Tarjoilaanko teillä lapsien kavereille aina herkkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jossu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka hyvin olette perillä kyläilevien lasten allergioista,sairauksista(esim.diabetes)? Itselleni ei tulisi mieleenkään tarjoilla ruokaa tai välipaloja ellei vanhempien kanssa ole erikseen sovittu. Ja omalle olen sanonut ettei kylässä syödä. Ja vettä juodaan janoon. Harmi vaan että monet vanhemmat ei tästä välitä vaan tyrkyttävät mehua jne vaikka tietäisivätkin että on kielletty.

No ei erityisesti herkkuja, mutta sitä mitä kotona muutenkin on.
Välipala-aikaan välipalaa ja ruoka-aikaan ruokaa.

No näin, ja näin pitäisi olla muillakin. Se yletön mehun ja keksien napostelu ei tee hyvää joka päivä moneen kertaan. Meidän lapset saattaa käydä päivän aikana 4:llä eri naapurilla leikkimässä..ja jos joka paikassa olisi pöydät koreena herkuista, eihän meillä lapset mitään kotona söisi. Erikseen on, jos esim. meillä on muita vieraita, sit tarjoan lapseni kaverillekin tuosta naapurista samaa, mitä me aikuisetkin otamme kahvin/teen kanssa. Mut ei joka päivä, ei!

Kuinka hyvin olette perillä kyläilevien lasten allergioista,sairauksista(esim.diabetes)? Itselleni ei tulisi mieleenkään tarjoilla ruokaa tai välipaloja ellei vanhempien kanssa ole erikseen sovittu. Ja omalle olen sanonut ettei kylässä syödä. Ja vettä juodaan janoon. Harmi vaan että monet vanhemmat ei tästä välitä vaan tyrkyttävät mehua jne vaikka tietäisivätkin että on kielletty.

Kuinka ette voi olla perillä noista asioista..ihan perusjuttuja, kun tutustutaan. Ettekö te muut juttele lastenne kavereiden vanhempien kanssa ennen ensimmäistä vierailua tai viimeistään silloin? Perusasia minusta.

Meillä on diabeetikkolapsi perheessä. Olen informoinut asiasta joka ainoaa perhettä, joissa poika käy kylässä. Meillä käy maitoallerginen, muslimi ja keliaakikko. Otan nämä huomioon tarjoilussa varmasti. Oletan, että vanhemmat kertoo näistä asioista.

Ihan oudolta lapselta varmistan, että juotko tälläista maitoa, saatko syödä tätä yms. Mikäli asiasta ei ole tiedotettu, en ajattele tappavani jonkun lasta vääränlaisella ruualla. Se on kuitenkin vanhempien vastuulla.

mitä muutkin syövät, eli välipalalla välipalaa, ruoka-aikaan ruokaa ja jos sattuu olemaan herkkuja ja niitä syödään, niin sitten niitäkin, so simple. Isomman pojan (10v) kavereilta tiedustelen aina varmuuden vuoksi, allergiat ym. Keskimmäisen (5v) lapsen kavereiden vanhemmilta kysäisen, että onko allergioita. Vauvan kavereiden äidit ovat mukana kyläilemässä :)