Tanskandoggit tappoivat terrierin Espoossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
En jaksa lukea ketjua tai uutista, mutta mainitsempa nyt oman mielipiteeni. Eli pienen koiran omistajan tulisi olla tietoinen siitä seikasta, että suurempi koira (kuten tanskandoggi) voi yhdellä puraisulla viedä hengen 5 kiloiselta räksyttäjältä. Ja yhteen puraisuun ei ärsytystä paljoa tarvita, ei kummaltakaan puolelta.

Joten pikkukoirien omistajat; koira syliin, jos isompi uhka lähestyy. Vältytään ikäviltä tilanteilta eikä tarvitse lyödä tanskandogille pahan koiran -leimaa otsaan. :)

Heh, vai vielä syliin pitäisi ottaa, kun vastassa on tanskandoggi? Oliko muita hyviä ehdotuksia?

Tässäkin tapauksessa toinen noista koirista oli purrut tuon kuolleen koiran omistajaa käteen eli omistaja oli todennäköisesti siis yrittänyt mennä väliin.
Sorry nyt vaan, mutta vastuu on vain ja ainoastaan ison koiran omistajalla, vaikka pieni koira räyhäisi miten vaan. Jos on niin tampio, että pitää isoa koiraa irti tai vaikka olisi minkälaisessa hihnassa hyvänsä, niin kyllä se pitää pystyä hallitsemaan se koira. Ei pidä ottaa niin isoa koiraa, että sitä ei pysty pitelemään. Ei minunkaan voimani riittäisi pitelemään jotain rotikkaa tai tanskandoggia.

Minä pidän tasapuolisesti sekä isoista että pienistä koirista ja itsellä on keskikokoinen ei-räksyttävä terrieri. Minusta mikään ei oikeuta siihen, että toisen koiran saa tappaa.

Ei missään nimessä syliin sitä koiraa, jopa on hulluja ehdotuksia!!!

Ja tätä peesailen. Ei mullakaan ole isoja koiria vastaan mitään, mutta en ymmärrä millä verukkeella kukaan voi puolustaa hyökkäävää käytöstä.
Ja mistä johtuu tämä omituinen yleistys, että kaikki pienet räyhäisivät isoille?! Yhtä hyvin voisi yleistää että kaikki isot koirat on hulluja tappajia.

Edelleen, sosiaalistakaa ne koirat toisiin koiriin oli ne sitten pieniä tai isoja! :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja yhden tanskandogin omistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:
Olen täällä todella järkyttyneenä, sydän oikein pamppailee. Näin nimittäin nuo tyypit eilen koirineen tuossa metsän laidalla. Olin juuri tulossa oman terrierini kanssa metsästä. Aivan hirveää, mietin että kuka tuttu koira tuo on.

mistäs sä tiiät, et ne on ollu just nuo samat tyypit. aika monella on tanskandoggeja

Just kävin kattoon tanskandoggi-foorumilta keskustelua ja siellä joku mainitsi, että tosi "kiva" kulkee nyt Espoossa doggien kanssa (hänellä on niitä 4).

No voi voi,vähintääkin yhtä kivaa on kulkea missä tahansa tuon meidän rottiksen kanssa, siihen nähden on Espoo aikas pieni paikka.

Ja vielä sen verran, että ei se fyysinen voima, vaan se että koirat on koulutattu ja hallinnassa, valtaosa kun koirista kuitenkin tekee näitä temppuja (istu, maahan jopa tännekkin) mutta kun tulee oikea tilanne, ei se koira olekkaan hallinnassa ja sitten ihmetellään, että miten se nyt tollein lähti, kun ei se yleensä.
Treenatkaa myös oikeaa koiran hallintaa, ei pelkästään liikkeitä jossain kentän reunalla ilman minkäänlaista häiriötekijää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä olen kyllä sitä mieltä, että kaikkien isojen koirien pito saisi olla kiellettyä muilta kuin esim. poliisilta!!! niin paljolta vältyttäisiin. pieni koira vaikka olisi kouluttamatta ja purisi, niin ei se pahaa jälkeä tee. meidän mäyriskin alkoi vanhoilla päivillään tulla vihaiseksi mutta hyvä jos sai ihon rikki kun hyökkäsi. laitettiin se kuitenkin pois sitten varmuuden vuoksi ennen kuin vauva tuli.

