tarttuuko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiiva lapseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiiva lapseen

Vieras
Älkää hyppikö seinille, mutta olisi mieltä askarruttava kysymys..
Voiko siis hiivatulehdus tarttua synnytyksessä lapseen? Millä lääkkeellä saisin hiivan pois? Rv 37+6 Olenpa myös kuullut että hiiva kannattaa jättää hoitamatta raskausaikana, uusii kuulemma ja joutuu taas hoitamaan jne, kierre.. Olen nyt kärsinyt tästä elämäni ensimmäisen kerran viikoilta n.30-33 asti... Kutina ei onneksi ole kauhean paha, mutta kyllä pikkaisen ja hiukan sitten kirvelee.. Anteeksi ihana oirekuvaus..

Hoidata ihmeessä pois. Itsellenikin tuli muutama hiivatulehdus. Hoidin ne aina pois.

Kokeile myös syödä maitohappobakteereja, jos et kärsi tukkoisuudesta. Toinen on, että seksiä kannattaa harrastaa kortsun kanssa, ihan hygieniasyistä.

Todennäköisesti et enää ""ehdi"" saada samaa vaivaa uudestaan ;)

Täytyypä laittaa mies apteekkiin.. Mitähän tuotetta sieltä voisi kysellä? Vai ottaisinko asian puheeksi neuvolassa? Onkohan nyt käynyt niin, että vauvelille olisi ollut jotakin haittaa tästä tulehduksesta?
(sairaalloisen ujo kyselemään tällaisia muutenkuin anonyymisti,,,aih aih) Kiitos vastauksestasi jeps vanhempi :)

Tuosta en tiedä tarttuuko vauvaan.

Mutta raskaana ollessani suositeltiin, niitä heikompitehoista emätinpuikkoja, niissä on kaksi puikkoa. Ja suositellaan laittamaan puikko ilman sitä asetinta. Itse käytin sitä vahvempaa, mitä laitetaan vain kerran. Mutta koska olet noin pitkällä rv. niin kannattaa ottaa tuo heikompitehoinen.

Kannattaa kysyä neuvolasta myös mielipidettä.

Voi ihme, kun en muista mikä noiden puikkojen nimi oli. Soita apteekkiin siellä tietävät. Turha nolostella, kun tuo vaiva tulee lähes jokaisella, ketä on ollut raskaana.

PItääpä kysäistä neuvolasta (apua!!) Tai soittaa sitten apteekkiin ja kysäistä sieltä *pun*... Kiitos hirmusti vastauksistasi, eiköhän tällä pääse eteenpäin.

Hei

Soita neuvolaan ja kysy neuvoa. Mulla hoidettiin pois kun voi aiheuttaa esim ennenaikaisen synnytyksen. Sulla nyt tosin raskausviikkoja jo niin paljon, että ei sen puoleen hätää. Mutta kannattaa ehdottomasti hoitaa pois ennen synnytystä!!!

Hoida ihmeessä hiiva pois, sehän on todella kurja vaiva. Sitä en osaa sanoa, että tarttuuko vauvaan hiiva synnytyksessä. Jokatapauksessa hiiva on todella yleinen vaiva raskausaikana. Minulle neuvolasta suositteli Canesten- puikkoja ja -voidetta. Ja äkkiäpä pääsin vaivoistani. Vältä myös sokeripitoisia syötäviä ja juotavia, ne nimittäin ""ruokkivat"" hiivatulehdusta. Muista myös välttää alapään pesua saippualla liian usein, se horjuttaa alapään luontaista bakteeritasapainoa ja näin ollen hiiva pääsee iskemään. Myös spermalle ovat jotkut kovin herkkiä siinä mielessä, että spermakin voi horjuttaa emättimen bakteerikantaa=>hiivatulehdus. Tsemppiä ja kipin kapin apteekkiin niin alkaa elämä taas hymyillä! :)

Yhteistyössä