Arvaapa miltä minusta tuntuu, kun
en voi matkustaa lentokoneessa, linja-autossakin on hankalaa ja junaa en voi käyttää, en voi koskaan ostaa vaatteita kaupasta, en voi koskaan lähteä mihinkään kauppaan tms. niin ettei minua tuijotettaisi tai osoiteltaisi, lapsille olen ihan vapaata riistaa- he saavat sanoa ääneen mitä haluavat minusta ilman että vanhemmat siihen puuttuvat, en voi joskaan mennä mihinkään ravintolaan syömään-sitä kauhistelun ja tuijotuksen määrää ei jaksa, en voi käydä lenkillä, en voi solmia kengännauhoja, en voi ajella karvoja itseltäni, en voi tehdä montakaan intiimiä asiaa itselleni, en saa useissa autoissa turvavöitä kiinni, en mahdu istumaan useimpiin automalleihin, joudun aina miettimään mihin tuoliin mahdun ja mikä ei hajoa painostani, en voi käydä uimahallissa-tuijottamista ei kukaan kestä, en voi käydä huvipuistoissa-en mahdu laitteisiin, jos nyt joutuisin sairaalaan niin kaikki toimenpiteet olisivat hankalia koska kokoni takia en mahdu tutkimuslaitteisiin ja pöydät ei kestä ja nukuttaa minua ei voi kuin äärimmäisessä hädässä ja siinä on suuri riski kuolla, jne jne jne
Tämä lista jatkuisi loputtomiin jos vain jatkaisin. Olen hyvin sairaalloisesti ylipainoinen ja nyt jos joku väittää, että se on oma valinta niin luepa ylläoleva teksti ja mietipä tarkkaan kuka tuollaisen kohtalonvalitsee itselleen!!! Lihavuuteen on monia syitä, kaikki ei ole aina itseaiheutettua. Ärsyttää nämä palstan jatkuvat lihavuuskeskustelut, kun ylipainoa on 5 tai 10 kg ja kuinka elämä on silloin kovaa ja hankalaa....sellaiselle ihmiselle ylipaino vielä on valinta sillä sen saa helposti pois, kun sitä on niin vähän. Kaikilla ei ole näin.
Tämän kirjoituksen tarkoitus oli vain saada teidät kaikki havahtumaan siihen tosiasiaan, ettei ihminen aina välttämättä voi itselleen ja kiloilleen mitään ja, että moni asia johtaa seuraavaan ja tästä kaikesta saattaa tulla sellainen kierre jossa ei enää ihan pikkukeinot auta.
Nauttikaa itsestänne sellaisina kuin olette ja jos paino nousee häiritsevästi niin laihduta se heti pois ettei tilanne karkaa käsistä