vai poliisilla siellähä ne hullumat koirat kaveria purivat oulussa aikoinaan niin hyvin et makas toista viikkoa sairaalassa eikä ollu edes mihinkään syyllinen eikä sitä koiraa lopetettu on edelleen poliisilla se hullu sakemanni

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Alkuperäinen kirjoittaja yhden tanskandogin omistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:
Olen täällä todella järkyttyneenä, sydän oikein pamppailee. Näin nimittäin nuo tyypit eilen koirineen tuossa metsän laidalla. Olin juuri tulossa oman terrierini kanssa metsästä. Aivan hirveää, mietin että kuka tuttu koira tuo on.

mistäs sä tiiät, et ne on ollu just nuo samat tyypit. aika monella on tanskandoggeja

Just kävin kattoon tanskandoggi-foorumilta keskustelua ja siellä joku mainitsi, että tosi "kiva" kulkee nyt Espoossa doggien kanssa (hänellä on niitä 4).

No voi voi,vähintääkin yhtä kivaa on kulkea missä tahansa tuon meidän rottiksen kanssa, siihen nähden on Espoo aikas pieni paikka.

No jos siellä Espoossa asuu ja lenkkeilee niissä maisemissa, joissa tuo kyseinen tapahtuma on sattunut, niin onhan se vähän voi voi.

Ja voi voi suakin.

huoh. itselläni on sekä tanskandoggi että saksanpaimenkoira kotona, enkä todellakaan ole mikään suurikokoinen nainen. kyllä meilläkin koirat saattaisivat ja luultavasti kävisivätkin uhittelevaan terrieriin kiinni. itseasiassa veikkaisin, että tanskandoggini olisi ennemin vain ihmeissää toisen agressiivisesta käytöksestä, saksanpaimenkoira vanhana mummona varmana ottaisi tilannetta haltuunsa. tanskandogit ovat luultavasti tässä tapauksessa nimenomaan kokeneet terrierin räksytyksen uhkailevaksi (mitä se on myös luultavammin ollut), ja päättänyt komentaa tätä. jos joku ihmiselle tulee vaikka viereen kiroamaan ja uhkailemaan, niin kyllä ihminenkin siinä tilanteessa joko lähtee pakoon TAI alkaa kiroamaan ja uhkailemaan takaisin. terrierit eivät tunnetusti ole mitään 'toisetkoiratovatihania' persoonia, vaan ärhäköitä. tanskandoggi taas tunnetaan rauhallisuudestaan. terrierin on täytynyt todellakin uhitella paljon, koska se oli saanut dogit käymään kimppuunsa. ja tuosta 'pikkukoirat eivät tee pahaa jälkeä' -kommentista sen verran, että pienet koirat, varsinkin terrierit, todellakin tunnetaan niiden ärhäkästä luonteensta. onhan niissä myös rauhallisia, rauhaa rakastavia yksilöitä, mutta harvassa. ja todellakaan jalostusasioita ei kannata sekottaa tähän, sillä tanskandoggi kasvattajat valitaan erittäin huolellisesti. doggien kysyntäkään ei ole suurta, joten niillä ei ole sitä ongelmaa, että niitä vain pennutettaisiin kuin pentutehtailijat. ottakaa ihmiset järki käteen!
vielä sen verran kommentoin tuohon 'isot koirat vain viranomaisille', että aina ajatellaan pikkukoiran olevan paljon kiltimpi. tosiasiassa pienien koirien kunnon peruskoulutus on harvinaista, koska pieni koira voidaan vain kantaa hankalasta tilanteesta ohi. isot koirat ovat luonteeltaan paljon rauhallisempia kuin pienet. vielä kerran; OTTAKAA IHMISET JÄRKI KÄTEEN! uskon että jokaiselta teiltä löytyy sitä edes hieman.

