tarhan pihalla tänään

JääPrinsessa

Aktiivinen jäsen
11.09.2007
1 051
0
36
joku n.5v. poika yhtäkkiä tuli ja löi mua :o olin että mitä sä oikeen luulet tekeväs? miksi sä noin teit? se sai hepulin ja sano että heittää mua kivellä, otin sen kiven kädestä ja pidin hetken kiinni ja sanoin että ei noin saa tehdä, että joudut arestiin, tarhatäti laittaa sut jos olet tuhma, se vaan huusi ja raivos mä sanoin että pyydäs anteeksi ni päästän irti kädestäsi, oli ihan järkyttynyt että joku komensi sitä :headwall: teki kyllä mieli kysyä että miksiköhän sulla on noin paha olla :( ilmeisesti vanhemmat vaan taputtelee päälle ku lapset käyttäytyy ku kouluttamattomat apinat..

Huh mikä muksu! Mä olisin kyllä tehnyt samoin kuin ap, mua ei muitten kakarat rupea lyömään tai heittelemään mua kivillä kun sitä ei ole omatkaan saanut tehdä. Vaikka kuinka olisi erityislapsi niin ei se anna mitään oikeutta käyttäytyä tolla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
jos hän olis erityislapsi niin miksi olis normaaliryhmäs :whistle: siis tarkotan että kyllähän muutkin aikuiset on huomanneet asian meidän tarhassa ei ole erityisryhmää tuolla.

Erityislapset eivät välttämättä ole mitenkään eroteltuna omaan ryhmäänsä vaan ihan samassa ryhmässä kuin muutkin.

erityislapsia on joka ryhmässä. Ei kai sitä sanota muille vanhemmille tyhmäkö olet+ Ompa huono pvkoti teillä kun hoitaja ei puuttunut lyömiseen tai sitten olet niin r..... tai pelottava että lapsi mottasi? iso ja pelottava?

oli erityis tai ei, niin ei hän nyt ihan käytöshäiriövammainen voi olla ku on normaalien lapsien kanssa samassa ryhmässäkin!!Jos on niin erityinen että ei saa edes komentaa jos hakkaa muita!! niin mun mielestä ei pidä laittaa silloin tavalliseen ryhmään, vai onko oikein että muut lapset joutuu kärsiin siitä + koko ryhmä että siellä on noin häiriöisiä lapsia :o pitääkö siellä vaan taputtaa päälle että voi voi ku tämä ville on vähän erityinen ja siksi hakkaa muita, hän ei vaan ymmärrä sitä eikä häntä saa komentaa,siis whooot??

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
erityislapsia on joka ryhmässä. Ei kai sitä sanota muille vanhemmille tyhmäkö olet+ Ompa huono pvkoti teillä kun hoitaja ei puuttunut lyömiseen tai sitten olet niin r..... tai pelottava että lapsi mottasi? iso ja pelottava?

tais osua kipeeseen paikkaan
:hug: kuule en ole iso enkä edes pelottava :laugh: luulen että hänellä oli vähän paha olla, varmaan huomion kipeä tms.

No erityislapsia nyt sattuu olemaan normaali ryhmissäki, ei riitä paikkoja kaikille tarvitseville ja joku saattaa laukasta tolalsen "kohtauksen"; on nälkä tai väsyttää jne. Onko oikein onko oikein? No ei tietenkään mutta sitä se on monessa asiassa että tasan ei käy asiat ja onko siis lapsen vika jos ei pääse tarvitsemaansa paikkaan?

oli erityis tai ei, niin ei hän nyt ihan käytöshäiriövammainen voi olla ku on normaalien lapsien kanssa samassa ryhmässäkin!!Jos on niin erityinen että ei saa edes komentaa jos hakkaa muita!! niin mun mielestä ei pidä laittaa silloin tavalliseen ryhmään, vai onko oikein että muut lapset joutuu kärsiin siitä + koko ryhmä että siellä on noin häiriöisiä lapsia :o pitääkö siellä vaan taputtaa päälle että voi voi ku tämä ville on vähän erityinen ja siksi hakkaa muita, hän ei vaan ymmärrä sitä eikä häntä saa komentaa,siis whooot??

Kuka täällä on väittänyt, että kieltää ei saisi? Se että jos lapsi olisi erityislapsi kuitenkin selittäisi tuollaista käytöstä. Ja kyllä, käytöshäiriöiset voivat olla ihan niiden normaalien kullannuppujen joukossa.

Joskus noita "käytöshäiriövammaisia" lapsia vaan tulee päiväkotiin kun niidenkin vanhemmat käy töissä eikä niitä sieltä saada pois vaikka haluttaiskin. Yleensä vielä diagnoosin ja avustajan saaminen on pitkä prosessi joka ei onnistu ihan hetkessä ja sinäkin aikana nuo lapset on hoidettava käytässä olevalla kapasiteetilla. Ja oikeassa olet että usein koko ryhmä kärsii, mutta mitäs teet jos vanhemmat on vielä sitä mieltä, että lapsi on normaali...

Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:
Joskus noita "käytöshäiriövammaisia" lapsia vaan tulee päiväkotiin kun niidenkin vanhemmat käy töissä eikä niitä sieltä saada pois vaikka haluttaiskin. Yleensä vielä diagnoosin ja avustajan saaminen on pitkä prosessi joka ei onnistu ihan hetkessä ja sinäkin aikana nuo lapset on hoidettava käytässä olevalla kapasiteetilla. Ja oikeassa olet että usein koko ryhmä kärsii, mutta mitäs teet jos vanhemmat on vielä sitä mieltä, että lapsi on normaali...

Tiettyyn rajaan asti vanhemmat vaikuttaa mutta jossain se raja tulee vastaan, mutta ei ole todellakaan lapsenkaan edun mukasta että hän on paikassa missä ei apua saa, mutta tätä tää on nykyaikana

En kyllä tiedä onko omien lasten aikana ollut "käytöshäiriövammasia" hoidossa, mutta sen tiedän että ns vaativat lapset saattavat viedä kahden lapsen paikan. Tai näin oli ainakin ennen, en tiedä nykykäytännöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko ap kasvatusalan ammattilainen, opiskellut tai muuten perehtynyt lapsien psykologiaan ja käyttäytymiseen?

en kyllä ole, ja tuskin tulevaisuudessakaan

:) riittää ihan tarpeeksi opiskelua näissä omassa kahdessa :xmas: sinä ilmeisesti olet, joten selitäppä asia mulle tyhmemmälle. Mitä sanoin väärin sinun mielestäsi :) ? sanoin vaan että näin kävi tänään ja ihmettelin ku poika oli ihan pihalla koska toruin häntä, on täällä ollut ehkä kerran tai kaksi tyhmempiäkin aloituksia? kai tämä kasvatus on myös vähän yhteiskunnankin harteilla :saint: että lapsia pitää neuvoa jos käyttäytyvät väärin ja jos mun lapsi tekisi noin niin toivioisin että toinen osapuoli tekisi selväksi että niin ei saa tehdä, vai miten nykyään pitäs toimia, juosta pakoon? olla hiljaa vaan? taputtaa päälle? ja hänen otsassaan ei lukenut että erityislapsi joten toimin kuten aikuisen ihmisen kuuluu =) pahoittelen jos tämä puri henk. koht johonkin, ja tämähän on tosi että lapsiin ei ole eikä ikinä tulla tarpeeksi panostamaan tässä yhteiskunnassa,mutta jos me sentään jotain voitas tehdä eikä vaan kääntää aina selkää :/

Alkuperäinen kirjoittaja NIIN:
Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:

Tiettyyn rajaan asti vanhemmat vaikuttaa mutta jossain se raja tulee vastaan, mutta ei ole todellakaan lapsenkaan edun mukasta että hän on paikassa missä ei apua saa, mutta tätä tää on nykyaikana

Niin, tai sitten lapsi ei pääse erityisryhmään tai saa avustajaa vaikka vanhemmat haluaisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko ap kasvatusalan ammattilainen, opiskellut tai muuten perehtynyt lapsien psykologiaan ja käyttäytymiseen?

en kyllä ole, ja tuskin tulevaisuudessakaan

:) riittää ihan tarpeeksi opiskelua näissä omassa kahdessa :xmas: sinä ilmeisesti olet, joten selitäppä asia mulle tyhmemmälle. Mitä sanoin väärin sinun mielestäsi :) ? sanoin vaan että näin kävi tänään ja ihmettelin ku poika oli ihan pihalla koska toruin häntä, on täällä ollut ehkä kerran tai kaksi tyhmempiäkin aloituksia? kai tämä kasvatus on myös vähän yhteiskunnankin harteilla :saint: että lapsia pitää neuvoa jos käyttäytyvät väärin ja jos mun lapsi tekisi noin niin toivioisin että toinen osapuoli tekisi selväksi että niin ei saa tehdä, vai miten nykyään pitäs toimia, juosta pakoon? olla hiljaa vaan? taputtaa päälle? ja hänen otsassaan ei lukenut että erityislapsi joten toimin kuten aikuisen ihmisen kuuluu =) pahoittelen jos tämä puri henk. koht johonkin, ja tämähän on tosi että lapsiin ei ole eikä ikinä tulla tarpeeksi panostamaan tässä yhteiskunnassa,mutta jos me sentään jotain voitas tehdä eikä vaan kääntää aina selkää :/

En ole asiantuntija, ja juuri siksi jätän käyttäytymästä / kommentoimasta kuin olisin.

Kyllähän sinä tunnuit "tietävän" lapsen kotiolot ja kasvatuksen,tuon ekan viestisi mukaan...

Yhteistyössä