Tarvitsen kipeästi NEUVOJA, imetys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
voi hiton hiton hitto :( . lapsi 1,5kk ja ollaan ilmeisesti annettu liikaa pullosta koska nyt vauva saa raivarin rinnalla hetken kuluttua imemisen jälkeen ja imuote on huonontunut, vauva lussuttaa nyt tissiä kuin tuttipulloa. voiko tätä enää korjata? miten?

jos sä saisit maidontuotantoo jotenki lisättyä niin se varmaan auttais... En tiiä miten muuten. Pullon sijasta hörppyytystä? Ainaki osaks. Ootko jo tutkinu sen imetystuki... mikä olikaan? Niitä sivuja kuitenki.

Anna vaan tissiä ja tissiä ja tissiä. Uuestaan ja uuestaan. Mahollisimman rauhallisessa ilmapiirissä etkä ite hermoile jo valamiiks. Kyllä se noin pienenä oppii vaikka mille. Mun poka on 10 kk ja sain sen uuestaan tissille ku teki totaalisen tissinsyöntilakon parikspäivää.

hei noi tissi raivarit on ihan normaaleja..joko jatkat vaan yrittämistä välillä rauhotat vauvan tai sitten annat nyt pullosta ja huomenna ostat rintakumit ja kokeilet niillä..monesti tuo vauvalle tutti pullomaista tuntua

kuinka paljon annat pullosta?

mulla nyt 3kk vauva ja juo sujuvasti molemmista välillä kiukuttaa kun tissistä tulee hitaammin mutta rauhottelun jälkeen syö kunnolla tissiä.

muista kumminkin että jos vauva on aivan raivona on parempi antaa pulloa ja sitten taas kokeilla vaikka puolessa välissä tissiä.

syökö teillä tuttia??meillä ei ja monesti tutti vähentää halukkuutta rinnalle

jaksamista

Pullosta on annettu kerran-pari päivässä, tuttia ei syö. nyt mua harmittaa ihan hirvittävästi kun ollaan pullosta annettu, en nimittäin haluaisi että imetys tyssää tähän! pelkään että vauva ei saa nyt tarpeeksi maitoa kun kiukuttelee tissillä jne.. viimeksi 1kk neuvolassa painoa oli tullut kilo kahdessa viikossa pelkällä tissimaidolla, se on varmaan tarpeeksi? neuvolatäti ainakin vähän ihmetteli tuota kasvua.. ja pituutta oli tullut 6 senttiä

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Pullosta on annettu kerran-pari päivässä, tuttia ei syö. nyt mua harmittaa ihan hirvittävästi kun ollaan pullosta annettu, en nimittäin haluaisi että imetys tyssää tähän! pelkään että vauva ei saa nyt tarpeeksi maitoa kun kiukuttelee tissillä jne.. viimeksi 1kk neuvolassa painoa oli tullut kilo kahdessa viikossa pelkällä tissimaidolla, se on varmaan tarpeeksi? neuvolatäti ainakin vähän ihmetteli tuota kasvua.. ja pituutta oli tullut 6 senttiä

Hurjan paljon on kasvanut kahdessa viikossa! =)
En kysy pahalla, mut minkä takia oot antanut pullosta kun noin hyvin kasvoi rintamaidolla? Vai siis ootko antanut pumpattua maitoa pullosta?
Jos sä haluut taata että imetys jatkuu niin mä suosittelisin nyt ainakin toistaiseksi sen pullon jättämistä kokonaan pois...Jos vaan mahdollista.
Kuinka kauan vaavi on saanut pullosta maitoa? Ilmeisesti 2 viikkoa tai vähemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:

En kysy pahalla, mut minkä takia oot antanut pullosta kun noin hyvin kasvoi rintamaidolla? Vai siis ootko antanut pumpattua maitoa pullosta?
Jos sä haluut taata että imetys jatkuu niin mä suosittelisin nyt ainakin toistaiseksi sen pullon jättämistä kokonaan pois...Jos vaan mahdollista.
Kuinka kauan vaavi on saanut pullosta maitoa? Ilmeisesti 2 viikkoa tai vähemmän?

