Tänään oli aivan HIRVEÄ aamu, vein lapsen eskariin ja.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
napsautin auton ovet kiinni (autossa on keskuslukitus ja vanha lukkosysteemi ei enää toimi). Kun palasin takaisin autolle, niin ovet eivät enää auenneet. Autoon sisälle jäi kaikki tavarat, koululaukku tarvikkeineen, lompakko, kännykkä ja hanskat.

No ei muuta kuin takaisin koululle ja eskariopelta kysymään, että onko nappipattereita täällä, mitkä voisi laittaa auton avaimeen. Eipä tietenkään ollut. Opettaja antoi sitten vähän rahaa, että voisin hakea uudet patterit läheisestä kultasepänliikkeestä.

Kello oli tuolloin ehkä jotain vähän yli kahdeksan ja jouduin odottamaan lähemmäs yhdeksään asti, että kultasepänliikkeen omistaja tuli avaamaan ovet. Hän vaihtoi sitten patterit mutta avaimeen ei enää syttynytkään punaista valoa ( se kertoo että avain toimii )

Kävin silti kokeilemassa, että toimiiko avain, no eihän se toiminut. Mutta onneksi tänne kotiin pääsin lapsen kanssa, kun koulun siivoja meidät tänne toi. Kotiavain minulla onneksi oli taskussa.

Illalla sitten mies saa hinata tuon auton kotiin. Hänellekin kun tästä ongelmasta soitin, niin hän alkoi kauhean ihmettelyn siitä miten näin on voinutkin käydä ja että olenko minä asentanut avaimeen patterit väärin. Hän on aina tuollainen ihmettelijä ja koen, että hän ei ymmärtänyt ongelmaani lainkaan. Ei ole hääviä että ovet eivät aukea ja kaikki tavarani jäivät autoon.

Kyllähän nyt tässä edelleen mietin, että millä ihmeellä nuo ovet täällä kotona saadaan ylipäätään auki, kun avainkaan ei enää toimi. Onko jatkossa sitten jätettävä autossa ovet auki, että sillä pääsee kulkemaan.

Harmittaa myös suuresti nuo lomakon ja kännykän jääminen autoon. Nyt ei kukaan voi koko päivänä saada minuun yhteyttä enkä minä voi soittaa kenellekään. Toivottavasti tässä nyt ei enää enempää harmeja satu, kun ei ole toista varakännykkää täällä kotona käytettävissä.

vaikka sulla onkin tyuo kaukosäädin, niin eikö sun autossa ole myös sitä avaimen reikää ovessa? mulla ainakin saa sit manuaalisesti ovet auki, mikäli kaukosäädin sanoo sopimuksen irti.

oisko se lukko vaan ihan tavallisesti jäätyny?? jos ensin hakee kaikki helpoimmat vahdollisuuudet pois listalta...tuli mieleen kun nyt on ollu sellasta edestakaisin vatkaamista tuon lämpötilan kanssa, just oli suojakelit (ainakin täällä) ja on siis voinu kunnolla kastua ja sitten taas jäätyä :confused:

vaikka sulla onkin tyuo kaukosäädin, niin eikö sun autossa ole myös sitä avaimen reikää ovessa? mulla ainakin saa sit manuaalisesti ovet auki, mikäli kaukosäädin sanoo sopimuksen irti.

Ap sanoo tuossa, että vanha lukkosysteemi ei enää toimi.

Onhan se aika riskipeliä pelkästään kaukosäätimen varassa olla. Minkä merkkinen auto?

Tietty harmittaa, mutta nyt tuli kyllä sellainen olo, että ei sunkaan elämässä sitten paljon vastoinkäymisiä ole tainnut olla... ja mietipä sitä aikaa, jos suinkin muistat, kun kännyköitä ei edes ollut.

Ota nyt ihmeessä yhteys äkkiä autohuoltoon, mieluiten merkkisellaiseen, että saat avaimet kuntoon.
Eikö teillä ole toisia avaimia siihen autoon? Ja korjauta myös se vanha lukkosysteemi, ettei tuollaista pääse toista kertaa käymään.

ghdj, soitin eskariopen puhelimella miehelleni, kun palasin kultasepänliikkeestä takaisin koululle.

,,,,,, ei saa manuaalisesti autossa ovia auki, kun se lukkopesä on aikoja sitten mennyt rikki. ovet
saa auki ja kiinni vain tuolla avaimella.

[QUOTE="Outo";22899361]Muutenkin outo tarina, esim. sattuuko miehellä olemaan erityinen hinausauto jolla voi hinata sellaisen auton johon ei pääse kuljettaja sisään? Muuten kolisee takuuvarmasti jos aikoo köydellä hinata autoa jossa ei ole kuljettajaa.[/QUOTE]

hinauspalvelu esim ;)

creme b, citroen xantia meribel

o-O minulla on ollut elämässä tietysti isompaakin vaikeutta, kuin tämä auto-ongelma, että älä siellä viisastele.

vieras, mies on hoitanut kaikki tähän autoon liittyvät ongelmat, ei ole minun tarvinnut niihin koskaan puuttua. vara-avaimista en tiedä yhtään mitään, niitä ei kai ole.

Tota sama vika oli tuossa viime vuonna meillä...eip toiminut vaik patterit vaihto.ei kun tilaamaan uus avain ja oli muuten viimeinen minkä tilasin..ei ollu hinta KU 220e :O mein asin tippuu penkiltä ku kuuli hinnan...Mein avain piti tilata saksasta

No en minä tuota hinausta noin ajatellutkaan. Kai se pitää sitten jollain hinuriautolla tuoda kotiin, tai en minä tiedä. Saisi koko paskan viedä romuttamolle. Vaikka auto onkin ihan hyvä ajettava, mutta kun siinä on ollut yhtä sun toista ongelmaa, niin ei se kovin luotettava menopeli kuitenkaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22899396:
No en minä tuota hinausta noin ajatellutkaan. Kai se pitää sitten jollain hinuriautolla tuoda kotiin, tai en minä tiedä. Saisi koko paskan viedä romuttamolle. Vaikka auto onkin ihan hyvä ajettava, mutta kun siinä on ollut yhtä sun toista ongelmaa, niin ei se kovin luotettava menopeli kuitenkaan ole.

Ootko varma, että käytit sitä kakea oikein? Ettet painanut väärää nappia?

sama vika, oliko sinunkin autosi Citroen? vai mitä merkkiä? Kuulostaa kyllä kalliilta jutulta, enkä tiedä sitten milloin tuon auton pystyy ylipäätään korjauttamaan. kun nythän on viikonloppu tulossa. ja kaikeksi pahaksi mies on arkisin työmatkalla. en minä tiedä miten edes päästä huoltoon auton kanssa. toisaalta kouluunkin pitäisi ensi viikolla taas päästä, no en ehkä pääse, kun ei autokaan toimi. on tässä kyllä taas setvimistä.

miss tropic, juu lukkopesät on rikki ja takaluukku aukeaa vain, jos ovet ovat auki. ei muuten. 1 kaukosäädin on vain (kai) olemassa

Yhteistyössä