T
Tiedustelija
Vieras
Hei te 40+ äidit, tapaatteko muita äitejä/vanhempia, joilla on samanikäisiä lapsukaisia? Itselläni on n. vuoden ikäinen enkä ole ollut tekemisissä vauvaperheiden kanssa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 13:57 Naimisissa yli 20 v kirjoitti:Niinpä, on niinkin kuten nimim. Yksinäinen kirjoitti.
Ehkä meilailu ja kirjoittelu rupeaa nielemään liian paljon aikaa... ja se on sitten pois lapselta ja perheeltä . Ehkä pidemmän päälle aiheetkin loppuu, jos usein kirjoitellaan. Ulkoiluseuraa voisi olla esim. kerran viikossa. Päivittäinen aikataulujen yhteensovittaminen on esim. minulle liian stressaavaa...
Sopivat sosiaaliset suhteet ovat kuitenkin vähissä.
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 13:01 Yksinäinen kirjoitti:Tämä onkin muuten aika kummallinen ilmiö: äidit murehtivat yksinäisyyttään, kaveria kaivataan ja niin edelleen. Ikä ei ole mikään este, avoimin mielin halutaan ystävystyä myös 40+ -äidin kanssa...
Kun sitten antaa yhteystietonsa, kukaan ei vastaa= kirjoitetaan vaan kerran tai kahdesti, tai kohtuullisen hyvin alkanut nettikirjeenvaihto loppuu yhtä lyhyeen kuin kanan lento. Eikä edes kerrota, miksi. On vain hiljaisuus.
Tai treffataan kerran, pari - - ja siinä se. Aikaa ei ikinä ole, ei tapaamiseen, ei kirjoitteluun. Kovin on kiireistä sitten.
Niin me sitten täällä peräkanaa kerromme toisillemme, että joo, minäkin olen yksinäinen, minäkin kaipaisin samanikäistä äiti-seuraa.. ja kävelemme sujuvasti toisemme ohitse, kun kohtaamme, koska emme kuitenkaan jaksa nähdä sitä vaivaa, että alkaisimme rakentaa ystävyys- tai kaverisuhdetta periaatteessa ihan nollasta. Vai?
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 14:26 Yksinäinen kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 13:57 Naimisissa yli 20 v kirjoitti:Niinpä, on niinkin kuten nimim. Yksinäinen kirjoitti.
Ehkä meilailu ja kirjoittelu rupeaa nielemään liian paljon aikaa... ja se on sitten pois lapselta ja perheeltä . Ehkä pidemmän päälle aiheetkin loppuu, jos usein kirjoitellaan. Ulkoiluseuraa voisi olla esim. kerran viikossa. Päivittäinen aikataulujen yhteensovittaminen on esim. minulle liian stressaavaa...
Sopivat sosiaaliset suhteet ovat kuitenkin vähissä.
Minä olen sitä mieltä että ihmisellä aikaa riittää juuri siihen mihin hän haluaa; siihen mihin on mielenkiintoakin.
Minulla on kirjekamu, jonka kanssa olen kirjoitellut 20 vuotta - siitä lähtien kun esikoisemme olivat n. 4 kk ikäisiä. Joskus kirjeen väli on viikko, joskus jopa kuukausi. Riippuu miten on hektistä elämä.. mutta aina on aiheita riittänyt edes yhden sivun verran.
Ehkä liian usein ajatellaan, että pitisi olla jotaikin suurta ja ihmeellistä tapahtumaa, mistä kertoa. Tavalliset arkiset tapahtumat eivät riitä kirjeen tai meilin "aiheeksi". :/
Ei kait 4-kymppiset mitään jokapäiväistä käsikynkkä-kaveria kaipaa![]()
Itse ainakin ajattelen, että ehkä juuri kerran viikossa, tai vaikka kerran kuussa, etenkin jos välimatka on pidempi tai hankalampi - se olisi minun ajatusmaailman ja perhe-elämänkin yhteensovittamisen kannalta optimaalinen väli tavata kavereita - jos sellaisia siis olisi.
Minun mielestäni hyväkään parisuhde ei korvaa ystävyyssuhteita. Parisuhteen pitää kestää myös puolison poissaolot, olkoon syynä harrastus, työ tai ystävyyssuhteet. Kohtuus toki kaikessa, mutta...
Omalla kohdallani varmasti kaveriehdokkaat karsiutuvat ympäriltäni syistä, että olen uusperheellinen - siis eronnut aikoinani, luuseriko? helpomn elämän perässä, ei kestetä vastoinkäymisiäKÖ?. Lisäksi harrastan epänaisellista lajia, ja olen muutenkin naiseksi (turhan) suorasanainen tapaus - olematta kuitenkaan epäystävllinen tai loukkaava, mutta suorasanaisuutta karsastetaan.. Lisäksi taidan aolla naiseksi ja äidiksi niinikään vahvaluonteisen ja ehdottomaltakin kuulostava tapaus.![]()
Niinkuin tuolla jo aiemmin kirjoitin, minussa taitaa olla ihan oikeasti joki vika, kuten exä aikoinaan pilkkasi.
=) =)
Alkaa tähän yksineloon kuitenkin jo tottua..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2005 klo 11:10 Äiti-mamma kirjoitti:"Mistä saan uusia ystäviä, aitoja ihmisiä, normaaliin kanssakäymiseen.....? "
Tällaisia ihmisiä minäkin kaipaisin. Monesti lasten ikä on kanssakäymistä rajoittava tekijä. Ymmärrän sen hyvin, kun itsellänikin on n. vuoden vanhan lisäksi kaksi aikuista lasta. Tekemiset ja olemiset tapahtuvat omassa arvomaailmassani nyt kuopuksen ehdoilla, kun kerran sellainen vielä on suotu. Siitä huolimatta haluaisin joskus tavata ikätovereita, joilla vielä pieni lapsi.