Tarhassa pakkasella ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miumiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miumiu"

Vieras
Kuinka pakkasella vielä päästetään lapset ulos teidän tarhoissa? Meidän vekara tykkää pakkasesta ja vinkuu varmaan ulos vaikka ulkona on -23. Ei tullut kysyneeksi tarhasta aamulla, uus tarha on. Eivät ehdi näemmä vastaamaan puhelimeen nyt...

täällä oli pe -20 pakkasta ja eivät käyneet ulkona. oli lapsille pettymys koska kotona ollessa käytiin ulkoilemassa kelillä kuin kelillä vaikka mittarissa oli -38

meidän lasten päiväkodissa isommat ulkoilee kelillä kuin kelillä (siis jos pakkasta yli 20 tai kova myrsky niin sitten ovat vähemmän aikaa) mutta minä arvostan tosi kovasti kyllä että parikymmentä lasta puetaan ulos oli kaatosade, myrskytuuli tai paukkuva pakkanen :) hoitajien mukaan meininki on helpompi hallita päivän aikana jos edes hetken haukkaavat happea.
pienten puolella on eri pakkasrajat ja tuulirajat, ja siellä riippuu kovasti onko lapsiryhmä missä kunnossa...jos kaikki yskivät tai ovat ihan räkäisiä niin ovat sitten suosiolla sisällä ja kun on taas terveemmän oloista niin ovat sitten pidempiä aikoja ulkonakin.

minusta tuo on oikeasti ihanaa toimintaa, hatunnosto vain meidän päiväkodin täteille!!

Mä en käsitä noita pakkasrajoja. Jos on -15 ja ihana auringonpaiste niin miksei voi olla ulkona vaikka 20-30 minuuttia??? Tolla pakkasrajalogiikalla pitäis sitten mennä ulos kun on -8 mutta hyytävä tuuli....eli ihan sen sään mukaan se ulkoilu eikä sen mittarin! Toinen asia mitä mä ihmettelen on että vanhemmat ostaa lapsilleen talvivaatteita joill apärjäis naparetkelläkin ja sitten kuitenkin vinkuvat pakkasella ulos menemisestä....

Yhteistyössä