Tapahtui tänään ruokakaupan kassalla - törkeästi käyttäytyvä asiakas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei haloo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hei haloo

Jäsen
11.12.2008
229
0
16
Kassajonossa nuori nainen, äiti - hänellä oli pieni vauva vaunuissa mukana -käyttäytyi todella törkeästi myyjätyttöä kohtaan.

Hän oli ostamassa marketist farkkuja ja hoki koko ajan että NNN:ssa nämä samat farkut oli sen hintaiset. Myyjätyttö istui puhelimessa ja selvitti hintaa vaateoaston myyjän kanssa. Nainen räpätti koko ajan siitä hinnasta, että NNN:ssa se maksoi sen verran, oli aika aggressiviinen, hyökkäävä.

Vaateos.myyjä tuli paikalle, katsoi housuija, palasi takaisin, tyttö on koko ajan puhelimessa ja asiakas räpättää ja sitten alkaa jo hoputtamaan, että aikaa menee eikä mitään tapahdu.

Myyjätyttö yrittää, että ne on eri farkut, niissä edullisemmissa on erona XX. Ostaja räpättää vihaisena ja hyökkäävänä että tässä on mennyt aikaa ja hän ei ota mitään ja hän ostaa ne housut NNN:sta (toisen paikkakunnan sama marketti).
Myyjä sanoo lopulta että hän voi antaa ne erikoishintaan ja asiakas räkättää vielä vaan... silloin myyjätytöllä petti pokka. Häneltä alkoi valua kyyneleet. :'(

" Ja voin minä hakea sen lehtisenkin ja voisi se vaateosaston myyjä tulla tänne, käske sen tulla tänne vain niin katsotaan se hinta... " räkyttää pienen vauvan äiti nuorelle harjoittelijatytölle.

Olisin joo vaihtanut kassaa jo aikaisemmin, kun siinä kesti ja kesti mutta toiselle kassalle vaan tuli väkeä , ja olin omat ostoni jugurttipurkkeineen kaikkineen purkanut hihnalle..

Ja myjätyttö lyö hintaa vapisevin käsin, sekoaa, laittaa uudelleen sen alennetun hinnan ja mitä se asiakas, nuori nainen hänkin?
Hän jatkaa räkyttämistä. Hän jatkaa vihaisesti, aggressiivisesti, hyäkkäävästi, että asia ei hoidu sillä että puhelimessa mussutetetaan ja tämä olisi voinut hoitua nopeamminkin ja räky-räky-räky.

Myyjätyttö kysyy etuasiakaskorttia ja sanoo hinnan itkunsa keskeltä, kyyneleet valuu ja huulet väpättää, ääni värisee.

Ja asiakas jatkaa: mä ymmärrän että sä oot pahoittanut nyt mielesi mutta .... räk-räk.räk .

Asiakas sai ne housunsa erikoishintaan, hintaan joka oikeasti ei ollut niiden housujen hinta siinä kaupassa, vaikka se NNN:liikkeessä olikin... niin en vaan ymmärrä miksi ei voinut lopettaa ja pitää turpaansa kiinni edes siinä vaiheessa kun myyjätyttö alkoi itkeä :o

Naisella oli mieskin mukana, nössö äijä kait koska antoi vaimonsa räkyttää ja räksyttää.. ja käyttäytyä todella huonosti.

Aivan uskomatonta.

Ei mikään ihme, että ne pikku-pilttisetkin käyttäytyy heikkalaatikolla törkeästi, kun äidit itse an tavat esimerkkiä jo ihan kehdos ta alakaen.

:o :ashamed:

Näitä samanlaisia valopäitä kuin kyseinen asiakas oli, löytyy aasiakas.net -sivustolta rutkasti lisää.. Tuollainen käytös ei ikävä kyllä ole niin tavatonta kuin sen toivoisi olevan.