Vauva on saanut itse asiassa koko ajan pullosta, mutta aiemmin oli useampia päiviä välissä, nyt on saanut siis lähes päivittäin. olen antanut pumpattua maitoa, kun en ole ajatellut sen vaikuttavan.. olen siis pumpannut jääkaappiin valmiiksi maitoa ja sitten kun vauva herää, niin antanut pullosta. käyn myös masennukseni takia terapiassa kolmesti viikossa ja noina aikoina mies on antanut pullosta osittain omaa maitoani ja osittain korviketta. en tajunnut että tuo voisi vaikuttaa imuotteeseen ym. näin paljon, kun ei ole kokemusta kun esikoinen on. tuo terapia on välttämätön ja se 3x viikossa on pakko jättää vauva pullolle isän kanssa, mutta muuten voin jättää pullon pois!

mutta miten saan vauvan suuta enemmän auki, kun se imee nänniä tosiaan ´kuin tuttipulloa siitä päästä ikään kuin? ja todellakin haluan nyt yrittää kaikkeni että imetys tästä jatkuu normaalisti, on kai se kuitenkin ihan mahdollista että vauva oppii taas tissille kunnolla?

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:

Vauva on saanut itse asiassa koko ajan pullosta, mutta aiemmin oli useampia päiviä välissä, nyt on saanut siis lähes päivittäin. olen antanut pumpattua maitoa, kun en ole ajatellut sen vaikuttavan.. olen siis pumpannut jääkaappiin valmiiksi maitoa ja sitten kun vauva herää, niin antanut pullosta. käyn myös masennukseni takia terapiassa kolmesti viikossa ja noina aikoina mies on antanut pullosta osittain omaa maitoani ja osittain korviketta. en tajunnut että tuo voisi vaikuttaa imuotteeseen ym. näin paljon, kun ei ole kokemusta kun esikoinen on. tuo terapia on välttämätön ja se 3x viikossa on pakko jättää vauva pullolle isän kanssa, mutta muuten voin jättää pullon pois!

mutta miten saan vauvan suuta enemmän auki, kun se imee nänniä tosiaan ´kuin tuttipulloa siitä päästä ikään kuin? ja todellakin haluan nyt yrittää kaikkeni että imetys tästä jatkuu normaalisti, on kai se kuitenkin ihan mahdollista että vauva oppii taas tissille kunnolla?

Varmasti oppii taas tissille! Hyvä juttu ettei ole paljoa saanut korviketta niin ei ole ainakaan maidontuotanto päässyt kärsimään.
Jos tosiaan koitat olla antamatta pullosta muuten kuin nuo pakolliset kerrat, niin luulisi että vauva tottuu taas enemmän rintaan. Se paha puoli siinä on, että pullosta vauva saa maidon paljon vähemmällä vaivalla ja suosii siis sitä.
Oisko mahdollista kokeilla tota hörppyytystä jota joku jo ehdottikin? Se ei vaikuta imuotteeseen ollenkaan samalla lailla kuin pulloruokinta.
Imuotteen korjaamista en osaa näin kirjoittamalla neuvoa, ikävä kyllä. :( Mä laitan sulle pari linkkiä, toivottavasti niistä on apua ja tsemppiä sulle! :hug:
http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/imuote.html
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=165

Kiitos linkeistä ja vastauksesta! yritän nyt imettää ja imettää ja mietitään tota hörpyyttämistä sille ajalle kun olen terapiassa. en ole varma onko maidontulo ehtynyt, saan kyllä helposti viidessä minsassa pumpattua 150ml maitoa yhdestä rinnasta, onko se paljon vai vähän? herun siis pumpulle tosi hyvin ja siksi olenkin pumppaillut, on ollut välillä mukavaa kun voi antaa pullosta, mutta näköjään sen hintana oli sitten tämä

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kiitos linkeistä ja vastauksesta! yritän nyt imettää ja imettää ja mietitään tota hörpyyttämistä sille ajalle kun olen terapiassa. en ole varma onko maidontulo ehtynyt, saan kyllä helposti viidessä minsassa pumpattua 150ml maitoa yhdestä rinnasta, onko se paljon vai vähän? herun siis pumpulle tosi hyvin ja siksi olenkin pumppaillut, on ollut välillä mukavaa kun voi antaa pullosta, mutta näköjään sen hintana oli sitten tämä

Ole hyvä. :flower:
Mä en usko että sulla on maidontulo kärsinyt kun ilmeisesti korviketta ei ole paljon tarvinnut antaa.
Ja tosta pumppaamisesta, kuulostaa isolta määrältä! :) Mä en oo ite ikinä onnistunut pumpaamaan muutamaa milliä enempää kerralla ja kuitenkin oon onnistunut täysimettämään kahta lasta 6kk ja toista yhteensä 2 vuotta (kuopus on 10kk ja imetän edelleen). :D

Yhteistyössä