Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:Minut on varmaan aivopesty siihen lapsena ja se upposi minuun niin, etten osaa kyseenalaistaa sitä. Pidän sitä hyvänä käytöstapana. Eli minusta on ruma tapa jättää ruokaa lautaselle ja varsinkin ruoan hukkaan heittäminen on todella kiittämätöntä.Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Mihin perustuu "lautanen tyhjäksi"-ohje?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuossa on PAKKO olla virhe, koska mä olen täältä saanut varmaa tietoa siitä että tarhoissa ei tapahdu mitää tuollaista, kun siellä tädit vahtii toinen toisiaan.
Tämä on pakko siis olla palturia tai tapahtunut pph:lla, koska palsta on AINA oikeassa
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:Mun mielestä on ruoka-ajat, jolloin syödään, eikä silloin kun on nälkä. Jos on nälkä, niin mielestäni nälkätila on päässyt silloin jo liian pitkälle. Minä en kuitenkaan syötä väkisin kenellekään kukkurallisia lautasellisia todellakaan. Oma periaatteeni on, että pienet annokset ja jos haluaa enemmän, sitten otetaan lisää. Kun on pienet annokset, lapsi ymmärtää ja pystyy noudattamaan paremmin sen periaatteen, että lautanen tyhjäksi.Alkuperäinen kirjoittaja sulta soraya:Alkuperäinen kirjoittaja kysyn sulta soraya:Siis miksi pitää syödä jos ei ole nälkä? 1v ei osaa vielä vastata onko nälkä vai ei, mutta pakko on syödä kaikki mitä täti iskee lautaselle? Jos lapsi ei syö niin se ei syö. Piste. Turha sitä on väkisin syöttää.
nostan jos sais vastauksen
kannattais tehdä joskus yllätysvierailu pph:lle, jolla lapset on hoidossa, voi paljastua yllättäviä juttujaAlkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuossa on PAKKO olla virhe, koska mä olen täältä saanut varmaa tietoa siitä että tarhoissa ei tapahdu mitää tuollaista, kun siellä tädit vahtii toinen toisiaan.
Tämä on pakko siis olla palturia tai tapahtunut pph:lla, koska palsta on AINA oikeassa
Heh heh...
Päiväkodissa nämä tyypit jäivät sentään kiinni. Kuinkahan moni pph tuota harrastaa edelleen, mutta koska ryhmässä on vain parivuotiaita jotka eivät osaa kertoa eteenpäin, niin toiminta jatkuu.
Totta turiset. Myönnän, että vähän voisin löysätä. Meillä oli siskon perhe yökylässä ja laitoin aamulla koko poppoolle puurolautaset nenän eteen. Lapset söi, miehet söi ja minä söin, kaikilla upposi hienosti. Mutta mun sisko! Se raasu puupersi sitä viimeisenä. Tiedän, että itse ei syö puuroa, vaikka lapsillensa tarjoaa. Nyt ei voinut lasten aikana äiti risata... Oon kamala, myönnän. Mutta pystynkö joskus hyväksymään nirsoilun ja sen, että ihminen saa valita, mitä syö? Ei minulla ole vastausta tuohon. Aika näyttää.Alkuperäinen kirjoittaja sorayalle:Tuo 1v on vaan niin pieni vielä. On meilläkin ruoka-ajat jolloin syödä ja jos sillon ei syö, ruokaa saa seuraavan kerran vasta kun on taas ruoka-aja. Useimmiten tuo 1,5v syö mutta joskus ei syö, en pakota. Seuraavalla ruoka-ajalla syö sitten enemmän. Kyllä jokainen, jopa pieni lapsi, tietää millon on nälkä ja millon ei. Ja se on väärin pakottaa ihmistä, oli se aikuinen tai lapsi, syömään jos ei ole nälkä. Eihän se ruoka siinä mihinkään hukkaan mene jos ei ehdi sitä edes lautaselle laittaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Perhana:Hyi hiivatti! Että tällaista vielä on |O Tulee omat kouluajat mieleen, silloin yks tyttö joutui syömään oksentamansa ruuan lautaselta. Se oli ekaluokkalaisen mielestä todella vastenmielistä kohtelua ja pelkäsin pitkään, että itellekin käy niin jonkun ällöruuan kanssa.
Kiva kuulla että edes joku ajattelee jonkin verran samoin kuin minä.Alkuperäinen kirjoittaja huohhhhh:Ohhoijaa.. En nyt väitä että juttu olisi oikein, en todellakaan, tämä on siis kohdistettu kaikille näille hysteerikko-äideille, joiden "omien kullannuppujen" ei tarvitse syödä eikä maistaa mitään mikä ei nyt vaan "kullannupulle" jostain syystä kelpaa niin haloo!!! missä ne ruokailutottumukset opitaan? Kuka pakottaa raahaamaan esim. 2 vuotiasta mäkkäriin? Ei se sinne yksin osaa kävellä... Monipuolinen ja ravitseva ruokavalio on kaiken terveyden a ja o, niin lapselle kuin vanhemmillekin huom huom. Olen aikalailla samoilla linjoilla sorayan kanssa, mutta tietenkään lasta ei saa satuttaa tai kohdella kaltoin. Tuttavani on päiväkodissa töissä ja valittelee usein sitä kun lapsille ei anneta kotona monipuolista ruokaa, niin niinkin tavallinen ruoka-aines kuin TOMAATTI saattaa olla monelle lapselle täysin tuntematon, ne haluaa vaan lihapullia/nakkeja/ranskalaisia/hampurilaisia jne jne...