Näitäpä juuri. "kaikki mulle heti" -ihmisiä. Ja sit ne kasvattaa samanlaisia tapauksia :(

Joillekin ihmisille oman perseen lisäksi millään mulla ei ole arvoa. Etenkin huomannut täällä palstalla tämä asian.

Hyvähän se täältä on huudella, mutta itseni tuntien olisin kyllä jo polttanu päreeni ja ärähtäny sille akalle... :kieh: Onhan sitä pienemmästäki tullu auottua. Oon ite kans ollu asiakaspalvelijana, ni kiehahtaa aika herkästi tollasten idioottien kanssa. Onneks olin omassa firmassa, ni ei tullu kenkää vaikka välillä tuli vähän hankalille asiakkaille kommentoitua joskus. :whistle: :D :ashamed:

Noh, en tiedä olisinko puuttunut, esim. sanonut että hei lopeta jo, tms., mutta.. tämä asiakas oli koko perhekuntansa kanssa liikkeellä, eli paikalla oli nuori äiti vauvansa ja miehensä ja ilmeisesti oman äitinsä kanssa. Mummo ? maksoi.

Tämän "mummon" tiedän, ei ole mikään tuttava, mutta tiedän hänet.. jos minun tyttäreni olisi käyttäytynyt kuten tuo räky-nainen, olisin varmaan sanonut että turpa umpeen nyt, käyttäydy!

Voi olla, että "mummolla" itsellään on ikävämpi tilanne kun seuraavan kerran tapaamme...

Toiselta kassalta myyjä kysyi, että sulkeeko hän tämän kassan. Myyjätyttö ei pystynyt edes vastaamaan mitään, veteli minun ostoja kyynelsilmin hihnalla. Ojensin tytölle nenäliinan, Laitoin sitten sieltä sivusta "seuraava asiakas" kyltin omien ostojeni jälkeen ja tyttönen lähti sitten toisen myyjän kanssa henkilökunnan tiloihin.

Ja kyllä vaan näitä ihastuttavia persoonia riittää. Vuositolkulla kun heitä "palvelee" ;) niin oppii ottamaan rennommin mutta kyllä varmaan jokainen asiakaspalvelija on vähintään nieleskellyt ensimmäisinä vuosinaan. Mutta ihaniakin asiakkaita on. Paljon =)

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Hyvähän se täältä on huudella, mutta itseni tuntien olisin kyllä jo polttanu päreeni ja ärähtäny sille akalle... :kieh: Onhan sitä pienemmästäki tullu auottua. Oon ite kans ollu asiakaspalvelijana, ni kiehahtaa aika herkästi tollasten idioottien kanssa. Onneks olin omassa firmassa, ni ei tullu kenkää vaikka välillä tuli vähän hankalille asiakkaille kommentoitua joskus. :whistle: :D :ashamed:

Se myyjätyttö oli nuori, harjoittelija, opiskelujen ohessa tekee töitä. Sanoin tytölle,. että se asiakas oli törkeä, sinä toimit ihan oikein, älä välitä.. ja tyttö sanoi että pitkä päivä, vähän herkällä on nyt, opiskelujen ohessa tekee.

Valitettavasti näitä näkee LIIAN usein tuolla kaupoissa. Eikä asialla aina todellakaan ole nuoremmat asiakkaat vaan useimmiten ne on ne keski-iän ylittäneet sikaniskat, jotka räkyttävät kassoilla/osastoilla ja joka hemmetin paikassa hinnoista/palvelusta/mistä vaan, kunhan suu saa käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Valitettavasti näitä näkee LIIAN usein tuolla kaupoissa. Eikä asialla aina todellakaan ole nuoremmat asiakkaat vaan useimmiten ne on ne keski-iän ylittäneet sikaniskat, jotka räkyttävät kassoilla/osastoilla ja joka hemmetin paikassa hinnoista/palvelusta/mistä vaan, kunhan suu saa käydä.

