Tarvitaanko yleensä lastenvalvojaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaunis Aamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaunis Aamu

Jäsen
13.07.2005
279
0
16
Siis ajattelinpa vain tällaista, että onko tavallisempaa, että lastenvalvojan luona käydään/soitetaan useammin kuin ei?

Siis eli jos tehdään sopimukset erotessa paperille. Niin jääkö tilanne usein tähän ja asiat vain menee omalla painollaan. Vai tarvitseeko yleensä riitoja,asioita, kahnauksia ym. selvitellä pitkin vuosia lastenvalvojan luona? Ja kuinka pieni kynnys monella tuntuu olevan mennä lastenvalvojalle?

Ajattelen vain siksi, kun itse olen selvitellyt asioita tässä nyt vuoden (vuosi sitten tehty tapaamissopimus, jossa; vanhemmat sopivat keskenään)
ja tilanne on toosi paha.

Olen vain koittanut vääntää exäni kanssa asiasta yksin, häiritsemättä viranomaisia, ja riitoja on todella pahoja ollut. Nyt minun henkinen kantti on aika loppu ja haluaisin tukea edes joltain.

Exä ei suostu tulemaan lastenvalvojalle yksin eikä yhdessä. Ei edes soittamaan sinne. Välillä suostuu antamaan minulle yksinhuoltajuuden, mutta ei kuitenkaan suostu tulemaan lastenvalvojalle. Mitenkähän sen sitten saa?

Ja kun ex on myös aika tuuliviiri välillä. Eli voikin alkaa vaatimaan jotain ihan muuta. Siksi minuakin pelottaa mennä hänen kanssaan lastenvalvojan luo kun en tiedä, mitä voi tapahtua.

Me olemme tarvinneet lastenvalvojaa vain elatussopimuksen tekoon. Mutta varmasti lastenvalvojaan kannattaa ottaa yhteyttä, jos apua tuntuu tarvitsevan. Jos sukset menee ristiin niin onhan se hyvä, että jonku ulkopuolisen kautta asioita hoidetaan. He pystyvät myös lakiteitse (tarvittaessa) vaatimaan exäsi paikalle.

Yhteistyössä