tapaamisoikeus asiaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äipykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jessus, olisit ap. onnellinen, että isä haluaa tavata lastaan, ilman että sun täytyy siitä mäkättää, ja puoliväkisin tunkea lasta isälle.

tottahan toki olen!!mutta pitäähän siinä lapsen hyvin vointi ottaa huomioon eikä vaan antaa lasta pois isille että saa itse kädet tyhjäksi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin tosta pe-su tapaamisesta kun ei oikein kyllä taida 7kk vauvaa kannattaa vkonlopuksi antaa ja ei ainakaan kn jo nyt näen mitä se on yhdenkin yön jälkeen..pahaa tekee niin että itkuun purskahtelen kun sitä joudun katsomaan ..

joo, sori, en ihan sisäistänyt tuota lapsen ikää, kun aiemmin kommentoin.

mutta tosiaan, ei lastenvalvoja voi mihinkään pakottaa. ei todellakaan voi. jos vanhemmat eivät pääse sopimukseen, niin asian ratkaisee oikeus. ja näissä asioissa ollaan aina lapsen puolella, se on lapsen oikeus tavata isäänsä eikä isän oikeus tavata lasta, ja sen pitää mennä lapsen kehityksen ja iän kannalta tasapainoisesti. tuo kuvaamasi exäsi vaatimus ei kuulosta siltä.

mut hei, sulla on 2 viikkoa aikaa hankkia jonkun asiantuntijan lausunto! pyydät vaikka akuuttiajan perheneuvolaan tai jos et sitä saa, käy vaikka yksityisellä lastenpsykologilla. kerrot kaikki nämä näkökohdat ja pyydät suositusta. tai ainkin voit soittaa ja kysyä, antavatko sellaista.

jos et saa lausuntoa, hae ainakin tietoa asiaan liittyvästä. netistäkin löytyy lakipykäliä ja ohjeistuksia siitä, miten on lapsen kannalta hyvä. vetoat siellä lastenvalvojan luona sitten lapsen kehitykseen ja ikään plus lakiin ja tutkimuksiin. pysyt mahdollisimman rauhallisena ja olet uskottava.

ja toki haluan että isä tapaa lastaan paljon mutta kumminkaan en tahdo että sopimuksella hän sitoo minut kotiini niin ettemme voi vauvan kanssa tehdä paljon mitään paitsi ennen klo 4jää kun hän pääsee töistä..
Mä ajattelin ihan samoin joskus kauan sitten. Mua suorastaan sanottuna vitutti, että exällä oli omat koukeronsa. Mä olen aika ylpeä ihminen, mutta poikani takia mä nöyrryin. Poika täyttää syksyllä 18 v ja päivääkään en ole katunut, että silloin aikoinaan nöyrryin. Exän kaveritkin on exälle sanoneet, että on sulla helvetin reilu ex-muija.

Mun pojalla -erostamme huolimatta - on ollut jokaisena päivänä isä. Hyvä ja välittävä isä. Äitinsä on saattanut olla vähän ... no joo...

mä ehdotinkin lapsen isälle ettei noita yö kyliä kun lapsi reagoi noin vahvasti että katselaan kun tilanne rauhottuu ja jopa ehdotin että hän voi välillä tulla lapsen kanssa tänne yöksi niin että menen itse pois..mutta ei käy hälle!!1
se mua pelottaa että kun olen antanut vauvan olla siellä yötä niin voinko sanoa niille valvojile että jos ne nyt hetkeksi lopettaisi kun lapsi reagoi niin vahvasti??vai meneekö se läpi kun mies on saanut ennenkin yöksi niin mixei enää??

mulla on niin paha olla ton mun pienen takia..hän on niin rakas en halua että hänellä on paha olla..

Juridisessa mielessä sun ei tarvitsis antaa lasta ollenkaan isälleen. Mäkin protestoisin nyt vahvasti noita yön yli kestäviä tapaamisia. Tuon ikäinen on liian nuori ollakseen erossa äidistään öitä. Eli kyllä voit hyvinkin sanoa, että haluaisit niiden loppuvan nyt. Yritä tuoda asia esille varovaisin sanankääntein. Ettei isälle tule oloa, että sinä luulet asian johtuvan hänen huonosta hoidosta tms. Ihan vaa keskustelet eroahdistuksesta ja miten tulevaisuudessa tapaamiset sujuvat helpommin jos vauva saa nyt muutaman kuukauden lisäaikaa.