Alkuperäinen kirjoittaja huohhhhh:Ohhoijaa.. En nyt väitä että juttu olisi oikein, en todellakaan, tämä on siis kohdistettu kaikille näille hysteerikko-äideille, joiden "omien kullannuppujen" ei tarvitse syödä eikä maistaa mitään mikä ei nyt vaan "kullannupulle" jostain syystä kelpaa niin haloo!!! missä ne ruokailutottumukset opitaan? Kuka pakottaa raahaamaan esim. 2 vuotiasta mäkkäriin? Ei se sinne yksin osaa kävellä... Monipuolinen ja ravitseva ruokavalio on kaiken terveyden a ja o, niin lapselle kuin vanhemmillekin huom huom. Olen aikalailla samoilla linjoilla sorayan kanssa, mutta tietenkään lasta ei saa satuttaa tai kohdella kaltoin. Tuttavani on päiväkodissa töissä ja valittelee usein sitä kun lapsille ei anneta kotona monipuolista ruokaa, niin niinkin tavallinen ruoka-aines kuin TOMAATTI saattaa olla monelle lapselle täysin tuntematon, ne haluaa vaan lihapullia/nakkeja/ranskalaisia/hampurilaisia jne jne...
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:Kiva kuulla että edes joku ajattelee jonkin verran samoin kuin minä.Alkuperäinen kirjoittaja huohhhhh:Ohhoijaa.. En nyt väitä että juttu olisi oikein, en todellakaan, tämä on siis kohdistettu kaikille näille hysteerikko-äideille, joiden "omien kullannuppujen" ei tarvitse syödä eikä maistaa mitään mikä ei nyt vaan "kullannupulle" jostain syystä kelpaa niin haloo!!! missä ne ruokailutottumukset opitaan? Kuka pakottaa raahaamaan esim. 2 vuotiasta mäkkäriin? Ei se sinne yksin osaa kävellä... Monipuolinen ja ravitseva ruokavalio on kaiken terveyden a ja o, niin lapselle kuin vanhemmillekin huom huom. Olen aikalailla samoilla linjoilla sorayan kanssa, mutta tietenkään lasta ei saa satuttaa tai kohdella kaltoin. Tuttavani on päiväkodissa töissä ja valittelee usein sitä kun lapsille ei anneta kotona monipuolista ruokaa, niin niinkin tavallinen ruoka-aines kuin TOMAATTI saattaa olla monelle lapselle täysin tuntematon, ne haluaa vaan lihapullia/nakkeja/ranskalaisia/hampurilaisia jne jne...Olen ihmetellyt, että onko tosiaan vanhan ajan hyvät opit jääneet unholaan ja lapsesta asti kaikki saavat jo itse päättää mitä ja milloin syövät. Enkä minäkään hyväksy väkivaltaa, julmaa nujertamista, enkä väkisin suuhun työntämistä. Se ihan riittää, että istutaan pöydässä ja siitä ei lähdetä. Vaikka tässä ketjussa kirjoitankin, niin alkuperäinen esimerkki käsistä kiinni pitämisineen on minustakin törkeää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En ihmettele asiaa, joka ammatissa on mätämunansa. Monella hoitajalla mitätön koulutus, ei mitään käsitystä lapsen psyykkisestä kehityksestä. Monet esittävät suurta asiantuntijaa, vaikka siihen ei ole edellytyksiä. Meidän päiväkodissamme surkeimmat hoitajat olivat juuri pienten puolella. Mietin oliko se tarkoituksellista, koska he eivät pystyneet valittamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Olen muutaman pakkosyöttö tapauksen nähnytkin, ei tosin noin pahoista jutuista ollut kyse.
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Olen muutaman pakkosyöttö tapauksen nähnytkin, ei tosin noin pahoista jutuista ollut kyse.
Niin minäkin, meidän ruokapöydässä istuu yleensä semmonen jota on lähes pakko tunkee se ruoka kurkusta alas.
Mutta se nyt onkin täysin eriasia..
Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:Aika rajulle kuulosti joo toi hämenlinnan tapahtuma. Meillä lapset annotelevat ruuan itse, hoitaja vieressä ohjaamassa pienimpiä määrän suhteen, lähinnä etteivät kauho lautasta täyteen, muistutetaan että otetaan sen verran kun jaksaa syödä, ja että ota ensin vaikka pieni annos ja hae sitten lisää tms. Ei ole juurikaan ollut ongelmia, paitsi tietysti aina kun joku tulee uutena ja opetetaan miten meillä toimitaan. Kaikkea maistetaan, jos joku ei jaksa syödä, sitten ei jaksa (mut ei jaksa syödä sitten leipää tai mahd.jälkiruokaakaan). Jos joku jatkuvasti jättää ruokaa, seurataan hänen annostelujaan tarkemmin, ja ohjataan sen kans. Ruokailun olis tarkoitus olla ehdottomasti mukava ja positiivinen hetki päivässä!