Tänään oli mun viimeinen kauppareissu,en enää tän kuukauden aikana

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Ne:
joilla ei ole koulutusta ja ovat sattuneet saamaan hyväpalkkaisen duunin, kehuskelevat sillä. Ne, joilla on kunnon koulutus ja ansaitsevat hyvin, eivät kehuskele.

Tämä on vaan huomio OMASTA tuttavapiiristäni...:whistle:

Sama koskee muuten ns. sukurikkaita ja uusrikkaita. Uusrikkaat metelöivät mammonalla ja materialla, sukurikkaat elelevät suht hissukseen ilman kaameaa älämölöä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joilla ei ole koulutusta ja ovat sattuneet saamaan hyväpalkkaisen duunin, kehuskelevat sillä. Ne, joilla on kunnon koulutus ja ansaitsevat hyvin, eivät kehuskele.

Meilläpä on toisin. Meillä ystävät on ystäviä ja iloitsee mukana jos joku on työstään ja palkastaan onnellinen. Kenenkään ei tarvitse vähätellä sen pelossa että leimataan leuhkaksi, kun kukaan ei ole kateellinen vaan ollaan toisen onnesta iloisia.

Juu, kyllä meidänkin tuttavapiirissä ollaan iloisia toisten menestymisestä, ihan vilpittömästi. Mutta kun aina puhutaan PELKÄSTÄ rahasta ja siitä, mitä on ostettu/jätetty ostamatta, niin eihän sellaista vuositolkulla jaksa ihmiset ympärillä kuunnella. Elämässä (ainakin meidän) kun on paljon muutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
jos mulla olisi jotain vialla tai masennusta ahdistusta,ei hän olis kestänyt kun hän on aina kovin huolissaan lapsista,niin hän olisi lähetänyt mua jonnekin,valitetavasti mutta onneks :snotty:
WAU!
Jos sä oikeasti pystyt nykyään ajattelemaan noin, tosi hienoa! Sähän olet todella edistynyt itsesi kanssa :hug:
Koita nyt pitää tuosta kiinni!

mulla ainakin on jo melkein kaikki mitä haluan,lapset,oma koti,mies ja monta muuta asioita

Se teidän kotinne on pankin,ei teidän.velkaa vaan vuosiksi ja kun tulee lama tai viimeistään jos esim.sairastut tms.etkä saa rahaa,niin kaikki suunnitelmat menee vit..ksi,tuskin pärjäisit kun putoisit niin korkealta.
Sä olet lapsellinen ja tyhmä mun mielestäni.
Raha tekee joistakin ihmisistä urpoja,toisista ei onneksi vaikka siltä olisi perseensä pyyhkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
jos mulla olisi jotain vialla tai masennusta ahdistusta,ei hän olis kestänyt kun hän on aina kovin huolissaan lapsista,niin hän olisi lähetänyt mua jonnekin,valitetavasti mutta onneks :snotty:
WAU!
Jos sä oikeasti pystyt nykyään ajattelemaan noin, tosi hienoa! Sähän olet todella edistynyt itsesi kanssa :hug:
Ai kiitos
:D
Hei etkö ole vihainen mulle kun silloin ehkä kirjoitin aika pahasti :ashamed: ??
Sorry,en tarkoitanut vaan susta ja lulin että se oli vittuilu vaan kun aika hankalaa aikataulu annoit mulle :D
Mutta oikeasti :| ?Mä ajattelin viesti sulle lähetä tästä kans,mutta kun en uskalla :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja upponalle:
Miksi pitää JOKA päivä kehuskella kaikella sillä, mitä on ostellut?! Ihan kuin ihminen yrittäisi nostaa itseänsä jollekin jalustalle (olla parempi ja ennen kaikkea rikkaampi kuin muut ) ja saada vaan huomiota osakseen, kun kehuu ostamillaan tavaroilla. Nooh, tapansa kullakin...

Miksi pitää JOKA päivä valittaa, ettei oo rahaa ruokaan, ei oo rahaa joululahjoihin, ei oo rahaa maksaa laskuja, ei oo rahaa siihen eikä oo rahaa tähänkään?

