Tässä on nyt sitten tämä Raisa Cacciatoren vastaus aiheeseen vanhempien keskinäinen puristelu lasten nähden.

Status
Viestiketju on suljettu.

KaksPlusAddikti

Uusi jäsen
06.01.2009
2
0
1
Kysyin aiheesta kysymyksiä häneltä ja sain luvan lainata hänen vastaustaan. Päätin, etten keskustele/väittele aiheesta palstalla enää kenenkään kanssa, koska kuten Raisakin sanoi, tulkintoja on monenlaisia ja etenkin netissä keskusteltaessa on vaikeaa saada selvää, mitä kukin milläkin tarkoittaa. Tässä Raisan vastaus:

"Hei xxx, esität vaikean kysymyksen, johon "virallisen kannanoton" luominen on melko mahdotonta. Mikä on "lyhytkestoinen", tai "ohimennen" tai "puristelu"? Tulkintoja voi olla laidasta laitaan. Tai onko rintoihin ja pakaroihin koskettaminen automaattisesti seksuaalista toimintaa? Joku aikuinen kokee, että ihan joku muu paikka, vaikkapa suu tai niska, on hänen eroottisin kehon osansa ja kokee sen kosketuksen seksuaalisena kutsuna tai toimintana.

Kaikki sellainen toiminta lasten nähden, jolla on tavoitteena kiihottaa kumppania seksikontaktiin, ei ole sallittua. "Haluan sinulta seksiä" -vihjailut kuuluvat muualle kuin lasten silmiin. Heidän ei pidä pohtia aikuisten seksihaluja. Seksiä tavoitteleva toiminta on aina hoidettava lasten silmien ulottumattomissa. Mutta missä menee raja? Jos isällä on ollut tapana ohimennen puristaa äitiä rinnasta, vain koska äiti on niin mukavan pehmeä siitä kohden, ja koska hän ihailee ja hellii äitiä näin ja äiti on siitä vain imarreltu, niin mikäpäs siinä. Toki lapset matkivat sitten tuota toimintaa helposti jatkossa.

Hellittely ja arvostava kosketus, jonka tavoitteena ei ole seksi vaan osoittaa, kuinka rakas kumppani on, on sallittua. Pikkulapsihan pitää kaikkia kehonosia tasaveroisina, ja vasta opettelee miksi ja millä perusteella aikuiset laittavat eri kehonosat arvojärjestykseen. Hyvät tavat on eri asia, eli miten halutaan lapsi opettaa, mikä on hyvien tapojen mukaista ja mikä ei. On vaikea kirjoittaa auki sitä, mikä on sukupuolista toimintaa niin, että se olisi yksiselitteistä.

Kun arvioidaan ja määritellään yksittäisen tapahtuman vaikutusta lapsen mieleen, on otettava monia asioita huomioon, esim. lapsen temperamentti ja ikä. Vauvahan ei ymmärrä asiasta yhtään mitään, taapero kiinnostuu kamalasti, leikkii ja matkii samaa, koululainen helposti ahdistuu ja murrosikäistä todennäköisimmin ällöttää syvästi, jos hän näkee vaikkapa vahingossa sukupuolista toimintaa vanhempiensa välillä.

Periaate on, että iloinen, turvallinen, ei-ahdistunut, lämmin, ei-salaileva koti-ilmapiiri on lapsen kasvulle parasta. Silloin puhutaan asiasta, jonka lapset aistivat ja vaistoavat, hyvin tarkasti. Tällaisessa perheessä hellyys ja sen osoitukset kuuluvat kuvaan, mutta eroottiset ja seksiin tähtäävät toiminnot salataan lapsilta. Tämä tukee lapsen kasvua ja kehitystä parhaiten. Kyse on siis kokonaisuudesta, jossa vanhemmuus toteutuu asiallisesti ja lapset saavat olla lapsia - ja parisuhteeseen kuuluva seksi toteutuu lasten kasvatuksesta erillään, parisuhteessa. Seksivihjeitä ja tunnelmia toistuvasti välittävä koti ei tue lapsen tai nuoren seksuaalista kasvua."

"Saat toki lainata vastaustani.
Terveisin Raisa Cacciatore"

elikä eikö tossa nyt ollu summattuna se mitä siinä ketjussa suurin osa puhu? ja tämä ketjun aloittaja oli itse sitä mieltä että kaikki toiminta on tuomittavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
elikä eikö tossa nyt ollu summattuna se mitä siinä ketjussa suurin osa puhu? ja tämä ketjun aloittaja oli itse sitä mieltä että kaikki toiminta on tuomittavaa?

No näinpä juuri.

Ja olisi myös mielenkiintoista nähdä lähettämäsi viesti Cacciatorelle, eli millä tavalla asiaa on kysytty kertoo myös paljon.

