Tärkeää asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sam'sung
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei nyt kannata syyllistyä, itse en ainakaan kokenut että siinä nyt joku lapseton paasaa? Kyllä näistä asioista voi silti puhua, vaikkeivat kaikki olekaan kiinnostuneita ko. asioista. Silloin voi vain jättää kommentoimatta

No kyllä keskustelua voi aina herättää, mutta sun hyökkäävä asenne ehkä aiheutti tämän kiivaan keskustelun... Mun mielestä on pikkasen tahditonta möykätä ylikansoittumisesta isomman pesueen haaveilijoiden ketjussa, ja varsinkin kun itse olet raskaana.

No, jokainen taaplaa tyylillään ja sananvapaus on kaikkien oikeus.

Tätä artikkelia en laittanut isomman pesueen ketjuun. Lisäksi aikaisemmalla kirjoituksella isomman pesueen ketjussa ei ollut tarkoitus lietsoa mitään vihaa, olin vaan kiinnostunut herättämään keskustelua ja kuulemaan että millaisin mielin asioihin suhtautuvat he jotka kasvattavat maapallon väkilukua (kasvun suhteen tuo kriittinen lukuhan on 2,1 lasta/nainen). Maapallon väestöräjähdyksen mukanaan tuomat ongelmat ovat askarruttaneet minua viimeaikoina paljon ja olen tänä syksynä perehtynyt aiheiseen oikein syvällisemmin. Oli ikävä kuulla että varsinkin nämä "himolisääntyjät" suhtautuvat ympäristöasioihin niin kevyesti. Halusin kuulla että ovatkohan edes ajatelleet asiaa. Mutta niinhän se on että tieto lisää tuskaa, onnellisempanahan ihmiset elävät kun sulkevat silmänsä maailman ongelmilta eivätkä niistä välitä. Yksi ihminen ei voi maailmaa muttaa, mutta muutos lähtee kuitenkin yksilöistä. Jos kaikki ajattelevat samoin niin todella huonoon suuntaan olemme menossa. Jos taas kaikki ryhtyisivät toimeen ja ajattelisivat että yhdelläkin on teoillaan mahdollisuus vaikuttaa sekä vaatisivat päättäjiltä ympäristöystävällisiä päätöksiä niin sitenhän muutoksia oikeasti tapahtuu. Itsekin haaveilen isosta perheestä, meillä se on vain päätetty toteuttaa adoption keinoin. Maailma on pullollaan lapsia jotka ovat jo olemassa ja ovat ilman kotia ja rakkautta. Tarkoitus ei mitenkään ollut tuomita heitä jotka hankkivat lapsia paljon, halusin vain kuulostella että miten "valistuneita" nämä lastenhankkijat ovat. Mielestäni maailman tilaan olisi hyvä olla perehtynyt kaikkien, myös lapsettomien, mutta erityisesti äitien jotka lapsia tänne uusia ihmisiä hankkivat. Vihathan täällä vain sain päälleni että en tainnut onnistua tavoitteessani, eli herätellä ihmisiä ajattelemaan ympäristöasioita.
Hyvät joulut kaikille, toivottavasti siitä osataan nauttia muutenkin kuin ainoastaan "suuren kulutusjuhlan" merkeissä. Ja että lapsille opetettaisiin myös joulun oikea tarktoitus (joka ei siis ole ostaa kaikenlaista krääsää kaikki paikat täyteen)

Ystävällisin terveisin Sam'sung =)

Ja lisään sinulle Samsung rakas vielä, että ympäristötiedon lisäksi kannattaisi perehtyä hieman myös matematiikkaan...
Oletko koskaan kuullut keskiarvon laskemisesta?

Minut saa vihamieliseksi ihmiset (myös muut oliot), jotka laittavat suuhuni sellaisia sanoja, jotka eivät sinne mitenkään sovi. Ennen ei ole näin käynytkään, että joku suullani puhuisi. Olet jatkuvasti syyttänyt meitä himolisääntyjiä vastuuttomuudesta jne, vaikka et perheitämme tunne yhtään.

Alla vastine, jonka sinulle silloin kirjoitin isompaan pesueeseen tuohon ylikansoittumisasiaan.