Saahan täällä valittaa rahanpuutteestakin, joka armas päivä on näitä aloituksia. Eli tasapuolisuuden vuoksi täytyy saada kertoa myös siitä, jos ei ole rahat ihan loppu ja jos on varaa ostaa sitä sun tätä :D

kumman halpa juoksumatto; meillä on Tunturin juoksumatto (en muista mallia, enkä jaksa raahautua alakertaan tsekkaamaan) ja maksettiin siitä yli 1000e. Ja se oli alennuksella!

Meilläpä on toisin. Meillä ystävät on ystäviä ja iloitsee mukana jos joku on työstään ja palkastaan onnellinen. Kenenkään ei tarvitse vähätellä sen pelossa että leimataan leuhkaksi, kun kukaan ei ole kateellinen vaan ollaan toisen onnesta iloisia.

Juu, kyllä meidänkin tuttavapiirissä ollaan iloisia toisten menestymisestä, ihan vilpittömästi. Mutta kun aina puhutaan PELKÄSTÄ rahasta ja siitä, mitä on ostettu/jätetty ostamatta, niin eihän sellaista vuositolkulla jaksa ihmiset ympärillä kuunnella. Elämässä (ainakin meidän) kun on paljon muutakin.

Vai vilpittömiä teillä... Kuulostaa kyllä vähemmän vilpittömällä luokitella ystävät koulutettuihin ja kouluttamattomiin ja kouluttamattomat vain SATTUNEET saamaan hyväpalkkaisen duunin jne. Onneksi en kuulu teidän lämminhenkiseen, vilpittömään kaveripiiriinne :D

Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
mulla ainakin on jo melkein kaikki mitä haluan,lapset,oma koti,mies ja monta muuta asioita

Se teidän kotinne on pankin,ei teidän.velkaa vaan vuosiksi ja kun tulee lama tai viimeistään jos esim.sairastut tms.etkä saa rahaa,niin kaikki suunnitelmat menee vit..ksi,tuskin pärjäisit kun putoisit niin korkealta.
Raha tekee joistakin ihmisistä urpoja,toisista ei onneksi vaikka siltä olisi perseensä pyyhkiä.

Ai,oletko noin ilkeä että toivot mulle sirautta tai että putoan korkealta? :o No toivo vaan sitten,ihme ihmisiä vaan on olemassa

Oikeasti rikkaat eivät leveile rahoillaan. Ei ole siihen mitään tarvetta! Yleensä ne leveilee kenellä on MIELETTÖMÄSTI velkaa ja luullaan, että olllaan rikkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja fakta:

Voi että, ihanan positiivinen ihminen :heart: Kokemuksesta vissiin puhut?

LisaMarie:niin lisään vielä etten oikein ole enää miehelle vihainen tosta asiasta mitä hän teki =) olimme puhuneet paljon ja älysin että ehkä hän oli kuitenkin oikeassa,kun mä silloin oikeasti en pystynyt mitään muuta kun itkeä 24/7 :ashamed:

WAU!
Ai kiitos
Hei etkö ole vihainen mulle kun silloin ehkä kirjoitin aika pahasti :ashamed: ??
Sorry,en tarkoitanut vaan susta ja lulin että se oli vittuilu vaan kun aika hankalaa aikataulu annoit mulle :D
Mutta oikeasti :| ?Mä ajattelin viesti sulle lähetä tästä kans,mutta kun en uskalla :ashamed:

No en ottanu sitä niin. Kun oikeesti mä näen niin paljon itseäni noissa sun fiiliksissä, että pakko ymmärtää =) :hug: Ja siksi joskus tulee sanottua suoraan, kun tietää mikä toisen fiilis on.
(Hankala? Siinähän oli vaan jokapäivälle tekemistä :D :saint: )

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Savanna, etkö voisi jo lopettaa? Ite joudun kuiteskin joka kuukausi miettimään mitä voin ostaa ja jättää ostamatta kun ei rahat meinaa riittää vaikka kuinka yrittäisi niin ei tunnu oikein kivalta kun joku tulee tänne leuhkimaan kuinka on taas ostanut sitä ja tätä.

Sano miksei muka saisi,ei se sun elantoa parempaan suuntaan saisi kuitenkaan.