Mä suosittelisin, että pitäisitte tapaamiset suht lyhyinä mutta tiheinä vielä siihen asti, että lapsi täyttää 1. Sen jälkeen alkaa lapsi jo muistaa paremmin (tai ainakin käsittelemään muistojansa) joten tapaamisten välejä voisi pidentää samalla ku tapaamisten aikaa venyttää. Ehkä aika olisi silloin myös kypsä yökyläilylle. Kyse olis siis muutamasta kuukaudesta kun molemmat joutuisitte joustamaan aika paljonkin, mutta se voisi olla lapselle paras tapa.

mä ehdotinkin lapsen isälle ettei noita yö kyliä kun lapsi reagoi noin vahvasti että katselaan kun tilanne rauhottuu ja jopa ehdotin että hän voi välillä tulla lapsen kanssa tänne yöksi niin että menen itse pois..mutta ei käy hälle!!1
se mua pelottaa että kun olen antanut vauvan olla siellä yötä niin voinko sanoa niille valvojile että jos ne nyt hetkeksi lopettaisi kun lapsi reagoi niin vahvasti??vai meneekö se läpi kun mies on saanut ennenkin yöksi niin mixei enää??

mulla on niin paha olla ton mun pienen takia..hän on niin rakas en halua että hänellä on paha olla..

lastenvalvoja ajattelee viran puolesta sitä pikkuista. ei exääsi eikä sinua kuin välillisesti, koska lapsi tarvitsee vanhempia. on parempi nimenomaan keskittyä noihin lapsen oireiluihin ja kertoa, ettei tämä kokeilu ole toiminut. samalla voit ehdottaa uutta, mahdollisesti toimivampaa ratkaisua, joka takaa että lapselle muodostuu käsitys kodista ja säännöllisestä arjesta. ei ehkä kannata puhua siitä, ettet voi lähteä mihinkään, kun isä pompottaa. puhu mieluummin lapsen edusta ja sano, että haluat ratkaista asian niin, että lapsen kehitys ei vaarannu. muistat vielä kehua, miten hyvä on että lapsella on isä joka haluaa lasta tavata.

tsemppiä! totisesti tiedän, miltä tuo tilanteesi tuntuu. mutta jos pitää oman mielensä avoimena ja puolustaa pienen etua, asiat kääntyvät helpommin parhain päin. ehkä se mieskin vielä tajuaa, ettet ole viemässä lasta häneltä pois, vaan yrität saada toimivan isäsuhteen aikaan. exällähän voi helposti olla jopa sellainen käsitys, että yrität vain haitata häntä tai kostaa jotain. erojen jälkeen ex-puolisoilla voi olla toisistaan todellisuudesta kovastikin poikkeavia käsityksiä.

Lasta ei tarvitse ihan oikeasti antaa isälleen lainkaan. Harva isä alkaa tapella vastaan. Mitä nuorempi isä, sitä vähemmän se edes tietää oikeuksistaan.Lapsen ripuli on ihan hyvä syy siihen, että lapsi ei voi mennä isälleen. Tai nuha. Ei oikeasti yksikään viranomainen tule vessanpönttöä tai nenäliinaa tutkimaan.

Meillä naisilla on voima ja valta poistaa isät lastemme elämästä. Jos vaan haluamme.

Alkuperäinen kirjoittaja joskus tapaamisasioista myös riidellyt:

lastenvalvoja ajattelee viran puolesta sitä pikkuista. ei exääsi eikä sinua kuin välillisesti, koska lapsi tarvitsee vanhempia. on parempi nimenomaan keskittyä noihin lapsen oireiluihin ja kertoa, ettei tämä kokeilu ole toiminut. samalla voit ehdottaa uutta, mahdollisesti toimivampaa ratkaisua, joka takaa että lapselle muodostuu käsitys kodista ja säännöllisestä arjesta. ei ehkä kannata puhua siitä, ettet voi lähteä mihinkään, kun isä pompottaa. puhu mieluummin lapsen edusta ja sano, että haluat ratkaista asian niin, että lapsen kehitys ei vaarannu. muistat vielä kehua, miten hyvä on että lapsella on isä joka haluaa lasta tavata.

tsemppiä! totisesti tiedän, miltä tuo tilanteesi tuntuu. mutta jos pitää oman mielensä avoimena ja puolustaa pienen etua, asiat kääntyvät helpommin parhain päin. ehkä se mieskin vielä tajuaa, ettet ole viemässä lasta häneltä pois, vaan yrität saada toimivan isäsuhteen aikaan. exällähän voi helposti olla jopa sellainen käsitys, että yrität vain haitata häntä tai kostaa jotain. erojen jälkeen ex-puolisoilla voi olla toisistaan todellisuudesta kovastikin poikkeavia käsityksiä.

Tässä fiksua tekstia, jätä tuon höyrähtäneen keittiksen tekstit omaan arvoonsa. Se, että hänellä on liki 20-vuotta sitten ollut hänelle vastentahtoinen systeemi ja josta hän on nyt päässyt yli, ei tarkoita sitä, että kaikkien muiden tarvitsi sitä noudattaa.

Yhteistyössä