vielä löytyi kommentoitavaa...
"Tässäkin tapauksessa toinen noista koirista oli purrut tuon kuolleen koiran omistajaa käteen eli omistaja oli todennäköisesti siis yrittänyt mennä väliin."
jokaikisen koiranomistajan pitäisi tietää, että kun koirat selvittävät välejään (mitä tässäkin tapauksessa siis tapahtui), KOIRIEN VÄLIIN EI SAA MENNÄ! kyllä jokainen pienellä maalaisjärjellä sen tajuaa, että tappelu/välienselvittelytilanteessa koira on jollain tapaa sekaisin, eikä ole täysin tietoinen ympärillä olevasta maailmasta. tämänkin terrierin omistajan olisin ensinnäkin_pitänyt_kouluttaa_koiransa, ettei terrieri olisi edes mennyt uhittelemaan toisille koirille. ja terrierin omistajan olisi myös pitänyt olla täysin tietoinen siitä, että koirien väliin_ei_parane_mennä. näitä raatelutapauksia tulee todella paljon vain sen takia, että kivan ja suloisen näköisiä terriereitä hankitaan perheisiin ensimmäiseksi koiraksi, vaikka perheellä ei ole mitään hajua koiran luonteesta, sen vaativasta koulutuksesta, koiran aktiivisuuden määrästä jne. MIETTIKÄÄ IHMISET MIETTIKÄÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja fruit:
"Tässäkin tapauksessa toinen noista koirista oli purrut tuon kuolleen koiran omistajaa käteen eli omistaja oli todennäköisesti siis yrittänyt mennä väliin."
jokaikisen koiranomistajan pitäisi tietää, että kun koirat selvittävät välejään (mitä tässäkin tapauksessa siis tapahtui), KOIRIEN VÄLIIN EI SAA MENNÄ! kyllä jokainen pienellä maalaisjärjellä sen tajuaa, että tappelu/välienselvittelytilanteessa koira on jollain tapaa sekaisin, eikä ole täysin tietoinen ympärillä olevasta maailmasta. tämänkin terrierin omistajan olisin ensinnäkin_pitänyt_kouluttaa_koiransa, ettei terrieri olisi edes mennyt uhittelemaan toisille koirille. ja terrierin omistajan olisi myös pitänyt olla täysin tietoinen siitä, että koirien väliin_ei_parane_mennä. näitä raatelutapauksia tulee todella paljon vain sen takia, että kivan ja suloisen näköisiä terriereitä hankitaan perheisiin ensimmäiseksi koiraksi, vaikka perheellä ei ole mitään hajua koiran luonteesta, sen vaativasta koulutuksesta, koiran aktiivisuuden määrästä jne. MIETTIKÄÄ IHMISET MIETTIKÄÄ!

Johan on uskomattomia vuodatuksia sinulla. Puolustelet irti olleiden tappajakoirien käyttäytymistä ja syyllistät vain ja ainoastaan uhrina olleen koiran (pelkästään rotunsa vuoksi, jota et edes tiedä?) ja sen omistajan.

Mieti ihminen itse!

huoh. tappajakoiria.
ja ihan by the way, tunnen myös terrierit, sen verran olen ollut koirien kanssa tekemisissä. tiedän että tekstini sai mielipiteeni kuulostamaan siltä, että syy olisi mielestäni vain ja ainoastaan terrierin vika. suutuspäissäni tekstin kirjoitin, ja nyt se kuulostaa hieman oudolta jopa omastanikin mielestä. mutta kyllä silti puolustan näitä teidän "tappajakoirianne", mutta silti minusta tietenkään syy ei ollut kokonaan tietenkään terrierin omistajan ja hänen koiransa. tosin kyllä minua se tässä hommassa mietityttää, että missä tanskandoggien omistaja on mahtanut olla tapahtumahetkellä?
ja tiedän kyllä, ja olen myös sitä mieltä, että jos tanskandoggien omistajalla ei ole koirat hallinnassa niiden vapaana ollessa, tulisi hänen kuljettaa koiriansa silloin kytkettynä.