Minen nyt tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Järjen käyttö sallittua hei, oikeasti :headwall:

Mäkin tänään imuroin perse pystyssä sängyn alustaa muksu imurin kimpussa, ja äljäke ohimennen läppäs mua perseelle taas vaihteeksi. En kiihottunut, eikä sekään ja muksu nauroi ja läpsi mua perseelle perässä :D

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Minen nyt tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Järjen käyttö sallittua hei, oikeasti :headwall:

Mäkin tänään imuroin perse pystyssä sängyn alustaa muksu imurin kimpussa, ja äljäke ohimennen läppäs mua perseelle taas vaihteeksi. En kiihottunut, eikä sekään ja muksu nauroi ja läpsi mua perseelle perässä :D

Mä taidan kyllä nyt linkittää tän sun vastauksen KRP:lle :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Ja minä heitin rouvaa persiille lumipallolla! Olikohan se etälähentelyä?

Laita sinne sekin, kun oltiin suihkuun menossa ja siinä pelkät hipsterit jalassa maanittelin muksua vaatteita ottamaan pois niin se tuli, veti mua hipstereistä tosta edestä ja läsäytti sen kuminauhan melkein suoraan mun klittaan. Auuuuuuuuhh |O

Et sitten millään voi uskoa, että sukupuolielimiä ei välttämättä puristella seksuaalisessa mielessä! Kyllä mä saatan kopaista miestä haarovälistä ihan leikilläni, vähän silleen "onhan se vielä tallella"-tyyliin. Se on hellittelyä, eikä sen tarkoitus ole tähdätä seksiin. Mä lasken sen ihan samaan kun jos olen tiskaamassa tai laittamassa pyykkejä ja mies tulee takaapäin ja puristaa rinnoista. Yhtä seksuaalinen juttu meillä tämäkin. Eri asia se on jos tunkee käden housuihin ja alkaa hieroa munia ihan urakalla. SE on seksiin tähtäävää koskettelua.

No siinähän se tulikin.
Palstakyylä, odotan sulta paljon viihdyttäviä hetkiä =)
Aiheen vois kyllä jo vaihtaa. Miten olisi vaikka "onko isän sopivaa vaihtaa tyttövauvalle vaippaa?"

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ja minä heitin rouvaa persiille lumipallolla! Olikohan se etälähentelyä?

:o :o :o Hirveetä... Ja sitten vielä ihmetellään, kun lapset voi huonosti.

Ne muuten näki sen... :ashamed: Mutta ajattelin hämätä niitä ja aloin heitellä koiria palloilla!

Alkuperäinen kirjoittaja PalstaKyylä:
Jos isällä on ollut tapana ohimennen puristaa äitiä rinnasta, vain koska äiti on niin mukavan pehmeä siitä kohden, ja koska hän ihailee ja hellii äitiä näin ja äiti on siitä vain imarreltu, niin mikäpäs siinä. Toki lapset matkivat sitten tuota toimintaa helposti jatkossa.

Nimenomaan näin. Lapset matkivat aikuisia.
Kiva kun teidän Ville-Einari läpsäisee tai puristaa Minna-Liinaa tarhassa ja kuvittelee että se on ihan ok, tekeväthän isä ja äitikin sitä kotona!:x.

Hypoteettinen tilanne.

Ovella, lähdössä ulos.
Äijä: Onks kaikki mukana?
Minä: Joo kai, onks munat?
Äijä: Ai joo...
*minä kouraisen äijän etumusta* Minä: Löytyy. Lähdetään.

Onko kyseessä rikos, jos lapset ovat juuri saapumassa samaan huoneeseen, eikä äijä saa erektiota? :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai. Minusta älytöntä rintojen kouriminen ja perseen puristelu lasten nähden :x.
Pussaileminen ok.

Ja taas mennään. Eiköhän tämä ole jo käsitelty, ja ASIANTUNTIJAN vastaus saatu asiaan(hän ei pitänyt pahana, jos mies ohimennen puristaa naista rinnasta)

Meillä ei kourita mitään lapsen nähden, mutta oikeasti tämä aihe on paisunut todella ja jotkut mustat nikitkin ovat saaneet yv:tä aiheesta ja ketjuja pyörinyt täällä yötä päivää.

Eiköhän tämä ollut nyt tässä.

Laita sinne sekin, kun oltiin suihkuun menossa ja siinä pelkät hipsterit jalassa maanittelin muksua vaatteita ottamaan pois niin se tuli, veti mua hipstereistä tosta edestä ja läsäytti sen kuminauhan melkein suoraan mun klittaan. Auuuuuuuuhh |O

:laugh: Auts! :whistle:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä