Meil ei oo ainakaan tarttenu kauheesti. Oisko se kultainen sääntö että "yhet pyykissä, yhet narulla ja yhet käytössä" kuten vauvan vaatetarpeeseen =) EIkä oo sijauspatjaa.
No onhan se petauspatja varmaan helpompi pestä kuin esim. vaahtomuovipatja, jos siihen tulee löysät kakat, pissat, oksennukset. Toisaalta patjan voi suojella muovitetulla froteella tms. Lakanoita ei välttämättä tarvitse kovin monia vauvakoossa, aikuisen aluslakanasta voi taittaa moninkerroin ja käyttää.
mä tein silleen noita aluslakanoita että leikkasin miedän vanhoista, pehmeiksi kuluneistä lakanoista ns "varalakanoita" vauvasänkyyn. että sitten jos alkoi "oikeet" lakanat joita olin muistaakseni ostanut kaksi ja ykshän tuli pakkauksessa loppumaan, niin laitoin sitten noita varalakanoita...
Ostin petarin, se on helppo pestä koneessa, jos ja kun sitä pissaa sieltä vaipasta joskus falskaa. Lisäksi ostin yhden muovifroteen lisäksi, pakkauksessahan tulee jo yksi. Sitten taisi olla kolme aluslakanaa, itse siis ostin kaksi lisää pakkauksen lakanan lisäksi. Pussilakanoita ei niin paljoa välttämättä tarvitse. Mulla oli niitä useita, koska sain tutuilta, mutta pari olisi riittänyt mainiosti.
Petari oli (erittäin hyödyllinen, kun poika kasvoi ja alkoi järjestellä myös sänkyään. Silloin froteet oli missä sattui... Petaria on jouduttu pesemään pissavahingon takia.
Vauvasta kaksi vuotiaaksi pärjättiin neljällä pussilakanalla ja ehkä 5 aluslakanalla ja 4 tyynyliinalla. Tämä määrä salli hyvin minun hitaamman pyykinpesutahdin ja puklaavan vauvan. Kolme froteeta (yksi iso ja toinen iso frotee kahtia puolitettuna)