidä itseäni mitenkään äärimmäisen vakavana ihmisenä, minä pussailen ja halailen, en pihtaa jne. Koetan järjestää miehelle omaa aikaa, mutta myös yhteistä tekemistä. En nalkuta, hoidan kodin ja lapset, kannan osuuteni laskuista, hoidan yhteisiä asioita. En ymmärrä mitä teen väärin, paitsi että olen liian kiltti ja lepsu?

Eli et pitäisi itse fyysistä pettämistä pahana, mutta tällasta kyllä?

[QUOTE="öö";26902408]Eli et pitäisi itse fyysistä pettämistä pahana, mutta tällasta kyllä?[/QUOTE]

Pitäisin kyllä kaikenlaista tunteen- ja kiintymyksen- sekä halunsiirtoa toiseen pahana. Aapeen tapauksessa olisi vain kestänyt niin kauan ja lapsetkin vedetty siihen mukaan. Min ois helpompi kestää itseeni kohdistuva henkirikos mieheni osalta kuin pettäminen. Olisinkin mieluummin kuollut kuin petetty. Aikahan sen näyttää miten menee.

Pitäisin kyllä kaikenlaista tunteen- ja kiintymyksen- sekä halunsiirtoa toiseen pahana. Aapeen tapauksessa olisi vain kestänyt niin kauan ja lapsetkin vedetty siihen mukaan. Min ois helpompi kestää itseeni kohdistuva henkirikos mieheni osalta kuin pettäminen. Olisinkin mieluummin kuollut kuin petetty. Aikahan sen näyttää miten menee.

Nainen oli se, joka pyysi "näyttämään mussuja".. Olisi kyllä kiintoisaa tietää vastasiko mies siihen mitä tai mitään.. Ilmeisesti ketään ei ole sotkettu muuten mitenkään...

..sehän siinä onkin, kun tuo ei puhu.. Tuntuu että tunteista puhuminen on äärimmäisen vaikeeta. Miehellä on Alkoholisti äiti, enkä voi sanoa että lapsuuden kotinsa olisi ollut mitenkään lämmin. En ole ikinä nähnyt että vanhempansa tekisivät muuta kuin haukkuisivat toisiaan...

En pidä itseäni mitenkään äärimmäisen vakavana ihmisenä, minä pussailen ja halailen, en pihtaa jne. Koetan järjestää miehelle omaa aikaa, mutta myös yhteistä tekemistä. En nalkuta, hoidan kodin ja lapset, kannan osuuteni laskuista, hoidan yhteisiä asioita. En ymmärrä mitä teen väärin, paitsi että olen liian kiltti ja lepsu?

Mä en nyt ihan kirjaimellisesti tarkoittanut sellaista puhumista, vaan ehkä ennemminkin leikinlaskua ja siinä sivussa pieniä kysymyksiä hymy huulilla, että millainen nainen minun pitäisi mielestäsi olla. Ellei vastausta tulisi, niin sitten mä vähän kiehnäisin ja naisellisin keinoin hunajaisella äänellä sanoisin, että "keeerro nyt" tms. Ja voisin esittää vaihtoehtoja... "haluaisitko, että olisin äidillisempi"..."pitäisikö minun olla pervompi" yms. Tällä mä ajan takaa sitä, että mies paljaistaisi joitain sellaisia seikkoja, jonka vuoksi tuo "grand old lady" häntä on kiinnostanut/kiinnostaa. Ehkä mä voisin käyttää myös sitä sanaa "tytteli", jos haluaisin herättää miehen uteliaisuuden tarkoitusperieni suhteen.

Mä en nyt ihan kirjaimellisesti tarkoittanut sellaista puhumista, vaan ehkä ennemminkin leikinlaskua ja siinä sivussa pieniä kysymyksiä hymy huulilla, että millainen nainen minun pitäisi mielestäsi olla. Ellei vastausta tulisi, niin sitten mä vähän kiehnäisin ja naisellisin keinoin hunajaisella äänellä sanoisin, että "keeerro nyt" tms. Ja voisin esittää vaihtoehtoja... "haluaisitko, että olisin äidillisempi"..."pitäisikö minun olla pervompi" yms. Tällä mä ajan takaa sitä, että mies paljaistaisi joitain sellaisia seikkoja, jonka vuoksi tuo "grand old lady" häntä on kiinnostanut/kiinnostaa. Ehkä mä voisin käyttää myös sitä sanaa "tytteli", jos haluaisin herättää miehen uteliaisuuden tarkoitusperieni suhteen.

Eli, jos olisin kuin tuo naikkonen niin miehen ei tarvitsisi viestitellä hänen kanssaan? Mielestäni mies on mennyt naimisiin minun itseni takia, hän se itseasiassa alkuun eniten tahtoi yhdessä olla, eikä sen takia että muuttuisin samanlaiseksi kuin hänen vanha panonsa.

Minä olen panostanut kaikkeni tähän parisuhteeseen, olen umpirakastunut mieheeni, mutta ilmeisesti se ei tunnu riittävän jos minä en juttukaveriksi edes kelpaa, vaan vanha höylä on parempi.