Kaupanjonossa nähtyä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heli"

Vieras
Jono oli pitkä, ja jonon hännillä eräs vanhempi rouva oli unohtanut erään tavaran. Hän pyysi, että hänen takanaan oleva nainen lapsineen pitäisi hänen ostostaan hetken, että hän noutaisi unohtuneen tavaran. Takana oleva nainen kieltäytyi tästä ja toisteli vaan että ei tässä ole muita kuin me, ei tämä jono tästä pitene vaikka joutuisitkin jonon hännille... No, apua pyytäneen rouvan edessä oleva asiakas sitten tarjoutui pitämään tämän ostosta, ja rouva sai haettua puuttuvan tavaran. Tässä kesti arviolta noin 2 minuuttia. Sillä aikaa se nainen, jolta oli ensin pyydetty apua pauhasi pojalleen, miten törkeästi apua pyytänyt rouva käyttäytyi ja noin ei saisi koskaan tehdä!!! Ja lopun aikaa mökötti naama norsun v:lla.

Mitä olisitte itse tehneet tässä tilanteessa?

Minusta oli huvittava seurata, miten erilailla ihmiset suhtautuvat toisiin asiakkaisiin. Mutta ehkä tämä jouluruuhka saa ihmisten päänupit sekoamaan - jopa näin lelukaupan kassajonossa.

Olisin pitänyt rouvalle sitä paikkaa ja ostoksia siinä.

Mutta vain itsekkäät ihmiset kieltäytyvät selkeästä avunpyynnöstä. Ja kurja juttu kun niitä tulee koko ajan vain lisää ja lisää...

Vanhojen ämmien takia kassoilla jonottaminen ottaa päähän yli kaiken kun unohdellaan tavaroita ja lasketaan jotain viiden sentin kolikoita minuuttikaupalla kassalla kun ei pankkikorttia osata käyttää ja säästötkin on varmaan turvassa kotona patjan alla. Jos on niin dementti ettei muista ostoksiaan kassalle kerralla viedä niin hommatkoon sitten kotipalvelun tuomaan ruuat ja käymään kaupassa. Tai sitten eutanasia tollaisille avuttomille yhteiskunnan riippakiville.

Tarkoitako kysymyksellä mitä olisin tehnyt jos vanhempi rouva olisi asiaa minulta kysynyt?
Jos tuota tarkoitit niin olisin todellakin pitänyt sen aikaa hänen ostoksiaan.
Olen jo monta vuotta sitten todennut että (anteeksi "lievä" yleistys) suurimmalta osalta ihmisiä puuttuu käytöstavat ja ollaan erittäin itsekkäitä.
Vaikka mulla on jo ikää jonkin verran niin silti sitä itsekseni usein hämmästelen. Hämmästystäni lisää vielä se että useimmat näistä ikävistä ihmisistä on niitä jotka ovat elänneet sen aikakauden jolloinka käytöstavat ovat olleet sääntö kuin poikkeus.

[QUOTE="vieras";22717284]Vanhojen ämmien takia kassoilla jonottaminen ottaa päähän yli kaiken kun unohdellaan tavaroita ja lasketaan jotain viiden sentin kolikoita minuuttikaupalla kassalla kun ei pankkikorttia osata käyttää ja säästötkin on varmaan turvassa kotona patjan alla. Jos on niin dementti ettei muista ostoksiaan kassalle kerralla viedä niin hommatkoon sitten kotipalvelun tuomaan ruuat ja käymään kaupassa. Tai sitten eutanasia tollaisille avuttomille yhteiskunnan riippakiville.[/QUOTE]

No kyseessä ei ollut mikään dementikko vanhustentalonasukas, vaan noin 60-70v rouva. Jolle parikymppinen äiti lapsineen kehtasi aukoa päätään, kun rouva varovasti ja ystävällisesti pyysi apua.

mua huvittaa jotkut ihmiset jotka niin närkästyy näiden vanhusten asioinnista;siis onko niin kauhee kiire aina ettei voi sen vertaa oottaa että saa ne sentit laskettua tai muuta vastaavaa??=D
Siis huhhuh vaan...ei se näkö kaikilla enää hyvä oo mutta heillä yhtälailla oikeus asioida kaupoissa ku muillakin!!!että malttia immeiset,ette kuole siihen jonossa odotteluun=D

no mä olen sitten varmaan se röyhkein tapaus, sillä olisin puuttunut tuon nuoren äidin sanomisiin, sillä on älytöntä, että hän opettaa lapsilleen, että pientä vuoronpitämisapua pyytänyt nainen muka käyttäytyi huonosti. olisin sanonut lapsilleen, että "päin vastoin, jokainen hyväkäytöksinen ihminen on avulias silloin kuin voi ja myös tuntemattomia kohtaan ollaan ystävällisiä ja ilman muuta pidetään toisen paikkaa kun hakee unohtuneen tavaran".