LisaMarie:niin lisään vielä etten oikein ole enää miehelle vihainen tosta asiasta mitä hän teki =) olimme puhuneet paljon ja älysin että ehkä hän oli kuitenkin oikeassa,kun mä silloin oikeasti en pystynyt mitään muuta kun itkeä 24/7 :ashamed:

Noi on just niitä juttuja, mitä ei tajua niin kauan kun on sairas, vasta kun alkaa pikkuhiljaa toipua, alkaa nähdä mikä oma tila oikeasti on ollu. Ja ennenkaikkea uskaltaa tunnustaa sen. Sitä koittaa kieltämällä suojella itseään, vaikka jotenkin tietää, ettei kaikki ole hyvin.

Vai vilpittömiä teillä... Kuulostaa kyllä vähemmän vilpittömällä luokitella ystävät koulutettuihin ja kouluttamattomiin ja kouluttamattomat vain SATTUNEET saamaan hyväpalkkaisen duunin jne. Onneksi en kuulu teidän lämminhenkiseen, vilpittömään kaveripiiriinne :D

Älä ole niin varma...;)

Tuo minun toteamukseni oli puhdas huomio tuttavapiiristämme. Niin se vain on. Ja tosiasia myös on, että nykyään kouluttamattomien mahdollisuus saada hyväpalkkainen työ ei ole sitä luokkaa, mitä joskus 50 vuotta sitten. Nykyään monet maisterit työskentelevät matalapalkka-aloilla, kun koulutusta vastaavaa työtä ei ole. Sitä tarkoitin sanonnalla "ovat sattuneet saamaan".

En tietenkään toivo sulle mitään pahaa!Eieiei sentään ,kaikkea hyvää tietenkin,mutta halusin vain avautua että jos näin tapahtuisi,muista ei rahalla saa kaikkea!
Muista että sillä ei saa rakkautta,kotia,terveyttä,ym.ei-maallista.Älä valita pienistä!
Elämässä kun voi sattua kaikkea ja voi joutua katumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Oikeasti rikkaat eivät leveile rahoillaan. Ei ole siihen mitään tarvetta! Yleensä ne leveilee kenellä on MIELETTÖMÄSTI velkaa ja luullaan, että olllaan rikkaita.

Kuka sinusta on oikeasti rikas, ja kuinka hyvin hänet / heidät tunnet, kun tiedät tämän faktan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhimys:
tulee köyhällä paha mieli ku yks leveilee koko ajan että voi voi ku meni kaikki rahat taas.. ja seuraavana päivänä taas.

mun mielestä ihminen on oikeutettu iloitsemaan jos ei ole köyhä mut tässä on leveilyn makua..

Te vaan haluutte käsittää tän leveilynä, mun mielestä tää on ihan normaalia voivottelua.

kyllä näistä jatkuvista rahalla kehumisketjuista on jo normaalius kaukana
:/
surku että joillain ei ole elämässä muuta sisältöä kuin shoppailu ja jatkuva rahasta puhuminen :/

WAU!
Ai kiitos

No en ottanu sitä niin. Kun oikeesti mä näen niin paljon itseäni noissa sun fiiliksissä, että pakko ymmärtää =) :hug: Ja siksi joskus tulee sanottua suoraan, kun tietää mikä toisen fiilis on.

Antteks oikeasti vielä kerran mutta kun mä luin että esim vaikka:torstai on elokuva, hoplopp,myllyyn syöämään ,keskiviikko:Tallinnaan:Torstai sitten taas pitää olla jo Turussa niin lulin että sä vaan ilkeilet :D kun mä en ole niin nopea ja varma jokainen tästä väsyy ihan viimeisen asti :D
Mut,mut,pyydän kuitenkin anteeks :ashamed:

WAU!
Ai kiitos

Antteks oikeasti vielä kerran mutta kun mä luin että esim vaikka:torstai on elokuva, hoplopp,myllyyn syöämään ,keskiviikko:Tallinnaan:Torstai sitten taas pitää olla jo Turussa niin lulin että sä vaan ilkeilet :D kun mä en ole niin nopea ja varma jokainen tästä väsyy ihan viimeisen asti :D
Mut,mut,pyydän kuitenkin anteeks :ashamed:

ÖÖÖ...Ei siinä olli Tallinnaa ollenkaan!
Kaikki paikat oli Turussa ja se oli sillee (ainakin koitettu) miettiä, että kotona rauhottumisaikaa jää silti paljon.

Miksei leveilis jos on rikas. Leveilläänhän sitä hienoilla autoillakin. Mut sanoisin niin et hyvätapaiset ja hyvinkoulutetut, niin ne ei leveile....

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä