Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä ehdotinkin lapsen isälle ettei noita yö kyliä kun lapsi reagoi noin vahvasti että katselaan kun tilanne rauhottuu ja jopa ehdotin että hän voi välillä tulla lapsen kanssa tänne yöksi niin että menen itse pois..mutta ei käy hälle!!1
se mua pelottaa että kun olen antanut vauvan olla siellä yötä niin voinko sanoa niille valvojile että jos ne nyt hetkeksi lopettaisi kun lapsi reagoi niin vahvasti??vai meneekö se läpi kun mies on saanut ennenkin yöksi niin mixei enää??
mulla on niin paha olla ton mun pienen takia..hän on niin rakas en halua että hänellä on paha olla..
lastenvalvoja ajattelee viran puolesta sitä pikkuista. ei exääsi eikä sinua kuin välillisesti, koska lapsi tarvitsee vanhempia. on parempi nimenomaan keskittyä noihin lapsen oireiluihin ja kertoa, ettei tämä kokeilu ole toiminut. samalla voit ehdottaa uutta, mahdollisesti toimivampaa ratkaisua, joka takaa että lapselle muodostuu käsitys kodista ja säännöllisestä arjesta. ei ehkä kannata puhua siitä, ettet voi lähteä mihinkään, kun isä pompottaa. puhu mieluummin lapsen edusta ja sano, että haluat ratkaista asian niin, että lapsen kehitys ei vaarannu. muistat vielä kehua, miten hyvä on että lapsella on isä joka haluaa lasta tavata.
tsemppiä! totisesti tiedän, miltä tuo tilanteesi tuntuu. mutta jos pitää oman mielensä avoimena ja puolustaa pienen etua, asiat kääntyvät helpommin parhain päin. ehkä se mieskin vielä tajuaa, ettet ole viemässä lasta häneltä pois, vaan yrität saada toimivan isäsuhteen aikaan. exällähän voi helposti olla jopa sellainen käsitys, että yrität vain haitata häntä tai kostaa jotain. erojen jälkeen ex-puolisoilla voi olla toisistaan todellisuudesta kovastikin poikkeavia käsityksiä.