Tarhamaksut

"vieras"
[QUOTE="joo";22047742]Näinhän siinä kävi:) Mutta nouseehan ne palkatkin:)[/QUOTE]

Hmm.. Ei taida suhteessa ihan niin paljon nousta. Ja kaikki muu nousee myös, eli ei se palkan korotus kauaa haise.
 
"porkkana"
Mä ihmettelin ihan samaa. Esikoinen oli tässä välissä vain puolipäiväisenä pari vuotta ja muistelin, että kun aloitti aikanaan kokopäiväisenä oli täysi maksu 200 euroa, nyt se oli reilu 250 euroa ja kakkosesta vähän vähemmän.
 
---
Mun mielestä päivähoitomaksu on maksimissaankin todella alhainen. Miettikää nyt jos lapsi on vaikika 8 tuntia vuorokaudesta tarhassa. Saa aamiaisen, lounaan, välipalan sekä ohjattua toimintaa josta joutuu maksamaan sen 250.

Halpaa!
 
---
[QUOTE="vieras";22047835]Voi hyvää päivää.. Mutta ei se hoito kuitenkaan puoli ilmaista ole. Kyllä kahden lapsen hoitoon vieminen on oikeasti melko arvokasta, että saa tienata melko hyvin jotta se kannattaa.[/QUOTE]

No minusta se on. Ja jos se ei kannatta niin jää sitten kotiin itse hoitamaan...
 
ohis
[QUOTE="vieras";22047835]Voi hyvää päivää.. Mutta ei se hoito kuitenkaan puoli ilmaista ole. Kyllä kahden lapsen hoitoon vieminen on oikeasti melko arvokasta, että saa tienata melko hyvin jotta se kannattaa.[/QUOTE]

Mutta ihan yhtä paljon sä niitä veroja maksat oli sun lapset päiväkodissa tai ei.
 
---
[QUOTE="vieras";22047850]Tottakai joo, tai sitten ei kannata ensinkään tehdä lapsia, jos taloudelliselta kannalta ajattelee.:D Mutta suhteessa 117 euron laskuun 10 € korotus on aika tuntuva, eikä sitä kata palkan korotukset.[/QUOTE]

Ei katakaan, enhän niin ole väittänytkään. Sanoin vain mielipiteeni, että hoito on halpaa.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22047835]Voi hyvää päivää.. Mutta ei se hoito kuitenkaan puoli ilmaista ole. Kyllä kahden lapsen hoitoon vieminen on oikeasti melko arvokasta, että saa tienata melko hyvin jotta se kannattaa.[/QUOTE]

Oletko nyt ihan tosissasi? Minusta se ainakin on todella pieni maksu siitä mitä sillä saa.
Tosi huono palkka saa ihmisellä olla, että kotiin jääminen kahta lasta hoitamaan kannattaa taloudellisesti.
 
"höh"
Mä olen samaa mieltä, että päivähoito on halpaa. Enkä edes itse tienaa hyvin, vaan olen päiväkodissa töissä:) Itse aloitin joku aika sitten työt ja kaksi lastani meni hoitoon, hoitomaksu on 480€/kk. Ruokalaskussakin säästää melkoisen summan, kun lapset syövät entisestä viidestä kotona syösdystä ateriasta kolme päiväkodissa.
 
3 lasta päiväkodissa
Mun mielestä päivähoitomaksu on maksimissaankin todella alhainen. Miettikää nyt jos lapsi on vaikika 8 tuntia vuorokaudesta tarhassa. Saa aamiaisen, lounaan, välipalan sekä ohjattua toimintaa josta joutuu maksamaan sen 250.

Halpaa!
Mua ei vituta maksaa täysiä maksuja, mua vituttaa, että osa ei maksa samasta senttiäkään. Jokin minimimaksu pitäs olla KAIKILLA.
 
te
Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasta päiväkodissa;22047940:
Mua ei vituta maksaa täysiä maksuja, mua vituttaa, että osa ei maksa samasta senttiäkään. Jokin minimimaksu pitäs olla KAIKILLA.


Mua vituttaa tää kanssa. Ensin maksetaan veroja ja sitten vielä hoidosta, ja näiden ei sitten tarvii maksaa mitään.
 

Yhteistyössä