Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Pullosta on annettu kerran-pari päivässä, tuttia ei syö. nyt mua harmittaa ihan hirvittävästi kun ollaan pullosta annettu, en nimittäin haluaisi että imetys tyssää tähän! pelkään että vauva ei saa nyt tarpeeksi maitoa kun kiukuttelee tissillä jne.. viimeksi 1kk neuvolassa painoa oli tullut kilo kahdessa viikossa pelkällä tissimaidolla, se on varmaan tarpeeksi? neuvolatäti ainakin vähän ihmetteli tuota kasvua.. ja pituutta oli tullut 6 senttiä
Hurjan paljon on kasvanut kahdessa viikossa! =)
En kysy pahalla, mut minkä takia oot antanut pullosta kun noin hyvin kasvoi rintamaidolla? Vai siis ootko antanut pumpattua maitoa pullosta?
Jos sä haluut taata että imetys jatkuu niin mä suosittelisin nyt ainakin toistaiseksi sen pullon jättämistä kokonaan pois...Jos vaan mahdollista.
Kuinka kauan vaavi on saanut pullosta maitoa? Ilmeisesti 2 viikkoa tai vähemmän?
Vauva on saanut itse asiassa koko ajan pullosta, mutta aiemmin oli useampia päiviä välissä, nyt on saanut siis lähes päivittäin. olen antanut pumpattua maitoa, kun en ole ajatellut sen vaikuttavan.. olen siis pumpannut jääkaappiin valmiiksi maitoa ja sitten kun vauva herää, niin antanut pullosta. käyn myös masennukseni takia terapiassa kolmesti viikossa ja noina aikoina mies on antanut pullosta osittain omaa maitoani ja osittain korviketta. en tajunnut että tuo voisi vaikuttaa imuotteeseen ym. näin paljon, kun ei ole kokemusta kun esikoinen on. tuo terapia on välttämätön ja se 3x viikossa on pakko jättää vauva pullolle isän kanssa, mutta muuten voin jättää pullon pois!
mutta miten saan vauvan suuta enemmän auki, kun se imee nänniä tosiaan ´kuin tuttipulloa siitä päästä ikään kuin? ja todellakin haluan nyt yrittää kaikkeni että imetys tästä jatkuu normaalisti, on kai se kuitenkin ihan mahdollista että vauva oppii taas tissille kunnolla?