mutta pyytäisin kaikilta sitä, ettette käyttäisi nimitystä "tappajakoira". "tappajakoiria" ei ole olemassakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Fruit:
huoh. tappajakoiria.
ja ihan by the way, tunnen myös terrierit, sen verran olen ollut koirien kanssa tekemisissä. tiedän että tekstini sai mielipiteeni kuulostamaan siltä, että syy olisi mielestäni vain ja ainoastaan terrierin vika. suutuspäissäni tekstin kirjoitin, ja nyt se kuulostaa hieman oudolta jopa omastanikin mielestä. mutta kyllä silti puolustan näitä teidän "tappajakoirianne", mutta silti minusta tietenkään syy ei ollut kokonaan tietenkään terrierin omistajan ja hänen koiransa. tosin kyllä minua se tässä hommassa mietityttää, että missä tanskandoggien omistaja on mahtanut olla tapahtumahetkellä?
ja tiedän kyllä, ja olen myös sitä mieltä, että jos tanskandoggien omistajalla ei ole koirat hallinnassa niiden vapaana ollessa, tulisi hänen kuljettaa koiriansa silloin kytkettynä.

mutta pyytäisin kaikilta sitä, ettette käyttäisi nimitystä "tappajakoira". "tappajakoiria" ei ole olemassakaan.

Siis hei haloo, lueppa mitä kirjoitat! Ai että syy ei ollut kokonaan sen joka tapettiin, just just! Kyllä taitaa nyt mennä puurot ja vellit sekaisin!

Jokainen joka ei voi mennä takuuseen siitä ettei koira tapa toisia koiria/lapsia yms on velvoitettu pitämään kuonokoppaa koirallaan ulkoilun ajan.
Se on aivan hevonvitun sama kuka räkyttää ja missä koska kertakaikkiaan toisia ei tapeta!
Voin vakuuttaa että minäkin menen väliin jos minun koirien/lasten päälle käydään ja aivan varmasti siitä ei päällekarkaaja terveenä lähde paikalta.

Alkuperäinen kirjoittaja fruit:

Mielenkiintoinen kysymys tässä on, että onko joku muka sanonut, että tuo kyseinen terrieri on mennyt uhittelemaan isommalle? Puhut ihan niin kuin se olisi faktana todettu. Me emme tiedä, vaikka kyseinen koira olisi ollut kiltisti emäntänsä sylissä täysin hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jokainen joka ei voi mennä takuuseen siitä ettei koira tapa toisia koiria/lapsia yms on velvoitettu pitämään kuonokoppaa koirallaan ulkoilun ajan.
Se on aivan hevonvitun sama kuka räkyttää ja missä koska kertakaikkiaan toisia ei tapeta!
Voin vakuuttaa että minäkin menen väliin jos minun koirien/lasten päälle käydään ja aivan varmasti siitä ei päällekarkaaja terveenä lähde paikalta.

Täysi peesi. Ja koiria EI pidetä vapaana yleisillä paikoilla! Pienen koiran vapaana pidon vielä sulatan, mutta Kuka hullu pitää kahta hirvenkokoista elukkaa vapaana yleisessä puistossa vai mikä lie olikin???????

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:

Täysi peesi. Ja koiria EI pidetä vapaana yleisillä paikoilla! Pienen koiran vapaana pidon vielä sulatan, mutta Kuka hullu pitää kahta hirvenkokoista elukkaa vapaana yleisessä puistossa vai mikä lie olikin???????

Ai että pieni koira saa olla vapaana? Mikäs sääntö se tuollainen sitten on? Ihan yhtä lailla se pieni koira menee provosoimaan toista koiraa kuin isokin (luultavasti todennäköisemmin). Mitäs sitten huudellaan, kun se chihu räksyttää ja nappaa tanskadogin takapuolesta kiinni ja doggi puolustautuu, vaikka hihnassakin? Ihan älyvapaa ajatus, että pienet koirat saa olla vapaana, isot ei. Ei sillä ole mitään tekemistä koon kanssa.

