Tänään puntariin pärähti -20kg,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
enää 2,5 kg toukokuussa asettamaani tavoitteeseen, sama 2,5kg on bmi 24:n. Mutta omenavartaloni vy ympärysmitta on kaukana alle 80 sentistä. Kunhan eka olen päässyt tuohon ensimmäiseen asettamaani päätavoitteeseen, täytyy kyllä asettaa uusi. Olisi kiva päästä normaalin bmi:n keskivaiheille ja vy ympärys turvalliselle alueelle.

Onnittelut! :flower: Todella iso ja hieno saavutus! :) Mittaathan muuten vyötärösi oikeasta kohdasta eli siitä kapeimmasta? Oon huomannut että monet mittaa navan kohdalta ja saa liian isoja lukemia.

Onnittelut! :flower: Todella iso ja hieno saavutus! :) Mittaathan muuten vyötärösi oikeasta kohdasta eli siitä kapeimmasta? Oon huomannut että monet mittaa navan kohdalta ja saa liian isoja lukemia.

Mittaan sen navan yläpuolelta paksuimmasta kohtaa, samasta kohtaa mistä endokrinologi sen aina mittaa kun käyn kilpirauhas asioista juttelemassa. No onneks tuohonkin mittaan on tullut jo eroa - 23cm, sitten toukokuun.

[QUOTE="a.p";22655121]Mittaan sen navan yläpuolelta paksuimmasta kohtaa, samasta kohtaa mistä endokrinologi sen aina mittaa kun käyn kilpirauhas asioista juttelemassa. No onneks tuohonkin mittaan on tullut jo eroa - 23cm, sitten toukokuun.[/QUOTE]

No en ala väittämään asiantuntijaa vastaan ja vartalotyyppejähän on erilaisia. :) Itse olen monista eri paikoista lukenut että se mitataan alimman kylkiluun ja suoliluun yläreunan puolivälistä normaalin uloshengityksen lopussa, mikä on useimmiten monilla se kapein kohta. 23cm on kyllä tosi paljon pois! :)

No en ala väittämään asiantuntijaa vastaan ja vartalotyyppejähän on erilaisia. :) Itse olen monista eri paikoista lukenut että se mitataan alimman kylkiluun ja suoliluun yläreunan puolivälistä normaalin uloshengityksen lopussa, mikä on useimmiten monilla se kapein kohta. 23cm on kyllä tosi paljon pois! :)

Joo, kait se sitten riippuu onko tutkijana sisätautiasioista kiinnostunut lääkäri. Vai onko kyseessä esim. vaatevalmistaja :) Mutta jos tautiriskejä arvioidaan, sekä sitä mitä kehonsisällä tapahtuu täytyy riskit tietysti arvioida kehon paksuimmasta, ei kapeimmasta kohtaa.

[QUOTE="a.p";22655230]Joo, kait se sitten riippuu onko tutkijana sisätautiasioista kiinnostunut lääkäri. Vai onko kyseessä esim. vaatevalmistaja :) Mutta jos tautiriskejä arvioidaan, sekä sitä mitä kehonsisällä tapahtuu täytyy riskit tietysti arvioida kehon paksuimmasta, ei kapeimmasta kohtaa.[/QUOTE]

Se on vaan mulle huono juttu siinä mielessä että munki pitää alottaa nyt ankara laihdutus, johon ei pari kiloa riitä. :D

Tuo alimman kylkiluun ja suoliluun yläreunan välistä uloshengityksen lopussa on ihan oikein. Minulla se ei ainakaan ole kapein kohta mutta siitä mittaan, 2-3cm navan yläpuolelta siis.

[QUOTE="a.p";22655374]Voi ei. Mut sä olet kuitenkin varmaan ihan perusterve, eikä lähisuvusta löydy esim. diabetesta? Mä en ole perusterve, ah mul on iki ihana.. not.. kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisäksi suvusta löytyy 2-tyypin diabetesta.[/QUOTE]

Perusterve onneksi olen ja diabetesta vain isovanhemmilla enkä tiedä onko se periytyvää vai vanhuuteen liittyvää. Mutta tsemppiä sulle viimeisiin kiloihin ja sentteihin! :)

Yhteistyössä