No tää oli kyllä nuorempi asiakas, tosi äiti :| ikää mukavasti alle 30, ehkä 25-28 v,

Minä taas edustan sitä "keski-iän ylittänyttä" sukupolvea ?? koska olen 40 ylittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

No tää oli kyllä nuorempi asiakas, tosi äiti :| ikää mukavasti alle 30, ehkä 25-28 v,

Minä taas edustan sitä "keski-iän ylittänyttä" sukupolvea ?? koska olen 40 ylittänyt.

Niin, en tietenkään tarkoittanut, että KAIKKI vanhemmat valittaa kaupoissa tai että nuoremmat ovat AINA kohteliaampia....Itsekin kuulun tuohon vanhempaan "ikäryhmään".

Minä sain kerran todistaa erässä ravintolassa tarjoilijan itkuun purskahtamista, kun keski-ikäiseen seurueeseen kuulunut rouva ensin hyppyytti ja pompotti tarjoilijaa pitkään aikaan ja kun tyttö oli kaikkensa eukon eteen tehnyt, päätti eukko vielä kovaäänisesti haukkua tarjoilijan niin, että varmasti koko ravintola raikasi. Silloin tuon eukon puoliso lopulta sanoi, että "ole jo hiljaa" ja antoi tarjoilijalle nenäliinan. Eukko hiljeni ja tajusi varmaan, että kaikki muut asiakkaat katsoivat vihaisesti häntä itseään, ei tarjoilijaa. Ikävä tapaus, siinä oli pilalla monen ruokailijan illanvietto.

Sen verran on vielä pakko kommentoida, että minusta hyvän asiakaspalvelun pitäisi olla asia, joka ansaitaan. Eli myös asiakkaalta pitää voida edellyttää säällistä käytöstä, että hän voi vaatia kunnon palvelua. Ikivanha "asiakas on aina oikeassa" -klisee ei kyllä voi olla voimassa, jos myyjä kokee törkeää kohtelua. Sen sijaan monessa kohtaa hyväkäytöksinen asiakas saa jopa ylimääräistä palvelua tai kaupanpäällistä, vaikkei kauppias olekaan velvollinen tällaista ekstraa tarjoamaan. Ystävällisyydellä vaan sattuu pääsemään pitemmälle, kuin naama punaisena huutamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Sen verran on vielä pakko kommentoida, että minusta hyvän asiakaspalvelun pitäisi olla asia, joka ansaitaan. Eli myös asiakkaalta pitää voida edellyttää säällistä käytöstä, että hän voi vaatia kunnon palvelua. Ikivanha "asiakas on aina oikeassa" -klisee ei kyllä voi olla voimassa, jos myyjä kokee törkeää kohtelua. Sen sijaan monessa kohtaa hyväkäytöksinen asiakas saa jopa ylimääräistä palvelua tai kaupanpäällistä, vaikkei kauppias olekaan velvollinen tällaista ekstraa tarjoamaan. Ystävällisyydellä vaan sattuu pääsemään pitemmälle, kuin naama punaisena huutamalla.

Juuri näin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

Tosi ikävää tuollanen käytös :/
Itselle onneks on tullut vastaan vaan alennusten perässä juoksevia asiakkaita, jotka katsovat hintoja ja aleprosentteja nenänvartta pitkin ja toteavat "minusta -20% ei ole vielä mikään alennus" Siinä ei ala itkettämään vaikka päähän ottaakin :whistle: :D

kyllä kyllä,on olemassa kauppa jossa myyjä saa potkut jos asiakas huutaa ja myyjä yrittää kaikkensa palvella hyvin,ei tee mitään väärin-ainoastaan sen vuoksi että asiakkaan "täytyy"olla aina oikeassa-myyjä tietysti valehtelee ja tilanne onkin lopulta se että myyjä on "huutanut asiakkaalle".näin pääsemme kätevästi eroon ei toivotuista myyjistä....

Yhteistyössä