"Minusta tuo oli sen verran taas asiatonta yritystä häiritä meidän haaveiluja, etten viitsi vaivautua kauheasti kommentoimaan. Sen verran totean, että kai me kuitenkin halutaan pitää Suomi pystyssä. Jonkun sitä keskiarvoa pitää olla nostamassa. Tässä meitä on niin reipas porukka naisia, että juuri ME olemme niitä, joilla isompi pesue on itsestäänselvyys. Meidän perheessä opetetaan myös ekologisia asioita; emme ole tuhlureita, hankimme vain sen, mikä on välttämätöntä, vaikka taloudellisesti voisi olla mahdollisuuksia enempäänkin. Perheessämme kasvatetaan toiset huomioonottavia, rehtejä ja reiluja kansalaisia. Niitä tarvitaan vähän reilumminkin!"

Minä en ole laittanut mitään sanoja kenenkään suuhun, omalla suullani täällä olen puhunut ainoastaan, ja artikkeli joka tämän ketjun ensimmäisenä on oli Sari Norkolan kirjoittama artikkeli mtv3:n helmi-sivustolla.
Suomessa ei olekaan väenpaljous ongelmaa jos maamme olisi maapallon ainoa maa. Kokonaisuudessaan kuitenkin ihmisiä on aivan liikaa, ja suurimmat haitat ympäristöllemme tulevat juuri "kehittyneistä" maista jotka kuluttavat suurimman osan maapallon resursseista ja aiheuttavat päästöt ja kasvihuoneilmiön jonka haitoista tällä hetkellä kärsii vasta Afrikka, vähiten itse saastuttava maanosa!
En mitenkään hyökännyt sinun perhettäsi vastaan enkä kenenkään muunkaan, ainoastaan kommenttinne (en tarkoita yksin sinua) eivät olleet kovin asiallisia. En jaksanut alkaa sinne ketjuun sen enempää niitä uudelleen kommentoimaan kun ette ymmärtäneet ajatustani, joka selvästi oli hieman liian korkealentoinen tälle keskustelupalstalle.
No hard feelings.

Voi pyhä saarnamies sentään! Eivät ne "himolisääntyjät" ole velvollisia sinulle valistuneisuuttaan todistelemaan. Viestisi oli sävyltään sen verran provokatiivinen, ettei siihen nyt kovin syvällisiä viitsi vastata. Ei muutenkaan ole asiallista tulla toisten hyvässä hengessä pyörivään vauvahaave-ketjuun omaa saarnaansa pitämään ja toisten elämänarvoja kritisoimaan. Muutenkin tunnut vetäneen omat johtopäätöksesi isomman pesueen populasta jo ketjun nimen perusteella. Ja olet ilmeisesti siinä päättänyt pysyäkin, kun täydellisesti sivuutat, sen seikan että kierrättäjiä ja puulelujen ystäviä tuntuu joukosta löytyvän.

Itse olen hyvinkin kiinnostunut ympäristöasioista ja kehitysmaiden tilanteista. Olen laittanut kehitysmaiden kauppa-asioihin liittyen postiakin kansanedustajalle. Siksi minua niin suunnattomasti ärsyttääkin, kun tuollainen moralisti saarnaaja, tulee torvet toitottaen asiaansa väkisin paukuttamaan. Tuollaisella saarnamentaliteetilla, kun saa vain ihmiset vastahankaan.

Joo hyvät joulut vaan! (tämänkin toivotuksen vesitit).

Alkuperäinen kirjoittaja Sam'sung:
En jaksanut alkaa sinne ketjuun sen enempää niitä uudelleen kommentoimaan kun ette ymmärtäneet ajatustani, joka selvästi oli hieman liian korkealentoinen tälle keskustelupalstalle.

Katsoit tehtäväksesi sitten tuoda MIELIPITEESI meistä vääristäen sanojamme tänne kaiken väen luettavaksi.
Sanoja olet laittanut suuhuni siinä kohtaa, kun olet syyttänyt himolisääntyjiä välinpitämättömyydestä lasten tulevaisuutta ja ympäristöä kohtaan.
Kun omassa elämässä on paljon muutakin, on ehkä hyvä olla miettimättä LIIKAA miten kauhea tämä maailma on.
Niistä sfääreistä on hyvä joskus pudottautua MYÖS ihan kansalliselle tasolle, siis PAINO sanalla MYÖS. Vai etkö ole yhtään huolissasi siitä, kuka sinun persuksesi vanhainkodissa pyyhkii. Ai niin, tuskin elät niin vanhaksi. Stressi nostaa riskiä sydän- ja verisuonisairauksiin jne.

