Haluatko kertoa minulle lisää siitä, miten sinä tunnet henkilökohtaisesti raamatun Jumalan? Etkö sinäkin ole lukenut hänestä ja muodostanut sen perusteella käsityksen hänestä?
Ottaessasi oman biologisen isän verrokiksi, menit aika lujaa metsään.
Miksi sinä olet useat kerrat selittänyt miten pääsen raamatun Jumalan luokse? En minä sellaista ole pyytänyt enkä selitystä edes kaipaa, kun en erityisemmin usko raamattuun ja sen kertomuksiin?
Erityisesti tämä lause, jonka sanoit:
Eli se, ettei Jumala ole sinusta hyvä tyyppi, pyyhi pois raamatun sisältöä, joka on totuus miljoonille ihmisille.
Kun mun ongelma on justiinsa se, että raamattu kuvaa Jumalan aika... hmm... no sanotaanko, että sellaisena tyyppinä, jonka moni psykiatri määrittelisi mieleltään hyvin sairaaksi ja persoonallisuushäiriöiseksi. Niin miten ihmeessä se menee niiltä miljoonilta ihmisiltä ohi?
Eikö kukaan mieti, että hittovie, toi Jässikkä tappaa Abrahamilta (en oikeasti muista oliko se Abraham vai mikä sen nimi oli ) perheen ihan vaan siksi, että se haluaa testata Abrahamin uskoa. Jos se nyt on Jumala, niin eikö sen ylipäätään pitäisi jo tietää, miten Abraham sydämmessään tuntee ja eikö tollanen touhu nyt ylipäätään ole ihan hiton... oksettavaa?
Jos sä nyt vertaat raamattua käyttöohjeisiin, niin kerrotko mulle, että miten noin niinkun sun mielestä toimii 2000- vuotta vanhat ikean kokoamisohjeet?
Mitä tulee tähän keskusteluun, niin et nyt kuitenkaan ole päässyt ihan niin iholle, että onnistuisit pahoittamaan mieltäni. Lakkaa yliarvioimasta itseäsi
Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
Kun synnyt uudesti ylhäältä, niin sinut otetaan Isän lapseksi.
Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.