Tapaamis kulujen jakaminen

Olen yksinhuoltaja, etäisä asuu n. 200km päässä, ja olisi tarkoitus lapsen siellä olla joka toinen viikonloppu. Lapsi alle 2 vuotias.
Olen itse opiskelija, eikä minulla ole todellakaan varaa kuljettaa junalla lasta eestaas, isä vaatii minua viemään/hakemaan lapsen.
Isä töissä. Tienaa suht hyvin, maksaa minimielarin joka sopi mulle juuri siksi, että matkakustannuksia tulee näkemisissä. Isällä myös auto, minulla ei ole.
Nyt tosiaan haluaa että 2x kuussa vien tai haen lapsen, matkoihin menisi tuolloin päälle sata euroa itselläni, enkä saa tukea myöskään niihin, koska olen lähivanhempi.

Kuinka olette sopineet? Emme ole koskaan asuneet yhdessä tms.
 
vierailija
Olen yksinhuoltaja, etäisä asuu n. 200km päässä, ja olisi tarkoitus lapsen siellä olla joka toinen viikonloppu. Lapsi alle 2 vuotias.
Olen itse opiskelija, eikä minulla ole todellakaan varaa kuljettaa junalla lasta eestaas, isä vaatii minua viemään/hakemaan lapsen.
Isä töissä. Tienaa suht hyvin, maksaa minimielarin joka sopi mulle juuri siksi, että matkakustannuksia tulee näkemisissä. Isällä myös auto, minulla ei ole.
Nyt tosiaan haluaa että 2x kuussa vien tai haen lapsen, matkoihin menisi tuolloin päälle sata euroa itselläni, enkä saa tukea myöskään niihin, koska olen lähivanhempi.

Kuinka olette sopineet? Emme ole koskaan asuneet yhdessä tms.
no jos on hyvä palkkainen ni voi ihan hyvin hakea ja viedä jos lapsestaan välittää. vai voiko elareita sitten nostaa kun kerran tuosta tulee kulua köyhälle opiskelialle? mikset sano et nyt oot opiskelia ei oo varaa oikeen tehdä niinkuin mies haluaa eiköhän se mies tuon ymmärrä sitten kun pääset töihin voi hommaa tietty muuttaa et viet. vai monelta se pääsee perjantaisin töistä? se on kyl hankalaa ku automatkoihin menee se 2-3 tuntia ni noin pieni lapsi olisi tosi myöhään isällään. ehkä pitäisi valtion saada tähän muutos että yh vanhemmat jotka viellä opiskelijoita saisi ilmaiseksi junaliput ja saisi jonkun kortin mistä tämä tulee ilmi. tai jos isä haluaa näin että teet niin sanot että hommaa sulle ne liput mitä kuljetukseen vaaditaan eiköhän se ymmärrä
 
Uusi sopimus yhteishuoltajuudessa ja tarkistatte kulut tai isä maksaa joka toisen viikonlopun kuljetuksen. Jos nyt jo vinkuu, niin kohta vaatii kevennyksiä ja joustoja kaikkeen.
Yksinhuoltaja siis olen kun ei olla edes avoliitossa oltu. Nyt jo koko ajan kaikesta väännetty kättä. Hoidan kaikki lapsen menot ja kuskaamiset arkenakin yksin itse, että on jotenkin kohtuutonta vaatia minua noihin osallistumaan, kun itse saisi elareista kevennystäkin matkojen takia. Sopimusta ei ole tehty vielä edes viikonlopuista, oli puhetta, että nyt tehdään, kun aiemmin kävi luonani lasta katsomassa, silloinkaan ei sopimus pitänyt, kun ei kuulemma päivä sovi. Kävi myös välillä vaan kerran kuukaudessa🙄 kun lapsi menee isälleen, niin sielläkin lähinnä isovanhemmat hoitaa kun on kuulemma töissä koko ajan.
 
Vaikutta todella kohtuuttomalta!
Jos lapsen isä on hyvätuloinen/ei muuta katrasta huollettavana niin eikö hän voisi hoitaa sekä viemiset että tuomiset, koska se olisi myös lapsen edun mukaista?
Mikä hänen perustelunsa on sille, että sinun tulisi hoitaa lapsen kuljetus?
Kyseessä on vain joka toinen viikonloppu!

Minimielarit on kaiketi niin pieniä, että ne yhytettynä lapsilisään on kyllä hyvin pientä tuloa ja kun sinä olet vielä opiskelija niin hyvä kun tulette toimeen.
 
vierailija
kun lapsi menee isälleen, niin sielläkin lähinnä isovanhemmat hoitaa kun on kuulemma töissä koko ajan.
No mutta, sovi isovanhempien kanssa kulkemiset, voit hieman "avautua" kohtuuttomasta isästä. Samalla kun teette sopimuksen, joka on oikeudenmukainen sinuakin kohtaa, muista sopia kuka hoitaa lastanne isä-viikonlopun aikana. Lähinnä siksi, ettei kuka tahansa ole laosenlikkana, kun miehen prioriteetit ovat näemmä vähän hakusessa vielä.
 

Yhteistyössä