Korkealentoisuuteen ei todellakaan ole aihetta kommentoida, hah. Tällä palstalla sattumalta pyörii ihan korkeasti koulutettua ja ajattelevaa väkeä, jos yrität jotain sellaista vihjailla.

Vihamielisyyteni Samsung sinua kohtaan päättyy siinä kohtaa, kun pyydät anteeksi sanojen laittamista suuhuni. Ja anteeksipyyntöä toivon tuonne isomman pesueen ketjuun myös koko ketjua kohtaan. Tätä ketjua tuskin kovin kauaa täällä näkyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Sam'sung:
(kasvun suhteen tuo kriittinen lukuhan on 2,1 lasta/nainen). Maapallon väestöräjähdyksen mukanaan tuomat ongelmat ovat askarruttaneet minua viimeaikoina paljon ja olen tänä syksynä perehtynyt aiheiseen oikein syvällisemmin. Oli ikävä kuulla että varsinkin nämä "himolisääntyjät" suhtautuvat ympäristöasioihin niin kevyesti. Halusin kuulla että ovatkohan edes ajatelleet asiaa. Mutta niinhän se on että tieto lisää tuskaa, onnellisempanahan ihmiset elävät kun sulkevat silmänsä maailman ongelmilta eivätkä niistä välitä.
Hyvät joulut kaikille, toivottavasti siitä osataan nauttia muutenkin kuin ainoastaan "suuren kulutusjuhlan" merkeissä. Ja että lapsille opetettaisiin myös joulun oikea tarktoitus (joka ei siis ole ostaa kaikenlaista krääsää kaikki paikat täyteen)

Ystävällisin terveisin Sam'sung =)

Näin Joulun alla ei viittisi suuttua eikä aiheuttaa mielipahaa,mutta mikä ihme tässä nyt on???

"suuren kulutusjuhlan" merkeissä,meillä lapset esittävät jokajouluisen Jouluevankeliumin ja siihen on joka vuosi harjoiteltu pikkuruinen näytelmä johon kaikki osallistuvat iän mukaan.Viime vuonna pieni 6 kk oli Jeesus vauva-sekä "vapaammassa osiossa" kissanpentu.Tänä vuonna enkeli ja iso,musta koira toisessaq osiossa.
Isommat nauttivat ja jo lokakuussa alan kirjoitella näytelmää yhessä lasten kanssa ja vanhin (12v) jo osallistuu näytelmän tekoon.

On erittäin omitusita että sinä Sam`sung vedät johtopäätöksiä ja esitätä SYYTÖKSIÄ meitä isompiperheisiä kohtaan.
2,1 lasta siis sinun mielestäsi VOI hankkia..Mitäs pariskuunat jotka eivät SAA yhtäkään,käytkö kohta heidän kimppuun??

HIenoa Tehis että olet jaksanut täällä opastaa,tuntuu vain todella omituiselta että tässä vedetään johtopäätös että suurilapsiset perheet ovat tuhlureita ja luonnontuhoajia...??

Meillä kierrätetään,löytyy kompostia ja roskat lajitellaan... ja lapset osaavat varmasti enemmän kuin monet aikuiset ympäristöasioista,heidän koulunsa kuuluu Vihreä Lippu projektiin.

Toki kuten sanoin meillä on tietokoneita mutta myös puuleluja enkä näe asiaa niin että lapsiperheiden tulisi todellakin vetäytyä 1600-luvulle ja ajaa hevosilla ja leikkiä kurapallukoilla..

Tee sinä Sam´sung se 2,1 lasta ja ole heidän kanssa ekoihminen.asiat joita sivusit ovat tärkeitä mutta tapa jolla hyökkäät on epäasiallista panettelua.

Hyvää joulua silti sinullekin.

kata kohta 5 lapsen äiti

Kannattaa sitten ap käyttää poikalapsilla kestovaippoja, nämä nykykertakäyttövaipat saattavat myös aiheuttaa pojille hedelmättömyyttä tulevaisuudessa kun pallit muhivat monta astetta liian lämpimässä. Itse olen pojilla käyttänyt pelkästään kestovaippoja varmuuden vuoksi (toki myös ekologisista syistä) ja tytöilläkin suurimmaksi osaksi.

Yhteistyössä