Tanskandoggit tappoivat terrierin Espoossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jokainen joka ei voi mennä takuuseen siitä ettei koira tapa toisia koiria/lapsia yms on velvoitettu pitämään kuonokoppaa koirallaan ulkoilun ajan.
Se on aivan hevonvitun sama kuka räkyttää ja missä koska kertakaikkiaan toisia ei tapeta!
Voin vakuuttaa että minäkin menen väliin jos minun koirien/lasten päälle käydään ja aivan varmasti siitä ei päällekarkaaja terveenä lähde paikalta.

Täysi peesi. Ja koiria EI pidetä vapaana yleisillä paikoilla! Pienen koiran vapaana pidon vielä sulatan, mutta Kuka hullu pitää kahta hirvenkokoista elukkaa vapaana yleisessä puistossa vai mikä lie olikin???????

Minkäänlaisia koiria ei pidetä vapaana yleisillä paikoilla, ei pieniä eikä suuria. Puistoissa liikkuu myös muita, koirattomia ihmisiä, jotka pelkäävät koiria, oli se sitten suuri tai pieni. Jos koiran ottaa, se tulisi asianmukaisesti kouluttaa, niin pienet kuin suuretkin. Koiran ottamisen tulisi olla luvanvaraista toimintaa ja omistajalta täytyisi löytyä riittävät tilat niin sisältä kuin ulkoakin koiran oleskeluun.

Aivan samaa mieltä olen, koirat pysyköön kytkettyinä yleisillä paikoilla koosta riippumatta. Näin olen aina toiminut, koska otan huomioon myös ne ihmiset jotka oikeesti pelkäävät koiria!
Kommenttini vapaana pidosta oli vain, jos osaatte lukea, että SULATAN mieluummin pienen koiran vapaana nähdessäni kuin sen että jättikokoinen tanskandoggi ryntää vapaana vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ai jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Alkuperäinen kirjoittaja ai jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
En tiedä tapausta tai tunne taustoja, mutta myös "uhrissa" voi olla vika jos edusti tyypillistä terrieriä, eli isottelee ja räyhää 10 kertaa isommalle...

Just joo - eli iso koira saa tappaa pienemmän, jos pieni käyttäytyy koiralle tyypilliseen tapaan ja isottelee. On sulla mielipiteet!

Saahan se iso puolustautua, jos pienempi tulee "päälle". Tietenkin siitä tulee pahempaa jälkeä, mutta kyllä aika lehmän hermot pitäs isollakin olla, ettei kiivastuisi tuosta. Ja tosiaan en tiesä mitä tässä tapauksessa on käynyt, mutta tämmöinen kuviteltu tilanne on ihan mahdollinen vaihtoehto.

OK - sama sitten toimii varmaan silloinkin, kun pieni lapsi toimii koiraa ärsyttävästi, vai? Että isolla koiralla on oikeus "puolustautua" ja tappaa?

Olet outo!

Koir

mä olen kyllä sitä mieltä, että kaikkien isojen koirien pito saisi olla kiellettyä muilta kuin esim. poliisilta!!! niin paljolta vältyttäisiin. pieni koira vaikka olisi kouluttamatta ja purisi, niin ei se pahaa jälkeä tee. meidän mäyriskin alkoi vanhoilla päivillään tulla vihaiseksi mutta hyvä jos sai ihon rikki kun hyökkäsi. laitettiin se kuitenkin pois sitten varmuuden vuoksi ennen kuin vauva tuli.

Kun kuljen oman ison koiran kanssa, lähes jokainen pikkukoira räkyttää ja riuhtoo remmissä koiralleni joka ei muita koiria noteeraa. Ja niinhän se menee, että vaikka pikku Fifi juoksisi koirani suuhun, vika on minussa ja isossa koirassani :/

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
mä olen kyllä sitä mieltä, että kaikkien isojen koirien pito saisi olla kiellettyä muilta kuin esim. poliisilta!!! niin paljolta vältyttäisiin. pieni koira vaikka olisi kouluttamatta ja purisi, niin ei se pahaa jälkeä tee. meidän mäyriskin alkoi vanhoilla päivillään tulla vihaiseksi mutta hyvä jos sai ihon rikki kun hyökkäsi. laitettiin se kuitenkin pois sitten varmuuden vuoksi ennen kuin vauva tuli.