on ilmiselvää, että ihmisiä autetaan kun apua pyydetään, onkoon se sitten vuoron pitämistä jonossa tai kauppakassin pakkaamista.

olen juuri se tyyppi, joka puuttuu noihin keskusteluihin. ja olen puuttunut. ystävällisesti.

no mä olen sitten varmaan se röyhkein tapaus, sillä olisin puuttunut tuon nuoren äidin sanomisiin, sillä on älytöntä, että hän opettaa lapsilleen, että pientä vuoronpitämisapua pyytänyt nainen muka käyttäytyi huonosti. olisin sanonut lapsilleen, että "päin vastoin, jokainen hyväkäytöksinen ihminen on avulias silloin kuin voi ja myös tuntemattomia kohtaan ollaan ystävällisiä ja ilman muuta pidetään toisen paikkaa kun hakee unohtuneen tavaran".

on ilmiselvää, että ihmisiä autetaan kun apua pyydetään, onkoon se sitten vuoron pitämistä jonossa tai kauppakassin pakkaamista.

olen juuri se tyyppi, joka puuttuu noihin keskusteluihin. ja olen puuttunut. ystävällisesti.

Alkuun kerron, että pidän siitä että välität ja uskallat sanoa. Mutta luuletko tosiaan, että se jonka käytökseen puutut, ajattelee että puutut ystävällisesti :D Sä olet sen mustalla listalla kuule siitä edespäin! Ei tollaiseen voi puuttua ystävällisesti.

Ja minä olisin kyllä pitänyt tädille paikkaa jonossa :)

Jonoista tuli mieleeni, että se on ihan uskomatonta miten ihmiset ryntäilee jos on jonoa ja tulee uus kassa viereen. Mun mielestä loogisinta olis, et kauiten jonottaneet pääsis uudelle kassalle, mut ei ku sieltä jonon hänniltä pitää kilpaa JUOSTA uudelle kassalle, ja lopulta usein siitä omasta pitkästä jonosta tuleeki lyhyempi :D

[QUOTE="vieras";22717284]Vanhojen ämmien takia kassoilla jonottaminen ottaa päähän yli kaiken kun unohdellaan tavaroita ja lasketaan jotain viiden sentin kolikoita minuuttikaupalla kassalla kun ei pankkikorttia osata käyttää ja säästötkin on varmaan turvassa kotona patjan alla. Jos on niin dementti ettei muista ostoksiaan kassalle kerralla viedä niin hommatkoon sitten kotipalvelun tuomaan ruuat ja käymään kaupassa. Tai sitten eutanasia tollaisille avuttomille yhteiskunnan riippakiville.[/QUOTE]

Syö pääs itiootti.

Mä en jostai syystä usko että se nainen pauhas muksulle sen takia, et mummo kiltisti pyys apua, vaan sen takia et se halus jättää kamansa siihen, eli pitää paikkansa jonossa vaikka lähtis muualle, mikä on helvetin itsekästä ja epäkohteliasta. Mä oon ite myyjänä kaupassa ja tollanen käyttäytyminen on ihan jokapäiväistä, ku joku sanoo et "oho nyt unohtu noi rillinakit tonne, mäpä käyn ne hakemassa tuolta toiselta puolen puotia, ootelkaa te nyt vaan siinä". Siinä palaa iteltäkin hihat ku joku peelo jättää tavaransa kassajonoon ja kaikki muut katsovat niitä tavaroita ja kohteliaasti jonottavat, vaikkei ketään siinä edessä olekkaan.. :D

Lol muoks* En pitelisi kamoja. Kiltti saa olla, mut mä en tykkää turhaan jonottaa, varsinkin kun tuun yleensä hakee tiettyi juttuja. Jos jotai unohtuu, nii en häiritse muita asiakkaita, vaan jonotan sitten kohteliaasti uudestaan :p

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä