Tänään oli radiossa aiheena: saako seksistä kieltäytyä (parisuhteessa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiljalleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saa minun mielestä. Ja jos mies kieltäytyy, ei silloin ole mikään välttämättä vikana. Ei aina huvita. Eikä se seksi tunnu ihanalta, jos se on joku pakko.

Tietenkin saa kieltäytyä!

Vuosikausia jos kieltäytyy, niin sitten saattaa olla odotettavissa, että toinen osapuoli kyllästyy ja lähtee, mutta muutoin jokaisella on oikeus ilman mitään erityistä syytä kieltäytyä aina, jos ei halua!

Saa kieltäytyä, tottakai. Jos se on toistuvaa, voi miettiä missä vika.
Mutta ei se kukkokaan käskien laula, aina ei huvita, syystä jos toisesta.
Miestä tai naista, miten milloinkin.

Jos on niin väsynyt, ettei jaksa edes pikaista, tai on niin sairas, niin toki. Jos väsymys ja sairastelu on jatkuvaa, niin pitää hakea apua. En haluaisi elää seksittömässä suhteessa, edes lasten takia. Seksi on kuitenkin fyysinen tarve, ja edistää ihmisen hyvinvointia monella tavalla. Meillä mies tuskin ikinä kieltäytyisi, itsekin hyvinhyvin harvoin en jakanut pikkuvauva-aikoina.

Joillain on semmonen hassu käsitys, että jos saa kieltäytyä, seksi loppuu kokonaan. Eihän se lopu, vaan päinvastoin, kun SAA harrastaa seksiä, eikä ole pakko, niin se on paljon kivempaa. Toinen voi aaqmupäivällä kieltäytyä mutta suostua kumminkin iltapäivällä.

Jos se ois mulle minkäänlainen velvollisuus, en varmasti haluaisi sitä, koska velvollisuudet ei ole hauksoja vaan ahdistavia. Millä voi ikinä tietää, haluaako toinen, jos sen on pakko aina kumminkin suostua?

sit oli tapaus jossa parisuhde ollut muistaakseen jotain 16-v, viimeisenn kolmeen vuoteen viisi kertaa seksiä......toinen jaksaa odottaa et seksiä vielä alkaisi saamaan.....vappu kysyi et muilta soittajilta et uskooko he että asia vielä korjaantuu? Vappu itse ei uskonut.. mitä mieltä olette?

Saa kieltäytyä, mutta olisihan se ihan kivaa jos useammin vastaisi myöntävästi kuin kieltävästi. Jos jatkuvasti kieltäytyy niin sitten on jossain vikaa. Ja pahasti! Ja sama pätee sekä miehiin että naisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joillain on semmonen hassu käsitys, että jos saa kieltäytyä, seksi loppuu kokonaan. Eihän se lopu, vaan päinvastoin, kun SAA harrastaa seksiä, eikä ole pakko, niin se on paljon kivempaa. Toinen voi aaqmupäivällä kieltäytyä mutta suostua kumminkin iltapäivällä.

Jos se ois mulle minkäänlainen velvollisuus, en varmasti haluaisi sitä, koska velvollisuudet ei ole hauksoja vaan ahdistavia. Millä voi ikinä tietää, haluaako toinen, jos sen on pakko aina kumminkin suostua?

Ihan just niin!!

Alkuperäinen kirjoittaja hiljalleen:
sit oli tapaus jossa parisuhde ollut muistaakseen jotain 16-v, viimeisenn kolmeen vuoteen viisi kertaa seksiä......toinen jaksaa odottaa et seksiä vielä alkaisi saamaan.....vappu kysyi et muilta soittajilta et uskooko he että asia vielä korjaantuu? Vappu itse ei uskonut.. mitä mieltä olette?

En usko moisen korjaantuvan. Toinen ei selvästi pidä seksistä. Ja tuskin se on ainoa asia, joka suhteessa on vinossa, jos toinen aiemmin on kumminkin halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kofeiinikatti:
Saa kieltäytyä, mutta täydellinen seksielämän kuihtuminenkaan ei kerro aina siitä, että kaikki olisi hyvin. Mies saa kieltäytyä ilman, että hänessä olisi jotain vikaa

mutta kieltäytyykö mies yleensä?

Yleensä tai yleensä? Eiköhän se riipu miehestä. Toiset varmasti kieltäytyy suhteessa enemmän toisiin miehiin. Ja onhan noita... munkkejakin (liittyen totaalikieltäytymiseen) :xmas: :D

Mies saa kieltäytyä ilman, että hänessä olisi jotain vikaa

Mies kieltäytyy jos ei ole terve tai nainen ei ole innostava. Miehillä ei esiinny naisille tyypillistä hormonaalista haluttomuutta, joten jotain on pielessä jos edes pikainen ei kelpaa.

Joku syyhän siihen on, et ovat edelleen yhdessä. Luultavasti taustalla on ongelmia, liittyen esim. luottamukseen, tai sitten ihan fyysisiä. Jos ymmärtävät hoitaa muut ongelmat, niin uskon, että seksielämäkin voi palata ennalleen. Jos sitä siis joskus on ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

Mies kieltäytyy jos ei ole terve tai nainen ei ole innostava. Miehillä ei esiinny naisille tyypillistä hormonaalista haluttomuutta, joten jotain on pielessä jos edes pikainen ei kelpaa.

Eli minun mieheni on välillä sairas tai en ole haluttava. :whistle:

Otatko huomioon, että joskus ihminen voi olla lopen uupunut ja kaipaa unta?

Miehillä esiintyy esim. työstressiä. Sitä paitsi ehkä nainen ei ole joka sekunti kiinnostava, mutta yleensä kyllä. Ei kai silloinkaan mitään pahasti pielessä ole.

Toki, stressi ja uupumus menee henkisen terveyden piikkiin.. miestä on luokiteltava sairaaksi kun on niin uupunut että vietit ei toimi :)

Toki, stressi ja uupumus menee henkisen terveyden piikkiin.. miestä on luokiteltava sairaaksi kun on niin uupunut että vietit ei toimi :)

niin just mietin et miten väsynyt miehen pitääkin olla et ei jaksais seksiin?

niin just mietin et miten väsynyt miehen pitääkin olla et ei jaksais seksiin?

Vaikka silleen väsynyt, että on mennyt töihin joka aamu klo viideksi ja tehnyt töitä koko päivän. Mä haluan usein öisin.

Yhteistyössä