mun mielest tarviiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Tarviiko Tallinnaan passia?
Eipä käy matkustusasiakirjana ajokortti eikä kuvallinen kelakortti. Passi tai uusi henkilötodistus kelpaa. Ja itse olen ihan onnistuneesti matkustanut Tallinnaan henkkarilla.Alkuperäinen kirjoittaja 2008:21.12.2007 Viro, Latvia & Liettua liittyivät ns. Schengen maihin eli ei ole niitä passintarkastuksia rajoilla. Henkilöllisyys on toki pystyttävä todistamaan mutta siihen käy kuvallinen uusi hlötodistus, passi, ajokortti, kuvallinen kelakortti. Lentokentillä nuo säännöt astuvat voimaan vasta maaliskuun 2008 lopussa.
Kyllä mä koen järkevämpänä henkilötodistuksen. On sitä paitsi helpompi pitää mukana jos tarvitsee todistaa henkilöllisyyttä muuallakin. Ja mitä passilla tekee jos matkustaa vaan euroopassa.Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:Mun mielestä tuo on ihan idiootti sääntö. Kellä muka on joku henkilökortti, kun passi on paljon järkevämpi asiakirja. Ajokortti kun ei kelpaa... Eli suomeksi sanottuna passi PITÄÄ olla mukana.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä mä koen järkevämpänä henkilötodistuksen. On sitä paitsi helpompi pitää mukana jos tarvitsee todistaa henkilöllisyyttä muuallakin. Ja mitä passilla tekee jos matkustaa vaan euroopassa.Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:Mun mielestä tuo on ihan idiootti sääntö. Kellä muka on joku henkilökortti, kun passi on paljon järkevämpi asiakirja. Ajokortti kun ei kelpaa... Eli suomeksi sanottuna passi PITÄÄ olla mukana.
Eikö muka uusi ajokortti käy? En ole vielä suorittanut kakkosvaihetta joten kortti voimassa vielä vuoden. Entäs kuvallinen kelakortti?Suomen ajokortin saa kuka vaan ulkomaalainen, sen tähden sillä ei pysty todistamaan kansalaisuuttaan. Suomalaisella tulee siis olla suomen henkilökortti tai passi.
Ajokortti ei ole matkustusasiakirja, kuten ei kuvallinen kelakorttikaan. Pohjoismaiden kesken ajokortti käy matkustusasiankirjaa korvaamassa, mutta ei Viroon.Eikö muka uusi ajokortti käy? En ole vielä suorittanut kakkosvaihetta joten kortti voimassa vielä vuoden. Entäs kuvallinen kelakortti?
ei käy kumpikaan noista, johan tuossa ylempänä luki ja oli linkkikin.Eikö muka uusi ajokortti käy? En ole vielä suorittanut kakkosvaihetta joten kortti voimassa vielä vuoden. Entäs kuvallinen kelakortti?