S
sielu sykkyrällä
Vieras
Niin, tuossa otsikossa lause jota olen kuunnellut koko viikonlopun
Mieheni on sairaalloisen mustasukkainen. Olemme olleet yhdessä nelisen vuotta. Luulin jo välillä että ongelma helpottaa mutta nythän se nähtiin taas. Mulla oli lauantaina tyttökavereiden kanssa aikoja sitten sovittu illanvietto jonka mieskin tiesi. viime viikolla alkoi pinna hänellä kiristyä, pikkuhiljaa viikonloppua kohti. Torstain kohdalla räjähti, ja sitä jatkui eiliseen asti. mies joi koko viikonlopun eikä voi masennuksensa takia mennä edes töihin. Hän masentuu, koska olen hänen mielestään uskoton kun käyn n. 5 kertaa vuodessa ulkona ilman häntä. Parisuhteessa olevat ihmiset eivät koskaan missään tilanteessa käy ilman puolisoa ulkona perustelee hän. Parisuhteessa tehdään kompromisseja hän jatkoi. Tässä tapauksessa kompromissi olisi ollut se että minä jään kotiin.
Tiedän, että nyt kun tilanne on taas jo ohi, hän rauhoittuu. Niin, täytyyhän sinun joskus tavata ystäviäsikin hän ehkä jopa hymyilee huomenna. Hän pahoittelee käytöstään ja kertoo toimineensa niin koska kovasti rakastaa minua. Ja sama kuvio toistuu taas ensi kerralla kun minulla olisi menoa.
Mitä tekisin? Mies on käynyt psykiatrillakin ongelmansa takia. Sai masennuslääkityksen josta ei ole ollut mitään hyötyä. Pariterapia lopetettiin tuloksettomana. En haluaisi häntä jättääkkään koska rakastan häntä, ja hän kuitenkin edes myöntää ongelmansa koska lääkäreiden pakeille silloin tällöin oma-aloitteisesti hakeutuu.
Miten te muut vastaavissa tilanteissa olette toimineet?
Tiedän, että nyt kun tilanne on taas jo ohi, hän rauhoittuu. Niin, täytyyhän sinun joskus tavata ystäviäsikin hän ehkä jopa hymyilee huomenna. Hän pahoittelee käytöstään ja kertoo toimineensa niin koska kovasti rakastaa minua. Ja sama kuvio toistuu taas ensi kerralla kun minulla olisi menoa.
Mitä tekisin? Mies on käynyt psykiatrillakin ongelmansa takia. Sai masennuslääkityksen josta ei ole ollut mitään hyötyä. Pariterapia lopetettiin tuloksettomana. En haluaisi häntä jättääkkään koska rakastan häntä, ja hän kuitenkin edes myöntää ongelmansa koska lääkäreiden pakeille silloin tällöin oma-aloitteisesti hakeutuu.
Miten te muut vastaavissa tilanteissa olette toimineet?