Tässä se vihdoin on: Hätäkeskuspuhelu sanasta sanaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuohan on keskeisin todiste Annelin syyllisyydestä ja lisäksi poliisilla on dna näytteitä, jotka osaltaan viittaa myös Annelin tehneen sen.
Karmivaa ja voi sitä poika parkaa!!! :(

Jukka ei ehkä huudellut puhelimeen koska se ei välttämättä edes tiennyt, että anneli olis edes soittanut hätäkeskukseen ja miks olis soittanut jos on itse ukkoaan lyönyt... Jukka ei tiennyt, että anneli aikoo lavastaa murhan.. hyi.

Häke. Mitä siellä tapahtuu?
Anneli: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
Häke: Joku hakkaa puukolla?

Tuo puukolla hakkaaminen oli veren kuivuvumisasteesta päätelty tapahtuneen jo kymmeniä minuutteja aiemmin

Jukka: Aii (laahaava ääni).

Jukka yrittää raahautua sängyltä ja makuuhuoneesta ulos

Anneli: Nopeesti.
Jukka: Tuu jo (huijaa).

Tuo huijaa (Jukka yrittää kommentoida vaimonsa puhelua)

Anneli: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa.

Outo kommentti Annelilta tuossa tilanteessa

J
ukka: (naksahdus) Öhh (kolahdus). Ähh.

Jukka yrittää liikkua edelleen

Anneli: Meni, lähtikse mies jo?

Yrittää vakuuttaa tyttärelleen ja häkeen että paikalla on ollut joku ulkopuolinen

Jukka: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Anneli: (hengittää raskaasti puhelimeen).

Pelkää että Jukka pääsee liikkumaan ja onkin hengissä kun apu on tulossa

Jukka: Äihh. Häivy (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh. Auuh (voimakkaita valitushuutoja).
Anneli: Onks joku tulossa jo?
Jukka: Öh...
Jukka: ...auto.

...auta

Jukka: Oh. Eih.
Jukka: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.

(Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan).

Jukka tajuaa että Anneli on puhelimessa ja yrittää saada apua

Anneli: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
Lapsi: Niih.
Anneli: Tuuksä tänne puhelimee.
Jukka: Agh (valittaa).
Anneli: Mä meen kattoo tonne.
Lapsi: Mitä mä sanon?
Anneli: Mä soitan poliisil, sil pyydettii et.

Anneli meni tässä vaiheessa huoneeseen ja laittoi oven kiinni

Jukka: (pyyjääpää).
(Tuntematon: Mite mä pääse linjoi (Huomautus: Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä tytön sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
Jukka: No vähä voit auttaakii.
Jukka: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus).
Anneli: Lähtikse jo (kuuluu hiljempää kuin Jukan ääni).

Tämä on oudoin kohta tässä.

Jukka: Tu(l)e auttaa.
Anneli: Mitäkö, pitääkö (huutaa raivokkaasti).

Miksi ihmeessä Anneli huutaisi näin ja raivokkaasti tilanteessa jossa pitäisi tosiaankin auttaa haavoittunutta miestään???

Jukka: Yök (yökkäilee, ähkäisy).
Anneli: Viittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Jukka: Aagh (valittaa).
Jukka: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi). (Kolahdus keskellä).

Älä, älä, älä valittaen.

Anneli: ...uole (kaksitavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa).

Kuole

Jukka: (vaimea kopsahdus). Lala.

Älä

Anneli: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys).

Anneli hakkaa astalolla Jukan päähän

Anneli: ...
Anneli: (vaimeita askelia). Tuleeksielt kettää.
Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii (taustalla Jukan valitusta).
Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
Lapsi: Iskä älä kuole.
Jukka: Aih.
Anneli: Hei lopeta (huutaa todella raivokkaasti).

Mitä ihmettä tämä on?

Tuntematon: askelien ääniä.
Häke: Joo haloo.
Jukka: Se jäi.
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko (Jukan valituksia).
Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nyte?

(Jukan puheääntä ei enää kuulu).

Lapsi: Äiti.
Häke: Voiskos äiti puhuu?
Lapsi: Äiti tuu. (kolahdus).
Lapsi: Nyt siel puhutaa taas (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).

Anneli käkee astaloa

Anneli: Onksielt tulos joku.
Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt. Mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa?
Anneli: Jo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
Anneli: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
Häke: Jo, onks hän siel paikal viel.
Anneli: Mä olen täl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähti juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilasse sun mies siel nyt on?
Anneli: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
Häke: Sun mies hiljeni vai?

Hiljennyt oli todellisuudessa jo 48 sekuntia aiemmin ei vasta tuossa vaiheessa

(Lapsi: itkun alkua + voimakas rääkäisy (lyhyt napsahdus).
Häke: Haloo.
Anneli: Älä itke (lapsi) hei siel.

Todella outo kommentti lapselle, älä itke kun isä makaa kuolleena :o

Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
(Lapsi itkee taustalla).
Anneli: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on? Missä se tekijä täl hetkel on?
Anneli: No todennäköisest siel ellei lähteny ulos jo, ei makuuhuoneessa siis.
Häke: Lähti ulos jo vai.
Anneli: En tiedä. Siel hiljeni.
Häke: Jaaha.
Anneli: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
Lapsi: Joo se lähti.