Mä taas olen sitä mieltä, et kaikki jotka harkitsevat pienen koiran ottamista, tulisi joutua johonkin erikoiskuulusteluun ja sitä kautta koirakouluun.
Tosi monet pikkukoirat ei ole koulutettuja juuri millään tavalla. Ne saa haukkuaräksöttää hihnoissa ja murista ja vetää. Ja just siksi niiden puremisista ja hyökkäyksistä ei ole niin paljon juttua kun ne ei saa fyysisesti niin pahaa jälkeä aikaiseksi.

jaaa pieni koirakin saa pahaa jälkee aikaa ja muutenkin PIENET KOIRAT EIVÄT SOVI VAHTI HOMMIIIN !!!!!!!!!!!!!!! MIUL ON 4 TANSKANDOGGGIA JA KYL LEHMÄT KI TOTTELEE JOS PITÄÄ KURIA !!!!!!!!!! OLET OUTO TODELLAKIN !!! MIELUMMIN RÄKSYTTÄJÄT LOPETETAAAN !! KUIN SUURET HÖPÖNASSSUT !!!!!!

tää on niin sairasta kun ihmiset luulee saavansa koulutettua koirasta kaikki sen luontaiset vaistot pois. ja puhuttekin niistä kuin ihmisistä "oikeudesta tappaa" jne...

koirat tappelee joskus, se nyt vaan on faktaa. jopa "huippuunsa" koulutettu koira voi tapella. joku kouluttamaton koira taas ei. koiria on erilaisia, toisiin tepsii jokin keino ja toiseen toinen.

sen verran olen elämässäni koirien kanssa ollut, että ymmärrän sen olevan eläin, joka ei ole remminpäässä kävelevä zombie. koira saattaa provosoitua vaikka se olisi kuinka hyvin koulutettu!! tai sitten ei. mutta turha sitä on huutaa oikeuksia ja sitä ja tätä ja tota. ikäviä asioita tapahtuu ja sattuu tässä elämässä, sille ei minkään mahda.

itselläni on iso ja pieni koira. ja pienempää olen joutunut kouluttamaan enemmän kuin isoa.

Mulla on doggeista kokemusta 6 doggista joista
-kaksi on arkoja ja väistäviä (eli eivät puolustaudu kuin juoksemalla karkuun),
-kolme näistä viidestä on vihaisia ja
-yksi miten sen nyt sanoisi.. Arvaamaton ihmisille ja lisäksi koira-aggressiivinen (repi perheen pienemmän ja vanhemman nartun henkihieveriin huomiotilanteen jälkeen).

Vihaisista kaksi varsinaisesti niin "dominoivia" että nousevat vastarintaan ihmistäkin vastaan. Tai nousivat.
Ne koirat ovat montussa kun kävivät ihmisen päälle. Molemmat tilanteita joissa koiran "pääsivät" omimaan jotain.
Toinen vihaisista ei-niin-koiraihmisellä ja toinen ansioituneella koirankouluttajalla (tämä kauan sitten).
Yksi näistä vihaisista todella koira-aggressiivinen niin, että ohitustilanteissa koira puuhun kiinni jottei pure ihmistä purkaakseen aggressiotaan kun ei pääse syömään toista koiraa.

Itse en voi luottaa rotuun vähääkään koska kaksi näistä vihaisista koirista on aiheuttanut minullekin todelliset vaaratilanteet ennen kuin lopulta pääsivät puremaan ihmistä.

Siinä on tosi kyseessä jos tuon kokoinen vähän "kokeilee"!!

Ja siis kyseessä ei-ole-provo (!!!) enkä ole erikseen kummankaan suuri/pieni puolella.

Kerroin vain omia kokemuksiani rodusta ja oman kantani, että jos tuon kokoinen ei olekkaan se "lempeä jättiläinen", niin se todellakin on vaarallinen.

Itselläni on aina ollut suuria koiria (pääosin palveluskoirarotuisia) mutta nyt on lisäksi kaksi pientä ihan uteliaisuudenkin kannalta..
Mitä nuo pienet oikein ovat ja voiko niistä saada sellaisia ei-hihnan-päässä-riekkuvia-päänpaukuttajia..
Ja voihan niistä. Omani ovat hiljaisia tyyppejä koska itse en sitä päänpaukutusta katso vähääkään.
Ja nätisti kävelevät rinnalla kun ovat hihnassa eikä hihnat ohituksissakaan kiristy tai pikkupiskit muutu rennoista kavereista joksikin muuksi. Ne luottavat siihen että minä hoidan tilanteen.
Ainoastaan palkitsemisen koen haastavammaksi pienillä kuin suurilla kun sinne alas joutuu kumartumaan jotta pieni voisi saada palkkionsa. Mutta tämä menee jo liian OT:ksi.

Joka tapauksessa. On se suuri tai pieni koira, tulee se tapakasvattaa johdonmukaisesti ja koiralle loogisesti.
Ja tosiaan siinä jalostuspuolessa tulisi kiinnittää enemmän huomiota koirien terveyksiin ja LUONTEESEEN. Ne näyttelymeriitit on täysin toisarvoisia!
Mitä kukaan tekee kauniilla koiralla jonka päässä napsuu?

Yhteistyössä