Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Tässä vielä pohdiskeltavaa. Mikäli joku koiristanne hyökkää tappaen, jonkun toisen ihmisen koiran, näitä "tappajakoiria" ei lopeteta ensikertalaisina, jos omistaja näin ei halua. Ainoastaan toistuvasta hyökkäyksestä toisten koirien kimppuun saadaan annettua lopetuspäätös. Tai jos ekalla kerralla "tappajakoirien" omistaja ei saa heitä hyökkäyksen jälkeen ruotuun niin lopetuspäätöksen voidaan saada.
Olen todella pettynyt Suomen oikeuslaitokseen tällaisessa. Jos oma tai toisen, iso tai pieni koira hyökkää jonkun (koiran tai ihmisen) kimppuun mielestäni olisi piikin paikka. Mielestäni koirien tehtävä ei ole olla aggressiivisia minkäänlaisissa olosuhteissa. Koiria on totuteltava erilaisiin tilanteisiin ja tällöin on myös ihmisen vika, jos ei koirat osaa tietynlaisissa tilanteissa käyttäytyä.
Vaadin Kyseiset Tanskandogit piikille välittömästi!!!!!!!! Haluan muutosta kyseiseen lakiin!!!
Tätä ei voi kuin kannattaa.
Itse en ainakaan edes haluaisi pitää koiraa, joka on käynyt ihmisen tai koiran päälle tappomielessä.
Riippuu missä hyökkäys tapahtuu. Jos meille tulee murtovaras/raiskaaja/tappaja, niin toivon että koirat todellakin hyökkäävät kimppuun! Ja purevat niin paljon kun lähtee. Harmi kun mulla on niin kiltit koirat, että varmaan menevät vaan kerjäämään rapsutuksia!
Tai jos kadulla joku käy kimppuuni, oli se koira tai ihminen, toivon että koirani tosissaan käyvät tämmöisen kimppuun. Ja siihen on oikeus. Myös minulla on oikeus tässä vaiheessa käydä kimppuun, jos vain kykenen. Ainahan ei ehdi ennen kuin on taju kankaalla.
Sitten jos koira käy kimppuun, kun joku vaikka kävelee kadulla tai juoksee tms ilman mitään. Niin sitten on asia erikseen. Tässäkin se, että jos vaikka joku humalainen juoksisi ja näyttäisi siltä että aikoo käydä "koiraa pelotellakseen" koiraa käsiksi ja saa tuossa haukun. NIin ihan oma moka. Ja oikeutettu puolustus. Mätkäisisin itsekin, jos joku näyttäis siltä että aikoo käydä kii. Eli mun mielestä niin ihminen kuin koira saa itseään puolustaa -ja pitää. Mutta taas jos sitten on ihan syyttä, että koira käy kii, niin sitten mun mielestä kyllä pitää miettiä mikä on vialla. Jos se on ihminen tai lapsi, niin kyllä mielessä itselläkin on lopettamisasia.
Ottaisin kyllä esille tässä myös kiusauksen mahdollisuuden vielä. Eli on ihan irl sellaisia tapauksia, joissa joku lapsi on kiusannut koiraa kepillä ja muulla. Ja sitten joskus ehkä koira on hieman koulutusnäykkäyksen tehnyt tai ei edes sitä. Eli lapsi on vaikkapa valehdellut tms. Ja jos tässä lähdetään suoraan lopettamaan, niin on mielestäni erittäin typerää käytöstä. Kyllä aina pitää selvittää se tilanne. Lapset valehtelevat, jopa teinit. Tuossa esimerkkitapauksessa kävi hyvin ja siitä on myös juttua Koirankorjauskirjassa. Myöhemmin tyttö tunnusti, että oli aiheuttanut usein koiralle kipua ja kiusannut.
Mutta jos koira käy syyttä ihmisen päälle, niin parempihan se on lopettaa. Tai sitten pitää asua seudulla, jossa ei outoja ole. Mutta ensin pitää aina tutkia se asia..Ja sitten vielä sekin, että ei pidä vapaana pitää koiria joihin ei ehkä luota. Tai jotka ovat vaikka vihamielisiä toisia koiria kohtaan ym. Näitä tyyppejä näkee, jotka pitävät vapaana vihamielisiä koiria. Sillon kyllä kiehuu. Vois nämä omistajat lopettaa.