Ai että pieni koira saa olla vapaana? Mikäs sääntö se tuollainen sitten on? Ihan yhtä lailla se pieni koira menee provosoimaan toista koiraa kuin isokin (luultavasti todennäköisemmin). Mitäs sitten huudellaan, kun se chihu räksyttää ja nappaa tanskadogin takapuolesta kiinni ja doggi puolustautuu, vaikka hihnassakin? Ihan älyvapaa ajatus, että pienet koirat saa olla vapaana, isot ei. Ei sillä ole mitään tekemistä koon kanssa.

En mä väittänyt että saa tai olisi sallittua. Sanoin vain että sen sulatan koska hyökätessä ei tuu pahaa jälkeä.

En mä väittänyt että saa tai olisi sallittua. Sanoin vain että sen sulatan koska hyökätessä ei tuu pahaa jälkeä.

Paitsi toiselle pienelle koiralle...

Onpas täällä puolustelut irti oleville koirille. Sen verran tiedän että kyseinen terrieri oli pentu. Eli tuskin 8-9kk ikäinen pentu on käynyt uhittelemaan tms. Olen sitä mieltä, että hengiltä pois tollaiset koirat, eihän täällä uskalla liikkua kohta lapsienkaan kanssa.

Hehheh! Jopas on uhoa! Meidän kahta irkkua vastaan kun tulisit, olisi 100% varmaa, ettet ehjänä paikalta lähtisi.

Voihan niillä pikkurakeilla pelata vaikka fudista, kun ne hyökkäilee kimppuun?

Alkuperäinen kirjoittaja 2 x irkku:

Hehheh! Jopas on uhoa! Meidän kahta irkkua vastaan kun tulisit, olisi 100% varmaa, ettet ehjänä paikalta lähtisi.

Voi voi, oot tainnut irkkus hommata ihan munan jatkeeks teksteistä päätellen. :laugh:

Kyl siinä voi tulla pahaakin jälkeä, jos pieni räksyttävä koira menee räkyttämään isompansa nenän eteen. Kyl siinä käy itseäkin ärsyttämään, kun räkytys alkaa heti kun koira tulee näkyviin ja sit ei sitä suloista pikku puudelia viitsitä edes komentaa, vaan mulkoillaan vastaantulijaa, koska tällä sattuu olemaan suurikokoinen seefferi, joka pelkällä olemassa olollaan sekoitti vuffen pasmat. Auta armias jos nämä mamin fifit vielä vapaan kulkisivat.

En sitä sanonutkaan, mutta toinen sinun koiristasi ei selviäsi hengissä.
Otappa huomioon että liikun 5v lapseni ja kolmen pienen terrierin kanssa. Jos sinun koirasi kävisivät minun perheeni päälle niin äitinä aivan pomminvarmasti puolustaisin omiani, ja takaan että ainakin toinen koiristasi pääsisi hengestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu:
Onpas täällä puolustelut irti oleville koirille. Sen verran tiedän että kyseinen terrieri oli pentu. Eli tuskin 8-9kk ikäinen pentu on käynyt uhittelemaan tms. Olen sitä mieltä, että hengiltä pois tollaiset koirat, eihän täällä uskalla liikkua kohta lapsienkaan kanssa.

Sit on kyllä tanskandogeilla pahasti päässä jotain vialla, jos vielä PENTU-koiran kimppuun hyökkäävät! Kyllä koiran (tervepäisen) vaiston pitäisi jo sanoa, että pentu ei ole uhka, joten sitä kohtaan ei hyökätä ja nimenomaan ison koiran luulisi tajuavan että pienempi koira ei ole uhka. Miksi otatte isoja koiria, joitten kanssa ette pärjää?

Voi voi, oot tainnut irkkus hommata ihan munan jatkeeks teksteistä päätellen. :laugh:

No jos munasarjojen

Yhteistyössä