Tämä vastaus on lapselle ihan looginen, äiti oli aiemmin toistanut että täällä oli joku

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Kuusi vuotta Annelille ja ensikertalaisena selviää reilulla kahdella. Mielestäni tässä tapauksessa ihan käypä rangaistus, lapset kantavat tietenkin suurimman taakan..tai mistä me tiedetään minkälainen ihanuss tai hirviä isä oli.

Olihan se jukka puukottanut ensin annelia rintaan, joten osittain itsepuolustusta...joka vaan meni liian pitkälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nyte?

Mikähän jäi?

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:

Mikähän jäi?

On tossa kyllä paljon hämärää vielä...

Ulvila

"Äiti ja isä olivat kahdestaan makuuhuoneessa"
julkaistu tänään klo 16:54, päivitetty tänään klo 17:06

Surmajutun keskeisen todisteen, hätäkeskuspuhelun sisällön lisäksi oikeus julkisti tiistaina muun muassa vielä viime viikolla salassapidettyjä syytettynä olevan Anneli Auerin kuulusteluja sekä pariskunnan lasten videolle tallennettuja puhutteluja aukikirjoitettuna.

Kaksi pariskunnan lapsista kertoi poliisin puhutteluissa vanhempiensa riidelleen kovaäänisesti surmayönä. Vanhin tytär on kertonut, että "äiti ja isä olivat kahdestaan makuuhuoneessa", kun hän oli puhelimessa hätäkeskuspuhelun aikana.

Vanhin, tuolloin noin 10-vuotias lapsi oli kertomansa mukaan herännyt yöllä kaksi kertaa vanhempiensa kovaääniseen riitelyyn ja mennyt katsomaan heitä makuuhuoneeseen. Vanhemmat olivat pyytäneet häntä poistumaan makuuhuoneesta.

Kolmannella kerralla tytön noustua jalkeille hän oli nähnyt isänsä makaavan makuuhuoneen lattialla. Hän oli mennyt olohuoneeseen, jossa äiti oli ollut puhelimessa.

Esitutkintapöytäkirjan mukaan pariskunnan vanhin tytär oli kysynyt äidiltään lokakuussa järjestetyn tapaamisen yhteydessä, että "miks te rikkositte sen ikkunan".

Syytetty muutti mieltään

Auerilta kysyttiin syyskuun lopussa kuulustelussa mitä hän ajattelee siitä, että hätäkeskuspuhelun nauhoitteelta kuuluu hänen sanomansa kaksitavuinen sana UO-LE.

- Tämä tuntuu todella pahalta. Mikäli ääni nauhalla on minun sanomaani, olen hyvin todennäköisesti surmannut Jukan. Tämä tuntuu toisaalta uskomattomalta, mutta järkevästi ajatellen sen täytyy olla näin.

Myöhemmin hän perui puheensa. Lokakuussa Auerilta kysyttiin uudelleen mitä hän ajattelee nauhalta kuuluvasta sanasta UO-LE. Auer arvioi tuolloin sanoneensa "ei kai se nyt kuole".

Auer valotti aiemmassa kuulustelussa pariskunnan välisiä ristiriitoja, joita hän piti silloin riitelyn syynä. Syyskuussa syytetty on muun muassa kertonut pariskunnan välisestä, surmaa edeltäneestä riidasta.

- Olen tässä vaiheessa huutanut Jukalle, että haluan erota hänestä ja olen alkanut pakkaamaan tavaroita.

YLE Satakunta

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Mitä tuo Jukan "tuu jo" (huijaa) tarkoittaa?

Tätä mäkin ihmettelen?

Kuin myös.

Tarkoittaa varmaan sitä, että yrittää kertoa häken vastaajalle että vaimo huijaa. Tossa kohdassa oli epäselvää sanoiko Jukka tuu jo vai huijaa.. Veikkaan jälkimmäistä. Yritti paljastaa vaimonsa.

Outoa, että missään ei kommentoida sitä, että Jukka iski eka iskun.

No kommentoidaanpa sitä. Mies iskee ekan iskun. Nainen iskee tokan iskun, kolmannen iskun, neljännen iskun...Nainen luulee miehen kuolleen ja menee soittamaan teeskennelyä hätäpuhelua. Kesken puhelun hän huomaa ettei saanutkaan miestä vielä hengiltä, vaan tämä korisee maassa, jolloin hän käy viimeistelemässä surman.

Niin, outoa että tuossa tapatumaketjussa sun mielestä on olennaisinta kuka löi ekaks? "Toi alotti, niin mä tapoin sen?"

Mikähän jäi?

No vaikka Pirkko jäi Mäntsälään. Tai puukko jäi keuhkoon. Tai se jäinen narttu tappo mut. Tuossahan voi olla kyse ihan mistä vaan, vaikka riidasta joka on käyty ennen tilannetta. ( "Varmasti otit sen naikkosen mukaan hotellille, senkin sika" "Usko nyt, se jäi sinne ravintolaan muiden kanssa" "Eikä jäänyt" "Jäi" )

En usko että itse huutelisin mitään kovin loogista kuoleman kourissa.

Yhteistyössä